Gospodarstvo

Poudarki

  • Sejo zaprli za javnost
  • Levica za izključitev tujcev
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.5 od 21 glasov Ocenite to novico!
Drugi tir
Različne trase drugega tira, na referendumu je obveljala vladna inačica in odločitev vlade, da k projektu povabi Madžarsko. Foto: BoBo
Razprava o drugem tiru in Madžarski
Komisija za nadzor javnih financ 11. januarja 2018 je razpravljala o udeležbi Madžarske pri drugem tiru. Foto: DZ/Borut Peršolja
       Razumljivo je, da se take komitente skuša obdržati, nerazumljiv pa je način, s katerim praktično vabimo novega gospodarja v lastno hišo.       
 Peter Majcen, Konfederacija sindikatov 90 Slovenije
Razprava o drugem tiru in Madžarski
Vatovec je predstavnike vlade spraševal, ali je udeležba Madžarske pri projektu nujna ali ne. Foto: DZ/Borut Peršolja
Razprava o drugem tiru in Madžarski
Leben je opozoril, da so v igri evropska sredstva, ki bi jih pri določenih spremembah morali vračati. Foto: DZ/Borut Peršolja

Dodaj v

Je udeležba Madžarske pri drugem tiru res nujna?

Komisija za nadzor javnih financ
11. januar 2018 ob 20:10
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Komisija DZ-ja za nadzor javnih financ je vlado pozvala k ustavitvi pogajanj z Madžari pri projektu drugega tira in pripravo inačice brez udeležbe sosednje države, zatrjuje poslanec Vatovec.

Komisija za nadzor javnih financ je zaradi tajnosti pogajanj z Madžari o sodelovanju pri drugem tiru sejo, ki so jo zahtevali v Levici, zaprla za javnost. Sprejeta sta bila dva sklepa.

Za izključitev tujcev
V Levici se zavzemajajo za izključitev tujega kapitala iz investicije. "Mi trdimo, da je vključitev Madžarske po eni strani škodljiva, po drugi pa nepotrebna," je poudaril poslanec Matej T. Vatovec. Madžarska bo udeležena pri dobičku, medtem ko bodo stroški upravljanja podjetja 2TDK, v katerem bi z 200-milijonskim kapitalskim vložkom sodelovala Madžarska, padli na Slovenijo, je zatrdil. V Levici so prepričani, da lahko Slovenija manjkajočih 200 milijonov evrov zagotovi sama.

Kritičen je bil do vlade, ki ne razkriva zahtev Madžarov v zameno za sodelovanje pri projektu. Vatovec se je skliceval na poročanja medijev in dejal, da naj bi vlada Madžarski odstopila oz. ji dala zemljišča v okolici Luke Koper, kar pa po njegovem ne rešuje ničesar. Luka bi dobila neposredno konkurenco, država pa bi zavrla razvoj lastnega pristanišča, je opozoril.

Leben: Zakonsko podlago imamo
Državni sekretar na infrastrukturnem ministrstvu in vodja projekta drugi tir Jure Leben je izpostavil, da imajo temelje za začetek uradnih pogajanj, zato je vlada sprejela pobudo, ki je bila 22. decembra poslana v DZ na odbor za zunanjo politiko. S tem je zavrnil očitke Levice, da se vlada s sosednjo državo pogaja brez zakonske podlage.

Poudaril je, da so v minulem letu tekli neformalni pogovori, ne pa pogajanja. "Neformalni pogovori niso tekli o lastništvu v Luki Koper, o odpiranju koncesije, o kakršnem koli najemanju v koncesijskem območju, o kakršni koli aktivnosti, ki bi bila konkurenčna dejavnosti Luke Koper, o neposrednem dostopu do morja ali o lastništvu v infrastrukturi," je poudaril.

Drugi tir je po Lebnovih besedah velik in zahteven projekt, vlada pa ga je pripeljala do točke, ko lahko začnemo s pripravljalnimi deli. Izvedba del, kot je spomnil, stoji zaradi ustavne pobude. Leben je predlagal, da se seja zapre za javnost, da bi pobudo za pogajanja tistim, ki so do vpogleda upravičeni, natančneje predstavil.

Z Vatovčevim uvodom ni bil zadovoljen niti poslanec SMC-ja Igor Zorčič, ki je opozoril, da poslanec predstavlja enake argumente, s katerimi je Levica sodelovala v referendumski kampanji o zakonu o drugem tiru, "za katerega pa vemo, kako se je zaključil".

