Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.6 od 14 glasov Ocenite to novico!
Stavka na železnicah
Delavci Slovenskih železnic stavkajo na ranžirni postaji Zalog 12. junija 2018. Foto: BoBo/Borut Živulović
Stavka
Prizor z ranžirne postaje Zalog. Potniški promet je tekel kot običajno, ustavljen je bil tovorni, in sicer za štiri ure. Foto: BoBo/Borut Živulović
       Od te stavke smo se preostali ogradili.       
 Zdenko Lorber, predstavnik deveterice sindikatov
Stavka
Potnikov se ni trlo. Foto: BoBo/Borut Živulović
Sindikat strojevodij Slovenije, Sindikat železniškega transporta Slovenije, Sindikata delavcev železniške dejavnosti Slovenije, Sindikat železniškega prometa Slovenije, Sindikat vzdrževalcev železniških voznih sredstev Slovenije, Sindikat vozovnih preglednikov Slovenije, Sindikat vzdrževalcev lokomotiv Moste, Sindikat železniških delavcev Slovenije in Sindikat delavcev uprave SŽ.
 Sindikati podpisniki sprememb kolektivne pogodbe
Železničarji stavkajo
Predstavniki stavkajočih na ranžirni postaji Zalog so razloge za stavko predstavili na tiskovni konferenci 12. junija 2018. Med njmi sta Albert Pavlič in Slavko Kmetič. Foto: BoBo/Borut Živulović
VIDEO
Manjša stavka v Slovenski...

Dodaj v

Železničarji bodo s stavkami nadaljevali, a devet sindikatov stavki ni naklonjenih

Sindikat in vodstvo SŽ-ja nista dosegla dogovora
12. junij 2018 ob 08:42,
zadnji poseg: 12. junij 2018 ob 16:05
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Stavkovni odbor Sindikata železničarjev Slovenije je izpeljal stavko z zaustavitvijo tovornega prometa na ranžirni postaji Ljubljana Zalog. Devet sindikatov je izrazilo nejevoljo.

Stavkovni odbor Sindikata železničarjev Slovenije (SŽS) je dopoldan odločil in izvedel stavko na delovnih mestih premikač, vodja premika, vlakovodja in popisni vlakovodja na lokaciji železniške postaje Ljubljana Zalog. Sindikat in vodstvo Slovenskih železnic () namreč v celodnevnih ponedeljkovih pogajanjih nista dosegla dogovora o stavkovnih zahtevah.

Navedeni razlogi: Izgorelost, nadure ...
Kot so zapisali v sporočilu za javnost, je stavkovni odbor "soglasno ugotovil, da pogajalska skupina, na čelu z generalnim direktorjem Slovenskih železnic, Dušanom Mesom, še naprej zagovarja in generira drugorazrednost na SŽ-ju, neenakost in diskriminatornost specifičnih skupin zaposlenih na ekonomskem in socialnem področju". Dodali so še, da vodstvo ne zagotavlja minimalnega števila postajnega in vlakospremnega osebja, kar vodi do nadurnega dela prek zakonske omejitve, do nezmožnosti izkoriščanja letnega dopusta in povečevanje bolniške odsotnosti zaradi izgorelosti oziroma preutrujenosti.

Več so povedali še na tiskovni konferenci. Na ranžirni postaji Zalog je stavkalo okoli 40 premikačev in vlakovodij, je dejal član stavkovnega odbora Albert Pavlič. Stavka je potekala brez zapletov, zagotovili so prevoze, ki so zakonsko določeni – hitro pokvarljivega blaga, nevarnih snovi in – če bi bilo treba – goriva za Petrol.

O tem, kakšen je bil vpliv na promet, ni želel govoriti; kot je dejal, nimajo namena škodovati družbi. "Stavka je bila preračunana tako, da naredimo čim manj škode. To je le naše podjetje," je dejal.

Želijo pa, da jih vodstvo jemlje resno in se z njimi resno pogaja; do zdaj ni bilo tako, je poudaril Pavlič. "Ne bomo odnehali. Tudi članstvo na terenu nam ne dovoli odnehati oz. od nas pričakuje, da izpogajamo to, kar imajo drugi," je dejal.

"Delodajalcu bo treba tudi na takšen način sporočiti, da se ne hecamo in da za nami stoji več kot 2.200 ljudi," je dodal.

