Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.8 od 40 glasov Ocenite to novico!
Evri, bankovci
OECD v Sloveniji letos pričakuje več kot 4,5-odstotno rast. Foto: EPA
false
OECD se v poročilu osredotoča na politike, ki lahko pripomorejo k dolgoročni gospodarski rasti in ki omogočajo izpeljavo potrebnih strukturnih reform in blaginjo, je pojasnil Gurria. Foto: BoBo
Mateja Vraničar Erman
OECD pred Slovenijo postavlja nove izzive, med katerimi je ministrica poudarila nadaljnjo konsolidacijo javnih financ za izpeljavo zdravstvene in pokojninske reforme. Foto: DZ/Barbara Žejavac
false
Da bo rast vzdržna, je treba ukrepati na trgu dela. Foto: BoBo
VIDEO
Pohvale in opozorila OECD-ja

Dodaj v

OECD hvali napredek Slovenije in poudarja tri ključne izzive

Potrebne so reforme in konsolidacija javnih financ
5. september 2017 ob 16:33
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

"Slovenija je ena od držav, ki jo je kriza močno prizadela, a je v zadnjih dveh letih naredila ogromen napredek. Ne le zaradi izboljšanja razmer v mednarodnem okolju, temveč je za to poskrbela tudi sama," hvali OECD.

Generalni sekretar Angel Gurria je danes ob predstavitvi najnovejšega poročila v Ljubljani dejal, da organizacija v Sloveniji letos pričakuje več kot 4,5-odstotno rast.

Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD) v najnovejšem poročilu o gospodarskem pregledu Slovenije, ki ga za članice pripravi vsaki dve leti, torej ugotavlja ogromen napredek. A pred državo postavlja nove izzive - ta naj poskrbi za vzdržnost javnih financ, se ustrezno spoprime z izzivi staranja prebivalstva in izboljša produktivnost.

"S tem, da je v poročilu zaznan napredek, smo zelo zadovoljni," je pristavila finančna ministrica Mateja Vraničar Erman. Kot je naštela, se javnofinančni primanjkljaj znižuje, dosegli smo vrh pri zadolževanju države, izboljšala se je večina makroekonomskih kazalnikov. A OECD pred državo postavlja nove izzive, med katerimi je ministrica poudarila nadaljnjo konsolidacijo javnih financ za izpeljavo zdravstvene in pokojninske reforme.

Kako do vzdržne rasti?
OECD se v poročilu osredotoča na politike, ki lahko pripomorejo k dolgoročni gospodarski rasti in ki omogočajo izpeljavo potrebnih strukturnih reform in blaginjo, je pojasnil Gurria. Da bo rast vzdržna, je treba ukrepati na trgu dela. Ljudi je treba izobraževati, jim ponuditi možnost napredovanja, a le na račun produktivnosti, ne starosti. Pomembno je vseživljenjsko učenje.

V določanje starostne meje za upokojitev bi moralo biti vgrajeno življenjsko pričakovanje, treba je biti bolj pozoren, pri katerih letih se ljudje dejansko upokojujejo. Sistem izobraževanja je treba prilagoditi potrebam na trgu, saj podjetja tarnajo, da ne najdejo ljudi s pravimi znanji in veščinami, je naštel. V zdravstvenem sistemu pa bi morali dovoliti bolnišnicam, da prilagodijo storitve spremenjenim potrebam.

S prstom je pokazal na staranje prebivalstva. Javne finance so pri tem zelo pomembne, saj je treba ustvariti razmere za več proračunskih prihodkov, ki bodo lahko odgovorili na potrebe na zdravstvenem, pokojninskem področju in na področju dolgotrajne oskrbe. "Če država reform ne bo pravočasno izvedla, ne bo imela izbire in bo morala povečati davčna bremena," je opozoril.

Dotaknil se je tudi produktivnosti, ki jo mora država izboljšati. To lahko naredi z izboljšanjem regulative v smislu, kaj se želi s posameznim zakonom doseči, ter izboljšanjem okolja za privabljanje investicij in povečanjem konkurenčnosti. Več sektorjev in poklicev bi bilo po njegovem mnenju treba deregulirati, izboljšati upravljanje državnih podjetij.