Svarijo pred Madžarsko
Pred morebitnimi škodljivimi posledicami sodelovanja Madžarov v projektu so posvarili tudi številni vabljeni na sejo. Miha Jazbinšek, ki se ukvarja s skladnostjo prostorskega planiranja in izvajanja projektov z zakonodajo, se je znova zavzel za "cenejšo in ekološko manj sporno traso". Direktor projektivnega podjetja SŽ-ja Edmund Škerbec pa je spomnil, da trasa ustreza vsem zahtevam, kakršne koli spremembe trase pa, kot je dejal, ne bi zahtevale manjših popravkov gradbenega dovoljenja, ampak povsem nov postopek.

"Novega gospodarja v lastno hišo"
Peter Majcen iz Konfederacije sindikatov 90 Slovenije je na seji izpostavil, da je madžarsko gospodarstvo dolgoletni partner Luke Koper, koprsko pristanišče pa je po njegovih besedah verjetno najpomembnejša vstopna in izstopna točka do morja. "Razumljivo je, da se take komitente skuša obdržati, nerazumljiv pa je način, s katerim praktično vabimo novega gospodarja v lastno hišo," je poudaril.

Novi predsednik uprave Luke Koper je medtem dejal, da ima Luka samo en interes - komercialnega. Za nas je drugi tir pomemben, upajmo da bo slej ali prej prišel, je dejal. Predsednik sveta delavcev Luke Koper Mirko Slosar je vladi čestital za uspeh na referendumu o zakonu o drugem tiru, pri tem pa izrazil prepričanje, da bi zakon padel, če bi bi bilo referendumsko vprašanje Ali želimo dati zemljišča Madžarom.

Dragonja: Vrniti bi morali evropska sredstva
Generalni direktor podjetja 2TDK Metod Dragonja je pojasnil, da morebitna izključitev Madžarske iz projekta ne bi pomenila le, da mora Slovenija zagotoviti dodatnih 200 milijonov evrov, ampak bi moralo podjetje 2TDK, ki je že pridobilo 109 milijonov evrov vredno nepovratno subvencijo Evropske komisije za graditev sedmih tunelov na progi, ta sredstva vrniti. Če želimo sredstva počrpati, moramo zagotoviti vse druge vire, ki so bili predvideni v prijavi na razpis, je pojasnil.

Po poročanju medijev naj bi Slovenija Madžarom zagotovila 50.000 kvadratnih metrov znotraj državnega prostorskega načrta, na katerega pa bi se lahko širila Luka, Vatovca pa je zanimalo, ali se vlada zaveda, da gre za strel v koleno lastnemu podjetju. Leben je Vatovca večkrat opozoril, naj ne zavaja, in ponovil predlog o zaprtju seje. Predsednik komisije Andrej Šircelj mu je po skoraj treh urah razprave tudi ugodil.

Vatovec: Pozvali smo k ustavitvi pogovorov
Po koncu seje je Vatovec za Slovensko tiskovno agencijo pojasnil, da je komisija podprla dva od treh sklepov, ki so jih predlagali v Levici. Komisija tako vlado poziva k ustavitvi pogovorov z Madžarsko, dokler pobude za sklenitev pogodbe ne potrdi odbor DZ-ja za zunanjo politiko, ter zahteva, naj ji vlada v sedmih dneh predloži načrt gradnje drugega tira brez kapitalske udeležbe Madžarske. Vatovec je še dodal, da je pobuda za začetek pogajanj, ki jo je v DZ poslala vlada, dokaj kratka, vsebuje pa tudi elemente, ki potrjujejo nekatere zadržke, ki jih imajo glede sodelovanja z Madžari v Levici.

Video: Posnetek seje do njenega zaprtja za javnost

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
veteraninsin
# 11.01.2018 ob 21:09
V času najnižjih obrestnih mer, v času gospodarske rasti se lahko Slovenija zapufa sama. In SAMA pobira sadove oz. dobiček prihodnjega poslovanja.
Nobena modra država svoje infrastrukture ne prodaja oz svojega monopola ne daje na razpolago tujcem......
Da ima Levica prav, je dokaz v obeh sklepih seje. Pomeni, da je bilo dovolj poslancev enakih pogledov kot poslanci Levice
mihael1
# 11.01.2018 ob 21:14
In kje ste nasli zemljevid, kjer je TRIESTE na veliko napisano, Trst pa cisto malo, napisi slovenskih mest pa v Italijanscini v isti velikosti kot v Slovenscini?
Pac detajl, ki pa kaze na odnos.
HOR
# 11.01.2018 ob 21:22
"...Je udeležba Madžarske pri drugem tiru res nujna?..."