Napovedal je, da bodo danes pozvali vodstvo SŽ-ja k nadaljevanju pogajanj, in izrazil upanje, da naslednja napovedana stavka – v četrtek naj bi med 17. in 21. uro stavkali prometniki na postaji Dobova – ne bo potrebna.

"A brez sporazuma oz. dogovora ne bomo niti zamrznili niti odpovedali stavkovnih dejavnosti," je poudaril.

Sledi serija železničarskih stavk?
Sindikat železničarjev je že konec maja napovedal serijo opozorilnih stavk v družbah SŽ-Tovorni promet, SŽ-Infrastruktura in SŽ-Potniški promet.

Te naj bi se nadaljevale 19. junija na tovorni železniški postaji Koper, 21. junija na lokaciji Maribor Tezno, 26. junija na železniški postaji Hodoš in 28. junija na železniški postaji Celje Čret. V družbi SŽ-Infrastruktura bodo prometniki predvidoma stavkali 14. junija med 17. in 21. uro. V SŽ-Potniški promet pa bodo sprevodniki in vodje vlaka stavkali 3. julija med 9. in 13. uro.

Sindikat je v pogajanjih od vodstva SŽ-ja med drugim zahteval enakopravno obravnavo zaposlenih, ne glede na sindikalno pripadnost, ter pozval tudi k zvišanju izhodiščne plače in spremembi plačnega sistema. Poslovodstvo so pozvali tudi, naj skupaj z drugimi reprezentativnimi sindikati zagotovi zvišanje izhodiščne plače za 10 odstotkov, izplača nagrade vsem zaposlenim ob dnevu železničarjev 2. junija v znesku povprečne plače, izplača regres v lanski višini, zvišani za odstotek inflacije, in takoj izplača odškodnine za neizkoriščen del letnega dopusta za 2016.

Mes: Stavka je nepotrebna
Po mnenju generalnega direktorja Slovenskih železnic Dušana Mesa je stavka nepotrebna. Kot je poudaril v izjavi za medije v Ljubljani, je poslovodstvo SŽ-ja od leta 2012 do danes bistveno pripomoglo k izboljšanju stanja, preostale neustreznosti pa je treba odpraviti na drugačen način, ne pa s stavko.

S sindikatom so do zdaj opravili štiri kroge pogajanj. "Moja ocena je, da ta stavka ni potrebna. Poslovodstvo je od leta 2012 naprej bistveno pripomoglo k temu, da se je status na železnicah izboljšal – tako finančna slika podjetja kot položaj zaposlenih," je dejal in dodal, da izsiljevanje ni prava pot. "Ali zdrava finančna slika železnic v prihodnosti z investicijami in skrbjo za zaposlene ali težave, kot jih poznamo iz obdobja pred letom 2010," je poudaril.

Mes se sicer strinja, da s plačnim sistemom "marsikaj ni v redu", a tega ni mogoče urediti čez noč in s stavko. Napovedal je spremembe poslovnih procesov, plačni sistem pa bodo urejali s pomočjo zunanjega izvajalca z izkušnjami na železnicah. Želijo ga namreč oblikovati z zgledovanjem po tujem modelu. Pričakujejo, da bodo prenovo plačnega sistema začeli v prvih mesecih prihodnjega leta.

Glede nadaljnjih opozorilnih stavk, ki jih je napovedal sindikat, je Mes presodil, da ne pričakujejo večjih nevšečnosti. Pogajanja bodo nadaljevali, je pa Mes poudaril, da lahko težava postane vprašanje, "o čem se pogajati". Višanje plač ne pride v poštev, saj so se bruto plače na SŽ-ju od leta 2012 dvignile za 20 odstotkov, trikrat so izplačali nagrade za poslovno uspešnost in regres, zagotovili so tudi odpravnine, je še poudaril.

Niso vsi sindikati za stavko
Predstavniki devetih sindikatov SŽ-ja, ki predstavljajo dve tretjini zaposlenih, so z vodstvom družbe podpisali prvi sveženj sprememb kolektivne pogodbe za dejavnost železniškega prometa. Stavka Sindikata železničarjev Slovenije po njihovi presoji ruši ugled Slovenskih železnic in ni v interesu zaposlenih.

