Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,3 od 12 glasov Ocenite to novico!
Letališče Jožeta Pučnika
57-milijonska naložba v nov potniški terminal na Letališču Jožeta Pučnika ni šla skozi rešeto skupščine Aerodroma Ljubljana. Foto: BoBo
Dan D za Aerodrom Ljubljana: delničarji odločali o naložbi v vrednosti 57 milijonov evrov in rekli "ne". Foto: BoBo

Dodaj v

Mali delničarji za, "veliki mali delničarji" pa proti novemu terminalu

Mali delničarji niso dali soglasja k 57-milijonski naložbi
16. september 2013 ob 09:12,
zadnji poseg: 16. september 2013 ob 17:55
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Delničarji Aerodroma Ljubljana so odločali o 57 milijonov evrov vredni naložbi, novem potniškem terminalu na brniškem letališču - velika večina delničarjev z glasovalno pravico pa je bila proti.

Pooblaščenca društva Mali delničarji Slovenije (MDS) sta na skupščini zastopala 22,20 odstotka glasovalnih pravic in od tega je 95 odstotkov malih delničarjev podpiralo naložbo v nov potniški terminal, v MDS-ju pa so opozorili, da je naložbi v nov terminal nasprotovalo "šest 'velikih malih delničarjev', ki so brez argumentov glasovali proti investiciji".

Proti investiciji v nov terminal so glasovali Publikum Trezor, Salink Limited, KD Group s svojimi skladi, Abanka Vipa, NLB Skladi in Modra Zavarovalnica. Drugi navzoči delničarji so glasovali za naložbo, kar pa je ob upoštevanemu odvzemu glasovalnih pravic predstavljalo le dobrih 20 odstotkov glasovalnih pravic, so navedli v MDS-ju.

"Nedopustno, da večinski lastnik nima glasovalnih pravic"
Država o 57-milijonski naložbi v nov terminal danes ni smela odločati - Agencija za trg vrednostnih papirjev (ATVP) je namreč decembra lani zaradi usklajenega delovanja v Aerodromu Ljubljana prepovedala uresničevati glasovalne pravice državi, Slovenski odškodninski družbi (Sod), Kapitalski družbi (Kad) in Zavarovalnici Triglav.

Država si je prizadevala, da bi na skupščini lahko glasovala, a neuspešno - svet ATVP-ja je v petek namreč sprejel odločbo, s katero je zavrnil zahtevo države, Soda in Kada, ki so skupno 64,85-odstotni lastniki Aerodroma, za izdajo dovoljenja za izvrševanje glasovalnih pravic na ponedeljkovi skupščini Aerodroma Ljubljana.

"V tej državi se bomo morali vprašati, kaj je z glasovalnimi pravicami večinskega lastnika. Zame je nedopustno, da večinski lastnik nima glasovalnih pravic," pa je minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel izjavil po današnji skupščini.

Počakali bodo na razplet privatizacije
V Aerodromu Ljubljana bodo po odločitvi delničarjev, da zavrnejo naložbo v nov potniški terminal na Letališču Jožeta Pučnika, počakali na razplet glede načrtovane privatizacije - vlada je namreč družbo uvrstila na seznam prvih 15 podjetij, ki so predvidena za privatizacijo.

Želijo si takšnega partnerja, ki bo nadaljeval podobno zastavljeno strategijo, vključno z rastjo prometa, je povedal predsednik uprave družbe Zmago Skobir. "Zdaj se bo pač treba pripraviti na prodajo in iskati pametnega stratega, ki bo tak razvoj nadaljeval. Poskušali bomo vplivati na to, da pri prodaji dobimo nekoga, ki bo nadaljeval podobno zastavljeno strategijo, vključno z rastjo prometa. To je vse, kar lahko uprava naredi," je pojasnil.

Novi terminal je po mnenju Skobirja potreben iz dveh razlogov - tehnološkega in razvojnega. Ker je obstoječi star že več deset let, ne morejo uvesti moderne tehnologije, prostorsko je neprimeren za odpremo potnikov in prtljage, podobne težave pa imajo tudi pri tovornem prometu. Če bi morali v konicah dneva sprejeti več letal, bi imeli resne težave pri sprejemu, je zatrdil.