NE !
Niti koristna...
Joze Koder
# 11.01.2018 ob 21:14
Tukaj se strinjam z Levico, Madžarov tukaj ne potrebujemo. 200 Mio lahko zagotovimo sami. Sicer pa kako se lahko vlada še karkoli pogaja z Madžari, ko pa Dragonja zagotavlja, da poti nazaj več ni. Madžari sedaj vedo, da je naš vlada stisnjena v kot in bodo zase izvlekli največ kar je mogoče.
Jaz bi rekel zgraditi, potem če je res potrebno dati neke vrste koncesijo najboljšemu tujemu ponudniku.
mikic007
# 11.01.2018 ob 21:22
Še največji zagovorniki odločitev te vlade bi to morali spregledati, lahko damo milijardo, ne zmoremo pa še teh 200 milijonov in si z neko čudno kalkulacijo otežujemo življenje. Mar res ne gre brez madžarske? Tu mora biti zadaj neka druga kalkulacija, preprosto ni logično.
TellingTheTruth
# 11.01.2018 ob 21:18
To je prvic, pa morda zadnic kjer se strinjam z Levico. Da drugih pijavk poleg nasih ne potrebujemo. Je pa res da vse skupaj zveni nacionalisticno. Kar je pa spet svoj plus. In ne mi mesat zdaj tega s fasizmom pa nacizmom, ce se slucajno kaki bizgec najde
KLIPAN
# 11.01.2018 ob 21:47
Predlog Levice je popolnoma ok in to vemo vsi.
Nasprotujejo mu pač tisti komentatorji, ki pač Levice na marajo.
Zakaj bi morali nekaj dati Madžarom, če lahko imamo sami, dragi domoljubi???
No, točno v takih primerih se vidi kdo je domoljub.
Tisti, ki bi vse dal tujcem sigurno ne.
Mikita
# 11.01.2018 ob 22:34
Madžari in posel.... A ste pozabili, kako se je (ne)zgradila ljubljanska železniška postaja. Pa taaaake načrte in veliiiike beseeede so imeli tisti madžarski poslovneži.
don_lavtarini
# 11.01.2018 ob 21:19
Ni obvezna in ni ekonomsko upravičena ker bi glede na vloženi delež dobili neproporcionalen delež. Pufamo pa se lahko trenutno zelo ugodno glede na bonitetne ocene in se nam to bolj splača!
davp
# 11.01.2018 ob 23:02
Drugi tir je po Lebnovih besedah velik in zahteven projekt,
pa tu govorijo, kot da gradimo transibirsko železnico, mater kje imamo postavljene cilje
stric_Ferrari
# 11.01.2018 ob 21:30
Hjoo, se igramo neko razvito, solidno državo, se povsod šunjamo, zraven pa za burek nimamo. Nažalost, samo ker imamo napačne ljudi na napačnih položajih
paver
# 11.01.2018 ob 22:36
Ekstremne levice ne maram, ampak tukaj imajo pa prav! Uzdaj se use i u svoje kljuse!
penzl
# 11.01.2018 ob 21:25
Ali je vložek Madžarske nujno potreben ali ne težko rečem, je pa zagotov slab za nas in dober za njih.
politik kritik
# 11.01.2018 ob 21:49
Za tistih 200 milijonov se trenutno res ni težava zapufat. Problem je kaj je v ozadju Madžarske...
Raff69
# 11.01.2018 ob 21:18
Mene samo skrbi,ko se 10-20 "strokovnjakov" prepira o odločitvi katera lahko Slovenijo tepe še naslednjih sto ali več let...pa en pametnejši(interesi) od drugega.
mertseger
# 11.01.2018 ob 21:47
1,5 milijarde so se pred nedavnim zapufal pa jim je težko 200 milijonov nekje najti in to na dobo nekaj let kot bo projekt trajal. To je drobiž, očitno so zadaj drugi dogovori z Madžari, verjetno bolj na osebnih ravneh.
tore
# 12.01.2018 ob 12:58
uiophjk - Preden se delaš pametnega, se pozanimaj še, kdaj je bil uraden začetek gradnje proge Nürnberg-Erfurt (1996) in kdaj je EU prepovedala gradnjo dvotirnih predorov (ne vem točno, ampak vsekakor kasneje).