"Po 11 letih od zadnjih sprememb kolektivne pogodbe za dejavnost železniškega prometa smo danes podpisali spremembe in dopolnitve, ki pomembno nadgrajujejo obstoječe pravice zaposlenih na SŽ-ju," je na novinarski konferenci v Ljubljani poudaril predstavnik omenjenih sindikatov Zdenko Lorber. To je prvi sveženj sprememb, preostale pa naj bi dorekli in zapečatili do septembra.

V prvem svežnju gre za več sprememb, Lorber je poudaril tri. Dogovorili so se o znesku gmotne spodbude tistih zaposlenih v SŽ-ju, ki delo opravljajo več kot 40 let, in sicer v vrednosti povprečne plače v skupini za pretekle mesece. V prvih treh mesecih je bilo to 1.955 evrov bruto.

Dogovorili so se tudi o znesku tistim, ki so zaradi posledic poškodbe pri delu postali invalidi in imajo zaradi statusa nižji dohodek, kot so ga imeli. Tako bodo ti prejeli razliko med invalidsko pokojnino in prejeto rento za čas do izpolnitve pogojev za starostno upokojitev.

Težava Alberta Pavliča
Vnesli pa so tudi spremembo, ki odstavljenemu delavskemu direktorju Pavliču več ne zagotavlja takšne plače, kot jo je prejemal, dokler je opravljal to funkcijo. Ta bo tako po Lorberjevih pojasnilih odslej prejemal plačo, ki ustreza delovnemu mestu, ki ga je opravljal do nastopa funkcije. "Gre za spremembo, ki jo podpira velika večina zaposlenih na SŽ-ju," je poudaril.

Poleg tega so se dogovorili za nekatere posebne dodatke za posebne zahteve na posameznih delovnih mestih. "Po eni strani gre za nekaj novitet, po drugi pa za poenotenje nekaterih dodatkov, ki pomembno nadgrajujejo plačno vsebino. Tudi s temi dopolnitvami smo nadgradili, kar so zaposleni v sistemu SŽ-ja uživali do zdaj," je dejal.

Prvi sveženj sprememb gre po njegovih besedah v dobrobit zaposlenih na SŽ-ju. Preostale spremembe, ki se med drugim dotikajo nekaterih dodatkov in odpravnine ob upokojitvi, naj bi dorekli in podpisali do septembra.

"Po naši oceni cilj sindikata železničarjev, ki ga v formalnem in dejanskem smislu vodi Pavlič, niso bila pogajanja in dogovoriti se o spremembah, ampak stavka," je poudaril.

Po oceni devetih sindikatov je bil vzrok za to dogajanje po Pavličevi odstavitvi, Lorber je omenil, da so se vlagale različne tožbe, vsi pravni postopki še niso končani, v vseh fazah pravnih postopkov zoper svete delavcev in kapitalsko povezanih družb in svete delavcev v odvisnih družbah na delovnem sodišču z njihove strani padajo.

Nadaljuje pa se to z različnimi oblikami šikaniranja in klicanj zaposlenih, predvsem nekdanjih članov sindikata železničarjev, ki množično prestopajo v druge sindikate. Kot je dejal Lorber, je 20 odstotkov članstva sindikata železničarjev že prestopilo k enemu izmed omenjenih devetih sindikatov.

"Po naši oceni gre za stavko, ki izključno ščiti interese ozkega kroga vodstva sindikata železničarjev, v katerega samem vrhu je najbolj izpostavljen Pavlič."

Lorber je spomnil, da so Pavliča s funkcije delavskega direktorja odstavili zaradi izgube zaupanja. Po njegovih pojasnilih je bilo kar nekaj napak pri izvajanju kadrovskih pristojnosti v preteklem obdobju. Pavlič je po Lorberjevih pojasnilih dajal prednost vodenju društva Godba SŽ, imajo tudi indice, da je omogočil nepooblaščeno porabo sredstev sponzorja SŽ. Po neuradnih informacijah naj bi to preverila notranja revizija SŽ-ja.