Reforme bi bilo treba izpeljati "že včeraj"
Po njegovem mnenju bi morala država reforme "izpeljati že včeraj", saj se vse spreminja in treba se je prilagajati. Slovenija je majhna država in trgi do nje niso tako tolerantni kot do nekaterih večjih držav, je ocenil. Ministrica pa je dodala, da poročilo temelji na podatkih iz leta 2015 in ne upošteva razvoja zadnjih dogodkov. Tako je v DZ-ju predlog skrajšanja sodnih postopkov, končuje se reforma pravosodnega sistema, je nanizala.

Glede pokojninske reforme je dejala, da je ministrstvo za delo lani predstavilo belo knjigo za nadaljnje spremembe na področju pokojninskega sistema. Pred poletjem so s socialnimi partnerji določili glavna področja, kot sta vprašanji indeksacije in upokojitvene starosti. "V katero smer bomo šli, bo odvisno od nadaljnjih pogajanj, ki se začenjajo," je dejala. "Gre pa za priporočila, ki segajo prek mandata te vlade," je dodala.

Na področju zdravja so po njenih besedah nekatere rešitve, ki jih predlaga OECD, že uveljavljene, nekatere so tik pred sprejetjem v DZ-ju, druge v medresorskem usklajevanju. Izid je odvisen od resornih ministrstev, pri čemer je treba upoštevati tudi posebnosti Slovenije, je menila.

Na področju regulatornega okolja je omenila spremembe pri pridobivanju gradbenih dovoljenj in na področju prostorske zakonodaje, saj so predlogi zakonov že v DZ-ju in jeseni se bo začela intenzivna razprava. "Ti pomenijo bistveno spremembo pri nekaterih ovirah za izboljšanje konkurenčnosti slovenskega poslovnega okolja, ki jih zaznavamo tudi sami," je sklenila.

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
JJstyle
# 05.09.2017 ob 17:48
@the law1

Prav nasprotno. Imamo vrhunski zdravstveni sistem, glede na to, koliko zanj plačujemo. Malo denarja, malo muzike. No, pri nas je za malo denarja kar veliko muzike na račun podplačanega in iztrošenega zdravstvenega osebja.
Smeško
# 05.09.2017 ob 17:42
Mitcho_Buchannon
# 05.09.2017 ob 17:40
Sicer pa je tale stric prišel dati tale navodila za nas sužnje sistema:
1. delaj do smrti,
2. ne zahtevaj previsokega plačila,
3. ukinili ti bomo zdravstvo, tako da ko se boš po visoki produktivnosti steral do konca, lahko crkneš,
4. šola mora proizvajati take sužnje kot jih sužnjelastnik zahteva.
KLIPAN
# 05.09.2017 ob 17:51
"Levičarji" iz Oecd pojma nimajo.
Nam bodo Domoljubi razložili kako stvari stojijo.

Sicer pa, že dve leti imamo eno največjih rasti v EU, brezposelnost se manjša, izvoz se veča, primankljaj se manjša.....nekateri so pa vse bolj žalostni, ker domovini gre bolje.
Smešno ampak pričakovano.
GORILA
# 05.09.2017 ob 17:31
...janez pa uziva v lepeni v politicnem pokoju,
Mateo
# 05.09.2017 ob 17:22
rast sicer je, ampak da bo trajala, je pa treba še marsikaj narediti
maverick00
# 05.09.2017 ob 18:34
@the law1
In kaj se bo zgodilo, če sprostijo zavarovanja, da postane prostovoljno? Polovica ljudi si bo rajši nove telefone kupovala kot vplačevala v zdravstvo, druga polovica pa bo plačala enkrat ali dvakrat višjo premijo...In potem bomo imeli kup bolnih ljudi, ki jih bo država v vsakem primeru zdravila, ti, jaz in ostali pa bomo plačevali premije za ostale "reveže".Čakalne vrste bodo pa še vedno ostale...
peglezn
# 05.09.2017 ob 18:30
Ne ne, treba je jamrat in klicat trojko... to je bolj kleno slovensko.

