Foto: Kristjan Stojakovič
Foto: Kristjan Stojakovič

V Luki Koper so gostili slovenskega ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtovca in hrvaškega ministra za pomorstvo, promet in infrastrukturo Olega Butkovića.

Napast: Želimo ostati prva izbira

"Skupaj smo pogledali, kako bi naredili severni Jadran še bolj atraktiven in kot prvo izbiro na poti blaga iz Azije proti Evropi in seveda v nasprotni smeri. Mi kot Luka Koper želimo ostati in razvojno delati na tem, da tudi v prihodnje ostanemo prva izbira," je v izjavi ob koncu obiska povedal predsednik uprave Luke Koper Boštjan Napast.

Poudaril je še številne investicije, ki bodo Luko Koper tudi v prihodnje ohranjale kot vodilno pristanišče v severnem delu Jadrana; med njimi je omenil podaljševanje pomola v južnem delu in pridobljena dodatna zemljišča v zaledju, ki jih je vlada vključila v koncesijsko območje. To so parcele v zaledju tretjega bazena, s katerimi se je koncesijsko območje povečalo za 116.582 kvadratnih metrov, na 353 hektarjev.

Vrtovec: Imamo logistične izzive

"Naša Luka Koper ima primat in bo imela primat v severnem Jadranu – vsaj kar se tiče kontejnerskega terminala. S tem ko bomo čez štiri leta zgradili drugi tir, bomo lahko še povečali pretovor za oskrbovanje tudi zalednih držav. Imamo izzive z logističnimi centri, zagotovo bo to lahko dodaten prispevek k temu, da se bo Luka Koper razvijala. Časi, ki so pred nami, niso enostavni, še zlasti, ko govorimo o neodvisnosti na tem področju," pa je povedal minister za infrastrukturo Vrtovec.

Butković: Koper je pred Reko

Hrvaški minister Oleg Butković je medtem spomnil, da je bila Luka Reka nekoč že največje pristanišče v nekdanji Jugoslaviji in da se želijo temu vsaj približati tudi v prihodnje. Temu je namenjena tudi gradnja nove železniške proge med Reko, Zagrebom in madžarsko mejo, ki bo še povečala atraktivnost reškega pristanišča za države vzhodne in osrednje Evrope.

Glede na vse izzive, ki jih predstavljajo razmere v svetu, pa je zavezništvo in sodelovanje sosednjih pristanišč nujno. V prihodnjih 20 in več letih bo treba zagotoviti konkurenčnost pristanišč v severnem Jadranu, saj tudi drugi iščejo krajše in hitrejše poti po vsem svetu, primer je iskanje hitrejše poti iz Kitajske proti Hamburgu in drugam, je navedel Vrtovec.

Ministra v Luki Koper