La. Da., Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
penzl
# 12.06.2018 ob 08:57
Največji privilegiranci v najbolj nesposobnem državnem podjetju hočejo stavkati. V tej državi se je očitno res vsem skisalo.
unitrode
# 12.06.2018 ob 09:23
Naj naprej odpustijo 1500 preveč zaposlenih, pa bo dovolj denarja za regres in bajne plače polpismenih sindikalistov.
nordnung
# 12.06.2018 ob 09:10
Železničar se težko prebije čez mesec z 1000 e in več...
ElTorro
# 12.06.2018 ob 09:06
Še poslanci imajo bolj tehtne razloge za stavko od teh privilegirancev.
nemi
# 12.06.2018 ob 09:01
a bojo stavkali da Silvo Mesojedec odstopi iz vseh položajev? ali zakaj bojo stavkali? Drugega razloga ne vidim.
vnk
# 12.06.2018 ob 08:58
Poznam situacijo malo na SZ in imajo nore dodatke, nekatere place so nizke samo na papirju. Za bruhat skratka, da o delu raje nebi.
AlBundy
# 12.06.2018 ob 08:50
Naj zaprejo "štacuno", jih ne bo nihče pogrešal ...
hepan
# 12.06.2018 ob 09:01
Ta lepse place. Obicni javni sektor se lahko skrije
gospod iskreni
# 12.06.2018 ob 08:49
Tapravi hahaha
nonparel
# 12.06.2018 ob 10:39
Večina naših delavcev lahko samo sanja o tako lepih plačah, kot jih imajo na SŽ. Ampak ni še jim zadosti, Janšev železničarski sindikat zopet izsiljuje za še večje plače, kljub temu da so SŽ velik zgubaš. Plače bi se jim kvečjemu morale znižati, glede na slabe poslovne rezultate.
Drugi tir pa jim bodo davkoplačevalci financirali, a ne.
sani_hot
# 12.06.2018 ob 09:23
privatizirati SŽ pa da vidimo junake, ki bodo stavkali
ElTorro
# 12.06.2018 ob 10:17
@AM
S tem da na SŽ plače niso nizke...
Hijena
# 12.06.2018 ob 09:50
Hehehe, kaj pa imajo SŽ za stavkat?
galoper
# 12.06.2018 ob 08:51
Nesmiselni primitivizem
Mirko Tipka
# 12.06.2018 ob 08:54
Veste, kaj so rekli "modri" ljudje: Tisti, ki se razburja mu je potrebno vzeti... tisti, ki je tiho pa dati...
Springbok
# 12.06.2018 ob 09:30
Železničarski sindikat je SDS-ov sindikat,
Binder Dandet
# 12.06.2018 ob 09:03
Lahka bi imeli belo stavko.
abria
# 12.06.2018 ob 10:58
Dokler na SŽ kršite zakonodajo na področju javnih razpisov in nabav si ne zaslužite povišice.
kamnosek
# 12.06.2018 ob 13:21
Itak stalno stavkajo, oziroma se jim ne da delati. Dve zaporedni soboti mi na relaciji Ljubljana - Koper ni nihče kontroliral vozovnice, ne na vlaku, ne na nadomestnem avtobusu, pa čeprav sta bila na slednjem celo dva kontrolorja. Veselo sta klepetala z voznikom avtobusa.
Valentin57
# 12.06.2018 ob 12:58
@P.
Koliko plač znese odpravnina ob odhodu v pokoj in kdo v SLO jih ima še toliko?
(glej intervju z Berdajsem v Delovih Ozadjih).
severnik
# 12.06.2018 ob 09:48
tega ne bo nihče občutil...
garmond
# 12.06.2018 ob 14:42
@Dumr
Sicer pa vsak jamrač iz kavča ima možnost prijaviti se na kakšen razpis za delovno mesto v JU ali paradržavnih podjetij.

Tukaj ti dam prav, res ima vsak možnost za prijavo, ampak res samo to. Ker tam ne prideš not brez političnih in družinskih zvez.
pohorjezeleno
# 12.06.2018 ob 12:51
Proti čemu stavkajo? Previsokim plačam in premalo dela?
Lešnik
# 12.06.2018 ob 11:34
Moja plača z vsemi dodatki, s tem da delam samo ponoči! je nižja kot plača delavca zaposlenega v delavnicah SŽ, ki dela samo podnevi.
Sindikat v tem podjetju je pa tako firm v firmi kar je povsem nerazumljivo.
Bivši uporabnik
# 12.06.2018 ob 10:57
Že desetletja nazaj bi morali v vladi uporabiti pamet in ukiniti delovna dovoljenja za tujce zaposlene na SŽ (in še marsikje!!!). Tako bi odpadli vsi izgovori, da "ne morejo" odpustiti velike mase latentno zaposlenih, kači, ki dejansko zganja kriminal v firmi in izsiljuje celo državo, pa bi tako odrezali glavo. Vzpostavil bi se red in mir, ne pa da nekaj tisočglava množica izsiljuje vse okoli sebe z blokado prometa za vsemogoče namene - za potrebe Janševe dnevne politike, ali za kaj tretjega.