Naložba ne bi smela presegati 57 milijonov evrov
Skupščina bi po predlogu uprave dala soglasje k naložbi, ki ne bi smela presegati 57 milijonov evrov z možnostjo desetodstotnega odstopanja, ter podrobneje k sklenitvi pogodbe o izvedbi gradbeno-obrtniških instalacijskih del za gradnjo novega terminala in k finančni konstrukciji projekta. Aerodrom Ljubljana bi predvidoma 55,3 odstotka vrednosti projekta financiral iz lastnih sredstev, 23,5 odstotka iz nepovratnih evropskih sredstev, ki so že zagotovljena, preostalih 21,2 odstotka vrednosti projekta pa z bančnimi posojili.

Revizija in pregled poslovanja
Delničarji pa so v nadaljevanju skupščine podprli predlog Slovenske odškodninske družbe (Sod), da se izvedeta revizija poslovanja Aerodroma Ljubljana v prvem letošnjem polletju,kar bo storila revizijska hiša Deloitte, in skrbni pregled poslovanja družbe, kar mora uprava po sklepu storiti najpozneje do 30. novembra - to bo podlaga za pogovore z morebitnimi vlagatelji v Aerodrom Ljubljana.

Aerodrom Ljubljana je v prvem polletju ustvaril več prihodkov in dobička, prek letališča pa je potovalo več potnikov. Prihodki so se na letni ravni zvišali za 1,9 odstotka, na 14,84 milijona evrov, čisti dobiček pa za 50,3 odstotka, na 2,98 milijona evrov, kar je nad načrti.

Kot so danes prek spletnih strani Ljubljanske borze ločeno sporočili iz družbe, se pozitivna gibanja v prometu nadaljujejo tudi v poletnih mesecih. Od januarja do konca avgusta so našteli 860.000 potnikov, kar je sedem odstotkov več kot v istem lanskem obdobju in pet odstotkov več od načrtov.

S. B. L., T. H.
Prijavi napako
Komentarji
tomazz
# 16.09.2013 ob 09:44
Pa daj ne nabijaj s cenami letalskih kart, ker to ni merodajno v zvezi letališča... Letališče se mora povečati....Letališče je postalo preveč zastarelo. Če se ne bo posodobilo, saj so se že skoraj vsa v naši bližnji okolici in če hočemo nove prevoznike moramo to storiti, oziroma zamujajo že nekaj let... A mislite, da bo naprimer Qatar airways in drugi pripeljal svoje potnike, kateri so navajeni na komoditeto na zastarelo letališče v današnjem času, pozabi to.... Če hočemo razvoj turizma
čik
# 16.09.2013 ob 09:50
@medo357
aerodrom ljubljana ni adria airways
bob
# 16.09.2013 ob 14:00
če je sedaj investicija 57 milj, bo na koncu vredna 157 miljonov. Made in SLOVENIJA
JohnMichxx
# 16.09.2013 ob 10:32
WTF? A država mora bit povsod zraven v tej zabačeni sloveniji? Niti en projekt ne gre mimo starcev...
-dp-
# 16.09.2013 ob 11:11
Morebitni kupec ne bo nič investiral, ker mu bo samo za kapital. Tako kot očitno večini delničarjev. Bo pa zanimivo, če bo kupec aerodrom enostavno zaprl, ker se bo tako znebil konkurence. Kaj bo potem naredila država? Ga bo kupila nazaj po dvojni ceni?

Letališče pa je že tako zastarelo, da sploh ne ustreza več EU standardom in nas je lahko sram, da tujci, ki pridejo k nam, najprej vidijo to žalost od aerodroma.
BioTech
# 16.09.2013 ob 17:01
dusan21
Če nisi še nikoli slišal, da bi imelo letališče pozitivno bilanco, ne pomeni, da je v resnici nima. Potrebnih je samo par klikov, pa prideš do ugotovitve, da je recimo čisti dobiček v letu 2011 znašal 2,6 miljona €, v letu 2012 ravno tako 2,6 miljona €, v prvem polletju letos pa 3 miljone €. Seveda je par klikov pretežkih, lažje je izlivat svoje frustracije...
prehiter
# 16.09.2013 ob 19:14
najboljsa resitev za letalice in adrio je da ju odkupi kasna kitajska letalska druzba in si naredi hub za evropo adrio pa za prevoznika po evropi...
7up
# 16.09.2013 ob 17:44
Mene zanima kaj ta kljukec sploh še počne tukaj. Poglejte si kako so se razvila sosednja letališča(Benetke, Treviso, Zagreb,..). Pri nas jim je uspelo v zadnjih 10-tih letih privabiti vsega eno nizko-cenovno družbo, ki trži eno ali dve novi liniji(pa še to samo nekajkrat na teden.)

