V Magni trdijo, da so po najboljših močeh izpolnili vsa pričakovanja okoljevarstvenih organizacij. Foto: BoBo
V Magni trdijo, da so po najboljših močeh izpolnili vsa pričakovanja okoljevarstvenih organizacij. Foto: BoBo

Dodatnih pojasnil za zdaj v Magni ne dajejo, kot je znano, pa se pridobitev uporabnega dovoljenja odmika zaradi ugovorov novomeške okoljevarstvene organizacije Rovo, ki po zavrnitvi njihove pritožbe na izdano okoljevarstveno dovoljenje napoveduje upravni spor.
V petek so iz Magne sporočili, da jih zavrnitev pritožbe Rova zoper izdano okoljevarstveno dovoljenje ministrstva za okolje in prostor ne preseneča, saj so izpolnili vse zahteve slovenske zakonodaje, po najboljših močeh pa tudi pričakovanja različnih nevladnih organizacij.

Ob tem so poudarili, da okoljevarstveno dovoljenje še vedno ni pravnomočno, zato še vedno ne morejo začeti proizvodnje, ki jo načrtujejo za ta teden. Ta je po njihovem mnenju pomembna za izpolnjevanje obveznosti, ki jih imajo do svojih poslovnih partnerjev. "Tovarna in ekipa v njej sta pripravljeni za začetek obratovanja," so še sporočili iz avstrijsko-kanadske avtomobilske multinacionalke, ki je v novi lakirnici v Hočah že zaposlila okoli 200 ljudi, ti pa so prav v četrtek opozorili na svojo negotovost zaradi zapletov z začetkom obratovanja tovarne.

Rovo predlaga dopolnitev zakonodaje
Združenje Rovo je predsednika vlade Marjana Šarca, gospodarskega ministra Zdravka Počivalška, okoljskega ministra Jureta Lebna in hoškega župana Marka Soršaka v odprtem pismu v nedeljo pozvalo, da se z dopolnitvijo zakona o Magni tej omogoči, da v najkrajšem času zažene proizvodnjo v novi hoški lakirnici. Vanj bi po njihovem predlogu dodali člen, po katerem bi ne glede na 69. člen zakona o vodah investitor v konkretnem primeru lahko gradil objekte za namen strateške investicije na razvojnem območju.

Je težava tudi v zmanjšanem obsegu naročil?
Član upravnega odbora novomeškega združenja okoljevarstvenikov Rovo Gorazd Marinček je ob pripravah Magne na selitev proizvodnje iz Hoč v Gradec znova zavrnil krivdo za nastali položaj. Spomnil je, da je lani Magna sama zamujala pri dogovorjenih rokih, ob tem pa izpostavil govorice, da ima lakirnica v Hočah malo naročil. Magnini predstavniki so zamujali s tehnološkim opremljanjem tovarne v Hočah, saj naj bi po lastnih napovedih poskusno proizvodnjo zagnali že oktobra 2018, je spomnil Marinček.

Marinček je izpostavil tudi navedbe "virov iz same Magne", da ima lakirnica v Hočah za letos zgolj 200 naročil. "Torej je logično, da bodo outsourcing ukinili in skoncentrirali zadeve v matični tovarni," je dejal sogovornik. To je logična posledica svetovnega upadanja proizvodnje avtomobilov v svetu. Ob tem je Jaguar zaradi brexita tudi že zagnal tovarno na Slovaškem s kapaciteto 100.000 avtomobilov, "torej je logično, da bo najprej zapolnil svoje kapacitete", je dodal Marinček.

Na ministrstvu zaskrbljeni
Na gospodarskem ministrstvu aktualnih razmer za zdaj podrobneje ne komentirajo, so pa povedali, da z zaskrbljenostjo spremljajo trenutno dogajanje. V prihodnjih dneh naj bi se vladni predstavniki vendarle sešli z Rovom, a čakajo na vrnitev okoljskega ministra Jureta Lebna, ki je trenutno na Finskem.

Pozivi k sklenitvi dogovora
Medtem se v regiji nadaljujejo pozivi k sklenitvi ustreznega dogovora. Danes je k temu pozval tudi rektor mariborske univerze Zdravko Kačič, ki je dejal, da k razvojnemu potencialu in stabilnosti gospodarskega prostora veliko prispevajo veliki industrijski sistemi, ki na svojo dejavnost vežejo mnogo srednjih in malih podjetij. "S tega vidika menim, da je vstop Magne v slovenski prostor in še posebej v podravsko regijo srednjeročno in dolgoročno zelo pomemben korak na poti k hitrejšemu gospodarskemu razvoju regije ter prav tako primer uspešne tuje investicije v naš prostor," je dejal Kačič in dodal, da je nujno nadaljevanje konstruktivnega dialoga vseh deležnikov.

Tudi v podravskem sindikatu SKEI z zaskrbljenostjo spremljajo dogodke v povezavi z urejanjem potrebnih pogojev za zagon proizvodnje. Kot socialni partner si ne želijo razmer, ki bi predstavljale veliko tveganje za dosedanje investicije in že zaposlene v Magni. "Takšnega primera v Sloveniji še ni bilo in kljub veliki stopnji družbene odgovornosti zdaj vključenih akterjev se postavlja vprašanje, ali vpletena okoljska organizacija v tej vnemi ne pretirava z zahtevo," je dejal predsednik sindikata Martin Dular.

Magna z načrtom za selitev