Ker tega ne storijo, imamo predrago gorivo, slabe ceste (velik del kupnine za goriva gre za plače železničarjev, namesto za namensko rabo vzdrževanje cest, če morda kdo še ne ve), slabi se konkurenčnost gospodarstva, kupna moč, itd.
Kölm
# 12.06.2018 ob 10:35
Stavkati bi morali vsi ostali, da bi imeli tudi mi tako kot na SŽ !
vnk
# 12.06.2018 ob 16:02
15 minut zamude... moja relacija po voznem redu pa traja 19 minut. In potem naj bom solidaren?
Srečko Kranjski
# 12.06.2018 ob 10:46
Kako grozno izgledajo tile tiri. Tu bi morali narediti neko streho z rastlinjem čez takšne postaje. Enako bi zapovedal tudi za vsa trgovska središča. Ohranimo Slovenijo gospodarsko razvito in hkrati zeleno!
+hellbastard+
# 12.06.2018 ob 09:54
wow to pa je perverzija
QUENDI
# 12.06.2018 ob 09:20
......kaj pa npr zavzeti se za pravice tatov.......pa zakaj več ne prispevamo za 2 tir.....pa še kaj glede afer sindikalnih oz delavskih zastopnikov aparatčikov SDS.......Država bi morala v tem primeru stavko prepovedati zaradi višjih interesov......jih obvestiti o odškodninski odgovornosti......sicer pa počasneje že sedaj brez stavke ni možno.......
predlagatelj
# 13.06.2018 ob 11:53
Ker SŽ od države dobijo tretino prihodkov (brez pokrivanja izgube v infrastrukturi) se ne bi smeli tako obnašati. Država naj ukine subvencije pa naj si zslužijo za boljše plače.
galoper
# 12.06.2018 ob 20:40
Dvomim, da so neuspešno izkoristili vse pravne možnosti.
garmond
# 12.06.2018 ob 18:02
@GORILA
Repliciral si na moj komentar, pa ga očitno nisi dobro prebral, poskušaj še enkrat. Vse to kar si naštel ni Javna uprava in tudi med paradržavna podjetja jih ne moreš uvrstiti.
@Dumr mi je tudi repliciral, njegovi repliki pa ne ugovarjam, se celo strinjam z njo.
galoper
# 12.06.2018 ob 16:29
Sindikati so organizirani za uresničevanje delavskih pravic, za kar je potrebno kaj več kot izvoljena funkcija, zato se uresničevanje prepogosto osredotoči le na višje plače, kar ljudje najhitreje razumejo.
GORILA
# 12.06.2018 ob 15:30
Tukaj ti dam prav, res ima vsak možnost za prijavo, ampak res samo to. Ker tam ne prideš not brez političnih in družinskih zvez.

...iščejo se vojaki, iščejo se policaji, iščejo se medicinske sestre...
vrtojb56
# 12.06.2018 ob 12:12
Uf, kva bi to talal odpovedi. Pa ne za delavce, ki štrajkajo, za njihove šefe.
aless70
# 12.06.2018 ob 10:48
@Binder Dandet
Lahka bi imeli belo stavko.


Hhahahahaha...
Ja, samo to nebi nihče opazil:-).
Dumr
# 12.06.2018 ob 15:08
Garmond, ja pajade. Ce si nesposoben in ne dosegas standardov mogoce ze, razpisov je ogromno in na nekatere se ne prijavi nihce ker ni "udobna hobi sluzbica" v JU
GORILA
# 12.06.2018 ob 12:48
@abria
Dokler na SŽ kršite zakonodajo na področju javnih razpisov in nabav si ne zaslužite povišice.

