Vsi proizvajalci obljubljajo, da bodo napako odpravili brezplačno. Foto: EPA
Vsi proizvajalci obljubljajo, da bodo napako odpravili brezplačno. Foto: EPA
Toyota
Največ vozil mora odpoklicati Toyota, ki je največji japonski avtomobilski proizvajalec. Foto: EPA

Toyota bo v Sloveniji na pregled povabila 1.612 lastnikov modelov yaris, corolla in avensis. Vsi proizvajalci navajajo iste težave z zračno blazino. V slovenskem predstavništvu Toyote so pojasnili, da se lahko zaradi nepravilnega postopka izdelave pogonskega dela sovoznikove zračne vreče ob sproženju le-te do poškoduje inflator, kar bi utegnilo poškodovati sopotnika.

Predstavnik Toyote je pojasnil, da bodo vpoklicali 1,73 milijona vozil, ki so bili na Japonskem ali drugod po svetu izdelani med novembrom leta 2000 in marcem leta 2004. V ZDA bodo vpoklicali 170.000 vozil.

V Evropi bo Toyota vpoklicala približno 490.000 vozil modelov yaris, corolla in avensis. Do zdaj poročajo o skupno petih poškodbah inflatorja (dva primera v ZDA in trije na Japonskem), a v nobenem primeru ni prišlo do poškodb potnikov.

Krivo japonsko podjetje?
Nissan bo po vsem svetu odpoklical 480.000 vozil, ki so jih izdelali na Japonskem med avgustom leta 2000 in januarjem leta 2004. Honda bo odpoklicala 1,135 milijona vozil. "Gre za vsesplošni vpoklic, ki zadeva vse regije, kjer poslujemo," so pojasnili v Hondi. Mazda bo po vsem svetu odpoklicala 45.463 vozil, od tega 4.384 na Japonskem.

Iz Toyote in Nissana so sporočili, da je zračne blazine proizvedlo podjetje Takata iz Tokia, medtem ko je japonsko ministrstvo za promet pojasnilo, da je sestavne dele za zračne blazine dobavilo eno podjetje, pri čemer njegovega imena niso navedli.

Takata naj bi zračne blazine dobavljala vsem večjih proizvajalcem avtomobilov na svetu, tudi nemškim proizvajalcem Daimler, Volkswagen in BMW, ameriškima proizvajalcema Ford in General Motors, italijanskemu Fiatu in južnokorejskemu Hyundaiu.