SDS Press
Mitcho_Buchannon
# 05.09.2017 ob 17:35
Kaj ta bluzi o reformah... Potrebna je samo ena reforma, in sicer da se ukine tale OECD... Še plačati moramo, da nam bo solil pamet, res smo daleč prišli... Me zanima, ali je tudi njegova plača vezana na produktivnost... Ker če je, potem očitno dela zastonj.
KunteKinte
# 05.09.2017 ob 17:18
Mirči bere sadove gospodarske rasti Nemčije... njegovega dela je tukaj zelo malo . pač na pravem mestu v pravem trenutku.. podbna zgodba je bila tudi pri Janši pred 10 leti.. ko pa je prišla kriza smo pa bili goli in bosi :)
Springbok
# 05.09.2017 ob 21:07
Ni vprašanje, kdo je zaslužen za gospodarsko rast v Sloveniji: to nista ne puklasti, ne razmušljujoči. Rast je eksogena: zaradi gospodarske rasti v Nemčiji, in posledično povpraševanju po slovenskih polproizvodih, nizke obrestne mere ECB, in okoliščina, da je SLovenija varna država, in zato turistično zanimiva. Potem pa je letos dodati še domačo potrošnjo.

Od tu naprej pa se morda prvič, delno strinjam z the law-om. Vlada ni konjunkture izkorisila za izvedbo nujnih reform: delovne, pokojninske in zdravstvene. Slovenija je država, ki se zelo hitro zelo stara. In starost (povečani stroški za pokojnine, oskrbo in zdravstvo), ne mladinska brezposelnost bo čez 5 let izziv. In seveda izobraževanje za poklice prihodnosti (digitalizacija).

Seveda mnogi kritizirajo to vlado Pravzakrav vsako vlado), ker ni storila zadosti, vendar če bi vlada predlagala refrome, bi ti isti najbolj kričali proti refromam. Saj, refrome so potrebne drugod, ne pri meni. Saj vidimo že kakšen je križ, ko se krči mreža bank, policijskih postaj, porodnišnic ali knjižnic. In prihranki pri racionalizaciji mreže so ogromno.
JJstyle
# 05.09.2017 ob 19:03
@the law1 Ti res nimaš pojma. Glavni strošek in to z veliko prednostjo so plače.

Če bi bilo to res, potem bi morali imeti na Kubi najboljši zdravstveni sistem na svetu.

Iz finančnega načrta ZZZS je razvidno, da gre:

•911 milijonov evrov ali 35 odstotkov vsega denarja v zdravstveni blagajni za plače in prispevke zaposlenih v javnem zdravstvu,
•631 milijonov evrov ali 24 odstotkov denarja gre za plačilo blaga in storitev v javnem zdravstvu,
•309 milijonov evrov ali 12 odstotkov denarja gre za zdravila in delo lekarn,
•239 milijonov evrov ali devet odstotkov denarja gre za plačilo drugih izvajalcev javnih služb, ki niso proračunski uporabniki (koncesionarjev), in
•48 milijonov evrov za zdravljenje v tujini in za mednarodna zavarovanja.

VIR: ZZZS

Prosim prej preveri dejstva, predno pljuvaš po komentatorjih, ker sam sebe spravljaš v zadrego iz komentarja v komentar.
JJstyle
# 05.09.2017 ob 18:03
@the law1

Ne vem katere lestvice ti gledaš, ampak na lestvici WHO, Slovenija zaseda 38. mesto na svetu, v družbi z ZDA, Estonija pa 77., v družbi Šrilanke. Problem je, ker gledamo naše severne in zahodne sosede in si mislimo, da nam pripada enako. Da so med top 10 na svetu, namenjajo dvakrat več denarja za zdravstvo. ZDA so tipičen primer podna od sistema, namenjajo 3-4x več kot Slovenija za zdravstvo, dobijo pa isto kot mi.