Glede na to, da nam bi dali samo majhen del investicije za EU pomemben projekt ( ne 85% kot Hrvatom za EU nepotreben most), si najbrž lahko tudi sami izberemo način gradnje. V D so hitrosti 300 km/h, pri nas pa samo cca 100. Pač težek teren in varčujemo.
Bi reku, da se EU čisto preveč resno jemlje in ni vredna spoštovanja, če se lepo izrazim. Samo par primerov.
- Posilili so nas v arbitražo, sedaj ko jo bi bilo treba izvest pa pravijo zmenite se.
- Neustrezne obrestne mere, ki kradejo denar SLO varčevalcem.
- Pri sanaciji bank so nas oškodovali za par Mrd.
- Merklova je brez nas vabila migrante, zdaj jih pa EU na silo potiska nam.
- Sankcije Siriji in ne podpornikom skrajnih islamistov Izraelu, SA, Turčiji, Katarju, ZDA.
- Nekatere EU države brez našega soglasja napadle Libijo in naredile kaos.
- Nepotrebno izzivanje z vojsko na Ruski meji.
...
Sandalovina
# 12.01.2018 ob 11:27
Če ste si ogledali sejo komisije za nadzor javnih financ ste verjetno zgroženi, kot sem sama, nad poskusi vladne koalicije, da prepreči tudi razpravo o projektu drugi tir in pogajanjih z Madžarsko.
Vladni predstavniki skrivajo, kot žaba dlake, o čem potekajo pogajanja in kaj dejansko zahteva Madžarska za teh 200 mio. Toliko o opevani transparentosti. Samo Levici je mar za to državo in njene državljane, je edina stranka, ki se v tem sklicu parlamenta ukvarja z dejansko pomembnimi temami, ostale stranke pa z lastnimi interesi. Bravo Levica, imate moj glas.
mostnica
# 12.01.2018 ob 07:16
Obnašajo se, kot da nas Mađari držijo za vrat in so nemočni. Zakaj?
tedi77
# 12.01.2018 ob 07:07
Dobimo mednarodni kredit (1,5 milijarde) po 1% obrestnimi meri. Upoštevajoč inflacijo je to praktično brez obresti. Zakaj bi se torej zapletali z neko sosedo s svojimi ambicijami, če imamo cenejšo in bolj neodvisno možnost?
Sandalovina
# 12.01.2018 ob 20:02
Flagllum Dei

"Jaz bi pa predlagal vam ksenofobom, da se raje ukvarjate z pregledovanjem računov Jaka Ramana in Miki Miške na vaši NLB."

Ja. V Levici so ksenofobi, ker svarijo pred razprodajo slovenskih podjetij tujcem, desničarji pa altruisti, ki bi vse prodali in še hodijo osirat lastno državo v tujini. In še nekaj. Kakšne veze ima Levica z NLB, saj to je stranka, ki je v parlamentu šele 3,5 leta? Veliko, veliko več ima ĐĐ, ki tiči na državnem zesku že 30 let in je soodgovoren za vse, kar gledamo v tej državi.
symony
# 12.01.2018 ob 08:56
To moramo narediti sami, in tudi v luko ne smemo prepustit tujce!
Logistično transportne poti in površine so prihodnost globalnega biznisa... tako kot pitna voda, les, ter pristna narava!
In vse to imamo, zato smo prihajajoča bogata država!
In to resno, seveda če ne bomo prej večino koncesij razprodali tujcem...
BKn
# 12.01.2018 ob 04:33
Tukaj se strinjam z Levico. To mora izpeljati Slovenija brez Madzarske. Kaj pridobimo z vstopom Mazdarov. Morda problem kot ga imamo v primeru NEK, ali Hrvati v primeru INA. A res nimamo tega denarja. Kakso je to javno-javno partnerstvo?
Zoro27
# 11.01.2018 ob 22:57
Vstajniki pa nič!
m72
# 11.01.2018 ob 21:42
Znova vidimo, da je Levica edina državotvorna stranka v Sloveniji.
urednik01
# 11.01.2018 ob 21:40
ne, ne. madžari niso naključno zraven. prek njih se bo pral denar
Sandalovina
# 12.01.2018 ob 11:45
themetun

"Sveda je madžarski denar nepotreben. Mesec in Vatovec bosta izpadli kapital pokrila s svojo plačo."

