Na naslednjem razpisu v okviru mehanizma za povezovanje Evrope (CEF) verjetno ne bo mogoče prijaviti infrastrukturnih projektov, saj bodo sredstva na voljo za
Na naslednjem razpisu v okviru mehanizma za povezovanje Evrope (CEF) verjetno ne bo mogoče prijaviti infrastrukturnih projektov, saj bodo sredstva na voljo za "mehkejše vsebine" s področja prometa. Foto: BoBo

Gašperšič namreč na naslednjem razpisu v okviru mehanizma za povezovanje Evrope (CEF) ne pričakuje, da bodo na njem lahko kandidirali infrastrukturni projekti, tako da se nanj z drugim tirom, za zdaj ocenjenim na 1,4 milijarde evrov, niti ne bo mogoče prijaviti.

Po informacijah, ki jih ima, bodo namreč sredstva na voljo za "mehkejše vsebine" s področja prometa.

Na prvem razpisu ni uspelo zaradi nepripravljenosti
Sloveniji na odprtem delu prvega razpisa iz mehanizma CEF z drugim tirom ni uspelo prodreti na seznam predlaganih projektov za financiranje. Projekt namreč še ni bil dovolj dobro pripravljen.

Je pa Slovenija iz nacionalne ovojnice, v okviru katere je samo zanjo rezerviranih malo manj kot 160 milijonov evrov, za projekta izvlečnega tira in nadgradnje železniške povezave Poljčane-Slovenska Bistrica prejela skoraj 39 milijonov evrov.

Tudi na naslednjem razpisu CEF bo Slovenija v okviru nacionalne ovojnice prijavila že pripravljene projekte. Minister je v izjavi medijem po koncu dvodnevnega neformalnega srečanja prometnih ministrov v Luxembourgu med drugim omenil posodobitev železniškega odseka med Celjem in Zidanim Mostom.

Naslednja priložnost konec leta 2017?
V nadaljevanju pa Gašperšič predvideva, da bo Slovenija z drugim tirom poskusila na razpisu, na katerem se bodo delili neporabljeni ostanki nacionalnih ovojnic. Tega pričakuje konec leta 2017, do takrat pa bo projekt po njegovem prepričanju bolje pripravljen.

V prihodnjem letu se namreč pričakuje izdaja gradbenega dovoljenja, postopki pridobivanja zasebnega partnerja za izvedbo tega največjega načrtovanega infrastrukturnega projekta v državi pa bodo po ministrovih pričakovanjih tudi v precej naprednejši fazi kot ob prvi prijavi na razpis CEF.

Glede možnosti, da bi Slovenija z drugim tirom in drugimi ključnimi infrastrukturnimi projekti na področju prometa in energetike sodelovala v okviru naložbenega načrta za Evropo, pa je minister dejal, da bo v tem pogledu ključno, kako dobro bodo projekti pripravljeni in kako privlačni bodo za zasebne vlagatelje.

Želeli bi tudi zasebna sredstva
V ta namen bo Slovenija po ministrovih besedah izkoristila tudi storitve svetovalnega centra pri Evropski investicijski banki (EIB), ki je zadolžena za operativno izvedbo naložbenega načrta oz. uporabe sredstev iz mehanizma EFSI. Z nasveti EIB-ja bo Slovenija pa Gašperšičevem mnenju lahko ključne projekte še dodatno pripravila, da bo lažje pridobila zasebna sredstva.

Glede uresničitve projekta drugega tira, tako minister, zato "nikakor ne smemo obupavati". A postopki terjajo določen čas in potrebni bosta določena potrpežljivost in vztrajnost, je sklenil Gašperšič.