http://thepatientfactor.com/canadian-health-care-information/world-health-organizations-ranking-of-the-worlds-health-systems/
maverick00
# 05.09.2017 ob 19:47
@the law1

Oh, me moti marsikaj. Ampak si ne delam utvar, da se drugje v svetu živi kot v raju. Trenutno je v Sloveniji prav lepo živeti, glede na razmerje plača/stroški življenja.
maverick00
# 05.09.2017 ob 18:44
@the law1
Imajo privat zavarovalnice ampak je zavarovanje obvezno za vse!! V čem je potem razlika z našim zavarovanjem?
JJstyle
# 05.09.2017 ob 18:37
@the law1

Glavni strošek v zdravstvega sistema ne predstavljajo plače zaposlenih v zdravstvu, ampak zdravila in zdravstvena oprema. Te kupujemo na trgu tako kot Švicarji, Nizozemci, Norvežani, Avstricij... Poizvajalce medicinske opreme in farmacevte boli k... koliko % plače ti nameniš za zdravstvo, cena CT-ja, obsevalne naprave, zdravila... je enaka za Švicarja in Slovenca. Če nimaš, tvoj problem, pač ne boš kupil in boš še naprej uporabljal 30 let stara jajca za obsevanje. Umrljivost bo temu primerno višja. Tako pač je v ekonomiji, ki jo obvladujejo oligopolisti. Če si revček, si revček.
JJstyle
# 05.09.2017 ob 18:22
Ne vem kako lahko ljudje pričakujete udobje mercedesa, če plačujete za fiata. Povprečen Avstrijec za zdravstvo nameni 5016 $, Nemec 5267 $, Nizozemec 5343 $, Norvežan 6567 $, Švicar 6935 $... Slovenec 2644 $, Estonec 1824 $ (podatki za leto 2015). V zdravstveni sistem vplačamo enkrat manj kot v državah s top 10 zdravstvenimi sistemi na svetu, dobimo pa ne pol slabše storitve. Moramo biti realni, o nivoju zdravstvenih storitev Avstrije lahko samo sanjamo, dokler ne dvignemo zdravstvenih prispevkov za 100 %.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_co
untries_by_total_health_expenditure_per_
capita
nonparel
# 05.09.2017 ob 18:20
To Cerarjevo obdobje vladanja lahko torej primerjamo s tistim Janševim obdobjem 2004-2008, pri obojih so bile debele krave.
Razlika je le v tem, da se Cerarju niso zgodili tajkuni, tako kot so se takrat zgodili ležernemu Janši. In so se zaradi tega tiste Janševe debele krave takoj po koncu njegovega mandata kar hitro posušile. Kaj posušile, kar crknile so. Tako, da neka razlika med tema dvema mandatoma vendarle je.
the law1
# 05.09.2017 ob 18:18
@JJstyle

A ja. Nizozemska, ki je po vseh lestvicah v absolutnem vrhu po kvaliteti zdravstvenega sistema namenja javnega denarja za zdravstvo 8 % BDP
amigo
# 05.09.2017 ob 21:50
Najbolj bistvena je seveda reforma pokojninskega sistema. To nam bo začelo erodirat državo počasi.
Niti Nemčija kljub močnemu gospodarstvu ne prenese več PAYGO pokojninskega sistema oz. bodo morali višati upokojitveno starost in višati prispevke.

To vam je res genialna poteza. Mladi šolani na cesti, medtem ko naj stari delajo do smrti. To je navadna neoliberalna bedarija, koristi nobene, samo škoda.
JJstyle
# 05.09.2017 ob 19:50
@the law1