Očitno si seje Komisije za nadzor javnih financ sploh niste ogledali, drugače bi vedeli, da Levica ima dober predlog. Vi, domoljubi, pa bi vse prodali tujcem. Raje se ukvarjajte z SĐS-ovim poslovnim modelom imenovanim "pranje denarja ala Rok Snežič."
norabassayou
# 12.01.2018 ob 06:06
Kaj če se Madžari obrnejo na Reko?

Me zanima, kaj bi dobili od Hrvatov za 200M€?
norabassayou
# 12.01.2018 ob 04:26
Luka Koper lani ustvarila 206 milijonov evrov prihodkov.
Luka Koper. lahko s svojim denarnim tokom, kot investitor sama nadomesti Madžare, saj je drugi tir skoraj v 100%, izključno namenjen tovornemu prometu. Madžari naj pa za 200M€ najamejo kapacitete v Trstu ali Reki. Me res zanima reakcija Hrvatov oz. Italijanov, ki znajo ceniti svojo obalo, čeravno jo imajo oboji v izobilju.
strugacki
# 11.01.2018 ob 23:28
Je udeležba Slovenije pri drugem tiru res nujna? Če je drugi tir tako dober za biznis, naj ga financira biznis z razpisom korporativnih obveznic, ne da to spet plačujemo davkoplačevalci.
r5
# 11.01.2018 ob 23:26
Kje je pa minister? Septembra 2016 je napovedal, da bo odstopil, če se gradnja drugega tira v 2017 ne začne...
tore
# 12.01.2018 ob 10:45
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/c
ommons/thumb/f/f2/Irlahuell_tunnel_south
_portal.jpg/220px-Irlahuell_tunnel_south_portal.jpg

Evo dvotirni tunel na novi hitri progi Berlin - Muc in celo z vzponom 2 %.
Torej v Nemčiji lahko, pri na pa ne.
To je Jazbinšek kazal na seji in dopovedoval vladnim pametnjakovičem, kako bi pocenili 2.tir. Pa se bojim, da jih to sploh ne gane.
Ker sedaj so predvideni enotirni tuneli in mostovi, nekoč v prihodnosti pa še 1x.
zakocena_je
# 12.01.2018 ob 10:22
Pa kaj vam ni jasno tukaj gor???
Madzari bodo pomagali pokrasti denar, ne da bodo imeli kontrolo nad porabo! Pa zakaj mislite, da je Orban prisel na Jansevo proslavo? Same zlate ribice v tej Sloveniji.
Kraja SMC plus SDS. 100%
Kozi03
# 11.01.2018 ob 21:21
To da del projekta financira Madžarska je razlog v polomu, ki je bil Teš 6, torej je država želela zmanjšati direktne stroške davkoplačevalcev, ker državnim projektom državljani več ne zaupajo, s tem pa so zmanjšali stroške, ki jih imamo s tem projektom, ampak smo s tem izgubili suverenost pri drugem tiru in monopolno upravljanje.
uiophjk
# 12.01.2018 ob 11:23
@tore

Preden se delaš pametnega, se pozanimaj še, kdaj je bil uraden začetek gradnje proge Nürnberg-Erfurt (1996) in kdaj je EU prepovedala gradnjo dvotirnih predorov (ne vem točno, ampak vsekakor kasneje).
fiston
# 12.01.2018 ob 11:16
No glede na naslov ni nujna, glede na to kakšno rast načrtujejo. Zdaj če je to realno, potem ne bi smel biti problem vsako leto dati tam kakih 100 milijonov, glede na to koliko časa se bo gradilo. Saj recimo vsako leto se za še enkrat ali dvakrat več povečajo plače v javnem sektroju.
Če tukaj ni problema in ne rabimo tujega partnerja, potem ne bi smelo biti problema tudi pri progi.
uiophjk
# 12.01.2018 ob 09:24
@tedi77
Dobimo mednarodni kredit (1,5 milijarde) po 1% obrestnimi meri. Upoštevajoč inflacijo je to praktično brez obresti. Zakaj bi se torej zapletali z neko sosedo s svojimi ambicijami, če imamo cenejšo in bolj neodvisno možnost?