...ja seveda, ker to kršijo tisti na vrhu, morajo za to biti kaznovati tisti na dnu!
AM
# 12.06.2018 ob 10:04
Če je preveč delavcev, je normalno, da so plače nizke. Žal.
P.
# 12.06.2018 ob 12:21
@ nonparel
Žalostno, da kar nekaj na pamet govoriš in dobiš skoraj same pluse.
1. Od kje ti podatki, da so plače na SŽ tako zelo lepe? Povprečna plača v skupini SŽ je blizu 2000€ bruto. V Sloveniji je približno 1700€ bruto, vendar je 2/3 ljudi ne dosega, zakaj misliš, da je na SŽ kaj drugače?
2. SŽ niso velik zgubaš. Že vsaj 5 let skupina deluje z lepim čistim dobičkom. Leta 2013 je bil skoraj 19 milijonov €, leta 2017 pa blizu 30 milijonov €.
3. Drugi tir ne bojo financirali davkoplačevalci Slovenskim železnicam. Drugi tri bo zgradila država, ki je lastnica železniške infrastrukture. Država oz. davkoplačevalci ga bodo financirali za svoje dobro, za železnico, za luko koper, za ostale logiste, za razvoj države kot celote.

Daleč od tega, da je na SŽ vse ok (je pa v zadnjih letih vsekakor opazen napredek, kar je povezano z izboljšanjem gospodarske klime in tudi povečanim vlaganjem države v infrastrukturo ter tudi s sklenitvijo bogatejših in bolj pravičnih pogodb za opravljanje obvezne gospodarske službe) samo ne bluzi nekaj na pamet. A cest pa ne financiramo davkolpačevalci?
Dumr
# 12.06.2018 ob 11:22
moja mami dela na tem delu, sicer na drugem oddelku. Zadeva je zares katastrofalna, in dejansko hočeš nočeš imajo teli možakarji zelo težavno delo in jih je daleč premalo. Pustimo to da drugje po železnicah visijo več ali manj sami fikusi, tovorna postaja v Zalogu je pa žal osrednji tovorni terminal in teli fantje imajo zares ogromno dela. Če komu trenutna služba za minimalca ne paše in kaj dlje od nabijanja da je to SDSov sindikat in da so sami lenuhi ki vlečejo 1000 ali več plače, predlagam da se prijavijo na enega izmed mnogih razpisov za skladiščnika v Zalogu. Moja mati, si je nosila ob petkih domov delo in še cel večer in soboto dopoldne urejala dokumentacijo, mnogokrat je delala po 12 14 ur, nad sabo pa ima kolikor vem 3 šefe. In če smo malo bolj natačni glede SDSovega sindikata, ne vrjemem da bi toliko bosancev volilo SDS kot jih je zaposlenih na železnicah :).

Ne klobasat nekam v tri prazne da so lenuhi in da nič ne delajo, če ne poznate zadev bolj od blizu. Na SŽ je enako kot v javni upravi, nekateri delajo kot zmaji, nekater pa samo igrajo fikuse. Sicer pa vsak jamrač iz kavča ima možnost da se prijavi na kakšen razpis za delovno mesto v JU ali paradržavnih podjetjih.
sivina
# 12.06.2018 ob 10:51
zg. komentatorji sami 'pametnjakoviči' ki nimajo pojma o stanju ampak znajo na splošno 'pisariti' na tem spletnem mestu!
v SŽ na določenih delovnih mestih kritično primanjkuje (!) ljudi a se jih ne zaposluje!!!
Delavci odhajajov penzijo se prerazporejajo drugam preostali prevzemajo njihove dolžnosti in na določenih področjih gre to v 'nevarne vode'.
Dobiček SŽ je še kako "podprt" z manjšimi izdatki za delavce ki jih seveda ni!
Neenakopravnost v plačilu za podobna delovna mesta še kako obstojajo in ta zadeva se ne rešuje. Drugorazrednost celih skupin delavcev ali področij dela ki ga oglašuje del sindikatov še kako obstoja in bode!
Boj med posameznimi sindikalisti znotraj SŽ, v povezavi s politiko (seveda saj je to večinsko državno podjetje) je živa sramota - v ozadju je seveda izključno denar; delavci od tega nimajo nič.
In še nazadnje zg. komentatorju ki bi železnico brez problema takoj ukinil ... verjetno se super počuti v svojem konjičku, ne ve pa da mu praktično ves bencin/diesel (razen čiste primorske pri Kopru) do centralnih skladišč v notranjosti Slo. prepelje železnica in šele od tam 'male' cisterne vozijo le-tega do bencinskih črpalk!
Kazalo