Slovenija do zdaj s projektom drugega tira na evropskem razpisu v okviru CEF-a ni bila uspešna. Foto: BoBo
Slovenija do zdaj s projektom drugega tira na evropskem razpisu v okviru CEF-a ni bila uspešna. Foto: BoBo

Kot so poudarili na ministrstvu za infrastrukturo, bodo do septembra pripravili širši nabor možnih modelov javno-zasebnega partnerstva za gradnjo drugega tira, do konca leta pa nato določili najprimernejši model. Kot rok za ti dve fazi priprave projekta so do zdaj na ministrstvu omenjali julij in jesen.

Pri iskanju najprimernejšega modela javno-zasebnega partnerstva infrastrukturno ministrstvo sodeluje tudi z Organizacijo za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD), ki bo pripravila predstavitev možnosti modelov javno-zasebnega partnerstva.

Drugi tir ni bil izbran
Na seznamu predlaganih projektov za financiranje na odprtem delu razpisa v okviru mehanizma za povezovanje Evrope (CEF), ki ga je v ponedeljek objavila Evropska komisija, ni bilo projekta drugega tira.

Kot so pojasnili na ministrstvu, je bil vsak projekt na razpisu, na katerem jih je Evropska komisija od več kot 730 prijavljenih za financiranje izbrala 276, ocenjen na podlagi štirih meril, in sicer relevantnosti, zrelosti, učinkov in kakovosti prijave projekta.

Drugi tir "zelo relevanten"
Komisija je relevantnost projekta drugega tira po pojasnilih ministrstva ocenila kot zelo dobro, njegove učinke kot dobre, prav tako kot kakovost vloge. Kot šibko pa je ocenila zrelost projekta, saj še nima gradbenega dovoljenja za celoten projekt, še vedno pa se iščejo tudi finančna sredstva iz zasebnih virov.

Ministrstvo: Še se bomo prijavili
Kot pravijo na ministrstvu, se bodo s projektom prijavili na enega izmed naslednjih razpisov, kjer je pričakovati več razpoložljivih sredstev in s tem tudi večjo možnost, da bo projekt izbran za sofinanciranje. Naslednji razpis za sedem milijard evrov bo že jeseni, je napovedala evropska komisarka, pristojna za področje prometa in mobilnosti, Violeta Bulc.

Na razpisu v okviru CEF-a sta projekt izvlečnega tira in nadgradnja železniške povezave Poljčane-Slovenska Bistrica prejela skoraj 39 milijonov evrov. Poleg tega bodo slovenski prijavitelji denar dobili še za osem manjših projektov.