Zato, ker tiste 1,5 milijarde štejejo v statistiko javnega dolga. Madžarskih 200M pa bi prikazali kot "tujo investicijo" ne ne bi bili javni dolg. Zato je slovenska vlada pripravljena plačati tudi višje obresti, kakorkoli bi se te že imenovale (plačilo za razpoložljivost, ali kaj podobno kreativnega). Vse ostalo je blef.
zapravico
# 12.01.2018 ob 07:44
Naj vsaj madžari vejo,kam bo izginilo večino denarja
svatne
# 12.01.2018 ob 07:25
Menda smo v EU (ki bi morala ostati to, kar so ustanovitelji hoteli: Evropska gospodarska skupnost! ne pa politična birokratura mediokritet in šarlatanov!) in torej ni več ovir, ki so pred dobrimi sto leti zapletle povezavo Reke z Budimpešto (preko Zagreba je nonsens!). Ker torej sedaj ni več (habsburških) ovir, štrli v vsake gospodarske oči optimalna opcija: Vsa tri pristanišča - Reka, Koper, Trst preko Ljubljane in Budimpešte prek Vzhodne Evrope vse do Daljnjega Vzhoda.
zakocena_je
# 12.01.2018 ob 03:17
Najvecji problem je, da ne napisejo kaj vse je v ozadju. Mi bomo to izvedeli sele takrat, ko bodo ze vse zapakirali in oskodovali naso drzavo. Skoda mi je edino Lebna in Dragonje, ki so ju lobiji dobesedno ugrabili.
kralj matjaž
# 11.01.2018 ob 22:39
Za izključitev tujcev
Svarijo pred Madžarsko

Ne vem ampak to malo zveni nacionalistično, a smo ga najdli? Nacionalistični del v nacionl socilistične delavske stranke.
iboregua
# 11.01.2018 ob 21:37
mihael1

To je eden izmed tistih starih zemljevidov, ki so imeli za velika mesta veliko pisavo, za srednja srednjo, itd. Tudi tam na levem robu, kjer piše ISOLA, je gotovo zapisano IZOLA / ISOLA, kot je napisano KOPER / CAPODISTRIA. Je pa res, da je TRIESTE napisano z večjo, kot je napisano TRST. Morda so hoteli pokazati, da nimajo več ozemljskih teženj do tega dela Italije.

Take zemljevidi bili včasih. Zdaj pač poznamo Googlove. Saj je vseeno.
oziris.va
# 12.01.2018 ob 16:29
Če nočete Madžare, pa dajte pripeljat kitajski kapital.
zapravico
# 12.01.2018 ob 07:43
JE
42adb24
# 12.01.2018 ob 00:32
2m/50k=40/m^2
Flagellum Dei
# 12.01.2018 ob 16:27
"Očitno si seje Komisije za nadzor javnih financ sploh niste ogledali, drugače bi vedeli, da Levica ima dober predlog. Vi, domoljubi, pa bi vse prodali tujcem. Raje se ukvarjajte z SĐS-ovim poslovnim modelom imenovanim "pranje denarja ala Rok Snežič.""

Jaz bi pa predlagal vam ksenofobom, da se raje ukvarjate z pregledovanjem računov Jaka Ramana in Miki Miške na vaši NLB.
Flagellum Dei
# 12.01.2018 ob 16:16
"Kar je pa spet svoj plus. In ne mi mesat zdaj tega s fasizmom pa nacizmom, ce se slucajno kaki bizgec najde"

Ne tega sploh nobeden ne bo rekel - to bodo trdili, ko bodo desne stranke proti.
mali_piscek
# 12.01.2018 ob 06:35
1) Če bi gradili Kitajci, bi drugi tir že obratoval. Mi pa še vedno zgolj razpravljamo.

2) Madžari???? Dajmo se v celoti pridružit Madžarski. Bomo elegantno rešili migrantski problem.
los-t
# 12.01.2018 ob 05:53
Je nujna. Relativno veliko gospodarstvo jamči za dolgoletni posel luke. Kaj če se Madžari obrnejo na Reko?
Flagellum Dei
# 12.01.2018 ob 16:15
"Levica se bori za slovensko stvar in izključitev tujcev, skrajna desnica se pufa pri balkancih."

Torej so Levica in njegovi podporniki največji ksenofobi, ki se jih lahko dobi?! Sedaj se je dokončno pokazalo kdo je v resnici ksenofob in kdo ne.
Kazalo