Gospodarstvo
(9)
V letih 2014 in 2015 je bil promet proti Primorski zaradi žleda onemogočen in se je v celoti nadomeščal z avtobusi. Foto: BoBo
"Ne moremo govoriti o oškodovanju, glede na vse okoliščine in operativno ter kadrovsko zahtevnost je zadeva izpeljana dosti v redu," je pojasnil prvi mož železnic Dušan Mes. Foto: BoBo
VIDEO
Sporna izplačila SŽ-ja av...

Dodaj v

Mes: Pri nadomestilih za avtobusne prevoze ni bilo oškodovanja SŽ-ja

Težave zaradi žleda v letih 2014–15
7. december 2018 ob 22:07
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Pri pregledu najema avtobusnih prevoznikov, s katerimi so železnice izvajale nadomestne prevoze, so ugotovili pomanjkljivosti, a o oškodovanju SŽ-ja ne moremo govoriti, je pojasnil prvi mož Dušan Mes.

O izplačilih nekaterim avtobusnim prevoznikom, ki so jih železnice najemale za nadomestne prevoze, je na seji razpravljal nadzorni svet Slovenskih železnic (SŽ). Portal Siol je poročal, da naj bi pri najemu prevoznikov prišlo do nepravilnosti, več zaposlenih pa naj bi se znašlo v disciplinskih postopkih. Generalni direktor Slovenskih železnic (SŽ) Dušan Mes je v izjavi za javnost informacije zavrnil in dejal, da zaradi teh postopkov nihče od zaposlenih ni bil kakor koli sankcioniran.

Pojasnil je, da obvezne javne gospodarske službe izvaja podjetje SŽ – ŽIP, ki ima nekaj lastnih avtobusov, hkrati pa sodeluje s podizvajalci, ki so bili brez javnega razpisa izbrani na podlagi izjeme po zakonu o javnih naročilih. Železnice morajo sicer nadomestni avtobusni prevoz vedno zagotoviti takrat, ko prevoz z vlaki ni mogoč zaradi zapore proge, nezgod, leta 2015 je bila v ospredju tudi problematika beguncev, je pojasnil.

SŽ – ŽIP je po Mesovih pojasnilih leta 2014 k sodelovanju povabil vse prevoznike, ki so imeli za to ustrezne licence. "Mislim, da jih je bilo 58, od tega se jih je odzvalo nekaj več kot 30, z 22 pa ima SŽ trenutno podpisano pogodbo za izvajanje teh storitev," je dodal.

Težave zaradi žleda v letih 2014–15
Mes je spomnil, da je bil v letih 2014 in 2015 promet proti Primorski zaradi žleda onemogočen in se je v celoti nadomeščal z avtobusi. "V letu 2015 je bila tudi problematika beguncev, ko je SŽ izvajal celovit transport od Dobove do Šentilja, v obdobju 2017 in 2018 pa se zaradi zapore na štajerski železnici praktično tretjina vlakov nadomešča z avtobusi," je strnil.

Pogodbe z izvajalci teh storitev na SŽ-ju obnavljajo, nove bodo s tistimi, ki bodo ustrezali merilom in bodo cenovno ugodne, podpisali z novim letom. Čeprav pri pregledu za nazaj po Mesovih zagotovilih ni bilo ugotovljenih nepravilnosti pri izplačilu storitev po prevoženih kilometrih, želijo na železnicah zaradi boljšega nadzora z naslednjim letom uvesti GPS-naprave v avtobuse tistih podizvajalcev, ki bodo želeli sodelovati z železnicami.

Problematična kadrovska okrnjenost
Služba za skladnost je sicer po Mesovih pojasnilih ugotovila predvsem to, da je glede na količino obsega storitev kadrovska zasedba preveč okrnjena in bodo morali na SŽ-ju izpopolniti "lastno operativo za avtobusne prevoze, hkrati pa informativno podpreti določene postopke med naročanjem in kontrolo".

V zvezi s poročanjem, da so pri sodelovanju z železnicami največ zaslužili manjši avtobusni prevozniki, je Mes pojasnil, da so proste zmogljivosti večje kot ponudba. "Obseg storitev je velik, večji prevozniki pa po večini nimajo prostih kapacitet za potrebe SŽ-ja," je dodal.

Postopki so sicer transparentni in cene za SŽ ugodne, je izpostavil Mes. "Ne moremo govoriti o oškodovanju, glede na vse okoliščine in operativno ter kadrovsko zahtevnost je zadeva izpeljana dosti v redu," je še dodal. Pojasnil je še, da se je nadzorni svet na seji z zadevo zgolj seznanil.

G. K.
Prijavi napako
Komentarji
Skippy
# 08.12.2018 ob 00:00
Samo vidite, kakšen narod smo - tam o nepomembni novici o prijetju one Kitajke na kupe komentarjev ... o stvareh, ki se jih dejansko tičejo, pa skoraj nič. :)
Yeru
# 08.12.2018 ob 13:07
Skippy narod je opran in dojemanje denarja in poslovanja je za vecino nekaj kar se jih ne tice. Dokapitaliziranje NLB ja ne dojema kot njegov denar ki bi lahko v normalni drzavi sel raje v zdravstvo, solstvo... ampak kot nek xy denar ki z njim direktno nima veze. Seveda se bodobte ljudje najbolj pritozevali da je vse narobe ampak tako to je. Recimo se do danes se ni 1 novinar obregnil ob nenormalen strosek ki ga je SZ placal za katastrofalno aplikacijo ki ne deluje...
zapravico
# 08.12.2018 ob 08:23
Spet se je kradlo,če se sploh ne ve kakšne firme so to izvajale
qayxc
# 08.12.2018 ob 13:58
Ne na železnici je vedno vse v redu, kdaj pa je še kdo od vodilnih za kaj odgovarjal!
AlBundy
# 09.12.2018 ob 11:34
Pvi mož SŽ je Berdajs, ne pa Meh ...
KunteKinte
# 09.12.2018 ob 09:43
Šlo železnice čimprej prodat.. in se rešiti tega korupcijskega legla.. pred leti so javno ponujali službo v železnicah od 3000-5000 EUR.. odvisno od pozicije.. ko pride DB takrat bo začela metla peti..
enkratdva
# 08.12.2018 ob 23:24
Sliši se kar zaskrbljujoče, da SŽ po žledu potrebujejo dve leti da nekaj km proge usposobijo za potniški promet.
REsnica
# 08.12.2018 ob 16:54
Če bi drzava zagrozila in za vsak euro ki bi ga nepravilno privatizirali iz drzavnih podjetij uzakonila 1 leto zapora brez izhodov, bi SZ zapustilo toliko odvecnega in zlonamernega kadra da bi SZ poslovale pozitivno.
bud00
# 07.12.2018 ob 23:03
A ne bi raje kupili avtobusov tako kot OBB?
Kazalo