Radi bi nov termil, pa še niti star ni niti približno normalno obremenjen. Tehnična zastarelost my ass . Terminal ni v končni fazi nič drugega kot postajališče in čakalnica.
-dp-
# 16.09.2013 ob 17:01
Slovenci smo očitno res pravi sadomazahisti.
Na eni strani jamramo, da država varčuje in ne vlaga v investicije, da nam propada gradbeni sektor, da ne črpamo evropskih sredstev, ko pa je možnost za vse to, pa nismo za. Res smešno.
Še večji bebci pa bomo izpadli pri evropski komisiji, ko pravzaprav ne bomo znali povedati zakaj ne bo investicije. A zato, ker si nekaj procentov lastnikov bolj želi le osebno korist, pred prepotrebnim razvojem našega glavnega letališča???
rafik
# 16.09.2013 ob 10:35
mali delničarji ne vidijo dlje od svojega nosa, zanimajo jih samo dividende, ne pa dolgoročna rentabilnost - so navadni mešetarji, špekulantje z dnevnimi borznimi nihanji. oni nimajo kaj odločati o poslovni strategiji - če jim kaj ne paše, naj pač kupijo delnice kake druge firme.
tomazz
# 16.09.2013 ob 20:03
AndrejP....

Vse natančno vem, kolikšne so cene oziroma pristojbine na letališču.... Ali si mogoče prebral, kakšen je finančni načrt te investicije.... Letališče ima zagotovljenih cca 75 odstotkov je lastnih in evropskih sredstev (evropska so nepovratna) ter bi se moral zadolžiti za cca 13 miljonov evrov, kar bi bilo po moje v petih letih povrnjeno... Daj mi prosim razloži, kdo bo letel v Ljubljano z velikim letalom, če nimamo potrebne infrastrukture oziroma zgradbe... Če sedaj prideta dve letali s po 150 potniki, je na prihodih ob claimih taka gužva, da ljudje skoraj hodijo eden po drugemu. In sedaj na bi kakšna od velikih kompanij prišla....
anjago1
# 16.09.2013 ob 19:33
6 milijonov dobička na letni ravni, pa bi šli v 60 milijonsko investicijo? eh no pamet v roke
Zgodovinar_666
# 16.09.2013 ob 17:51
Ljudje, ki vodijo to državo se hoteli dvakrat zaslužit. Najprej bi naredili termina, pokasirali provizije pri poslu, nato pa bi letališče prodali in še enkrat potegniti provizije. Sedaj so pa malo jezni, ker so jim načrti padli v vodo.
vipmit
# 16.09.2013 ob 17:36
Ha, ha, ha,....
Luko Koper sta Ljubljani speljala Popovič in Mišič.
Letališče Brnik pa mali delničarji.

Človek res ne ve več ali naj se smeji ali joče, kam smo pripeljali to j... državo!
daryankoff
# 16.09.2013 ob 17:22
Investicije? V Sloveniji?
mikic007
# 16.09.2013 ob 16:59
Seveda je potreben novi terminal, ampak nikakor ga ne smejo graditi politiki. Projekt bo tako zagotovo potekal kot avtoceste, pediatricna klinika in n ostalih zgodb. Privatizacija, potem pa naj se igrajo. Adria pa cimprej na smetisce zgodovine, ce bi se tako rad, ne morem nanjo gledati pozitivno ...
vojnaslo91
# 16.09.2013 ob 22:41
Zame je nedopustno, da večinski lastnik nima glasovalnih pravic," pa je minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel izjavil po današnji skupščini.
---------------------------------------
S.O. je narodni izdajalec!!!!
Reorgart
# 16.09.2013 ob 21:23
Bo Jankovičeva administracija uredila, da se bo lahko gradilo... tudi s spremembo namembnosti zemljišč mislim, da ne bodo imeli problema :)
skretpapir
# 16.09.2013 ob 20:36
nej žrebajo..kovanc nej mečejo, nimajo kej zgubit
mikitr
# 16.09.2013 ob 19:29
Naložba ne bi smela presegati 57 milijonov evrov

A se zajebavajo,najmanj 114 mio bi stala.
Guliarth
# 16.09.2013 ob 19:22
Nisem jasnovidec, si pa bom drznil tole napovedati : Slovenija 2014, afera novi terminal.
Enako napovedujem za vse ostale slovenske projekte v državni presoji.
pravi pravnik
# 16.09.2013 ob 17:50
A so unga v Mariboru že plačal?
AndrejP
# 16.09.2013 ob 17:36
BioTech... od kje ti prvi dve številki? Finančna poročila navajajo 5,2 mio EUR čistega dobička v 2012, v 2011 pa 5,3, prva polovica letošnjega leta dejansko 3 mio. Primerjave števil potnikov in tovora ne govorijo ravno o kaki fenomenalni rasti in obstoječa infrastruktura ta promet z lahkoto obvlada. Rekel pa bi, da ni nobene garancije (ali celo verjetnosti), da bi večje investicije v infrastrukturo prinesle kakšno bistveno povečanje prometa na in iz Brnika.
AndrejP
# 16.09.2013 ob 17:20
tomazz, v ceni letalske karte je vključena pristojbina za uporabo terminala in letališča ter dodatek za varovanje in varnostne preglede, kar na našem letališču znese 21,22 EUR. Seveda je cena Adriine vozovnice vse prej kot le pristojbine, vendar je tudi to del cene, ki jo potnik plača ob nakupu karte. Če bi obstajala možnost, da se teh 57 mio EUR povrne v doglednem času bi bilo to smiselno, a zaenkrat ne kaže, da se bo frekvenca letov na in iz Letališča Ljubljana kaj spremenila v pozitivno smer, tako da je po mojem odločitev kar pravilna.
pd
# 16.09.2013 ob 17:14
oni bi s tuđim k**** po koprivama.
Breathe
# 16.09.2013 ob 16:27
Počakali bodo na razlet privatizacije

hehe...

btw, ste že kdaj opazili zbegane obraze potnikov, ko prvič pridejo iz terminala našega velikega letališča?
vojnaslo91
# 16.09.2013 ob 22:33
Mali delničarji veliki lopovi!!!!
Hijena
# 16.09.2013 ob 19:14
Naj ga zaprejo in Adrio prodajo. Jaz hodim v Zagreb ali Celovec
KunteKinte
# 16.09.2013 ob 16:30
Klasični nateg nas davkoplačevalcev... Naj g. Skobir in dest direktorjev z Letališča Brnik zastavijo svoje hiše, stanovanje, življenjska zavarovanja sebe in svoje družine za ta projekt..potem sem takoj zaaaa....drugač pa drugi TEŠ..letališče Brnik nima neke velike prespektive z našim vodstvom..Pleso so prevzeli francozi in v roku 1 leta lahko pričakujemo še za 10 -15 % manjši promet ba brniku..potem je tu AA ki sofinacira Brnika prek predragega servisa..Mislim da je to naše letališče med najdražjimi v Evropi :)
dusan21
# 16.09.2013 ob 10:04
Letališče je le še ena dodatna vreča več brez dna.Če imajo lasten kapital naj kar investirajo. To, da bi pa spet z davkoplačevalskim denarjem pokrivali investicijo pa ni smiselno - sploh pa ne v naši finančni situaciji.
Letališče naj se proda, nato pa naj lastnik sam vlaga svoj kapital v razširitev.
Še nisem slišal, da bi to letališče kdajkoli imelo pozitivno bilanco.
Pri nas bi se šli kvazi kapitalizem s podružbljanjem inesticij, nato pa bi ga prodali kot državno latnino. Pa kdo se dela norca iz nas državljanov.
Polymath
# 16.09.2013 ob 11:45
Jankovič bo spet zavohal biznis ..
medo357
# 16.09.2013 ob 10:15
čik;
tudi adria mora aerodromu plačevati za storitve in uporabo, mar ne, ali je izjema in sveta krava. Takšna investicija mora biti rentabilna, ne bazirati na našem denarju in želji po pranju našega denarja v žepe izbrancev.
medo357
# 16.09.2013 ob 09:31
Že sedaj tujci, obiskovalci košarke, tarnajo nad predragimi letalskimi kartami, ki so dvakrat dražje kot drugje. Takšna investicija bo cene le še dvignila in gostov bo le še manj. Koga v tujini pa mikajo preplačane slovenske palače in zgrešene investicije.
Kazalo