Če gre 36 % za plače, to pomeni, da je preostalih 64 % stroškov nevezanih na življenjski standard prebivalcev posamezne države. Torej, tudi če vračunamo 100 % višji strošek dela v Avstriji, pridemo do 47 % višje številke, cca 3.900 $ per capita, se pravi da nam kljub slovenskim plačam do številke 5.022 $, še vedno zmanjka prek 1.100 $ per capita, da bi bil slovenski zdravstveni sistem po kupni moči primerljiv z avstrijskim. In to nas tepe. Od tu slabše opremljeno zdravstvo kot v Avstriji, da o nižjemu številu zdravnikov na 1.000 prebivalcev, ne izgubljamo besed.
gesan
# 05.09.2017 ob 19:33
maverick00
# 05.09.2017 ob 18:21
@the law1

Kaj tebe točno moti v slovenskem zdravstvenem sistemu?? Razen čakalnih vrst seveda...
........................................
........
Mene moti predvsem neodgovornost vodilnih in to, da se skozi zdravstvo izgubi 3x tolko denarja, kot bi ga dejansko morali porabit.
Saj ni samo zdravstvo tako bolano!
Tu je še socialnost na brezbrižen in lepljivoprstni način...
PA vse sotalo, pravzarpav vse, kar diši po sistemu!
gesan
# 05.09.2017 ob 19:19
KLIPAN
# 05.09.2017 ob 18:48
Jaz pa sem vedno mislil, da so Domoljubi veseli, ko gre domovini bolje.
Pa vidim, da je pri Slo Domoljubih ravno obratno.
Ne štekam.
.....................................
A tebi tudi gre bolje takrat, ko ti rečejo, da ti gre bolje?
Radio
# 05.09.2017 ob 19:15
@thelaw1:

V Sloveniji je strošek za plače 36 % vse zdravstvene pogače.
KLIPAN
# 05.09.2017 ob 18:48
Jaz pa sem vedno mislil, da so Domoljubi veseli, ko gre domovini bolje.
Pa vidim, da je pri Slo Domoljubih ravno obratno.
Ne štekam.
JJstyle
# 05.09.2017 ob 18:24
@the law1

Potrebno je gledat absolutne številke. Bogate države lahko namenjajo manjši % BDP-ja, pa to v absolutnih številkah pomeni večji prispevek. Medicinsko opremo in zdravila pa vsi kupujemo od istih farmacevtov in proizvajalcev. Kot sem dejal, malo denarja, malo muzike.
Asus75
# 05.09.2017 ob 18:11
Sami nergači med komentatorji.

Resnica je pač ta, da nam gre precej bolje, vendar uspeh ne pride kar sam od sebe. Mogoče mal manj komentirat, pa mal več časa drugim bolj produktivnim stvarem namenit.
Seesaw
# 05.09.2017 ob 18:05
Ne vem katere lestvice ti gledaš, ampak na lestvici WHO, Slovenija zaseda 38. mesto na svetu, v družbi z ZDA, Estonija pa 77., v družbi Šrilanke.

Super, objavljaš študijo iz leta 2000.
Hud Hren
# 06.09.2017 ob 18:15
OECD hvali napredek Slovenije in poudarja tri ključne izzive

Uspehi Slovenije;
Javni dolg v EU navzdol, pri nas pa navzgor
Delež javnega dolga v slovenskem BDP se je v tretjem četrtletju lani povečal za 3,3 odstotne točke. ....
"Slovenija je sicer absolutna rekorderka tudi po medletnem povečanju dolga med septembrom lani in predlani. V tem času se je namreč slovenski bruto javni dolg povečal z 28,8 na 32,1 milijarde evrov oziroma s 77,9 na že omenjenih 84,1 odstotka BDP, torej kar za 6,2 odstotne točke." ....
Kakor pravijo tile je (no je bil) naš trenutni dolg 30,697,824,630 €, pri 34,568,544,865 € BDP-ja kar pomeni da, Debt as % of GDP 88.80%
K rasti BDP po novem vštevamo kriminal in prosticucijo Slovenski BDP je zaradi prostitucije in prodaje mamil višji za 2 odstotka.

Kar se pa tiste nevarne ugotovitve Angel-a Gurria (S prstom je pokazal na staranje prebivalstva. ) mu sporočamo, da se bo "problem naglo rešuje". Lani je prvič število umrlih preseglo število novorojenih. K temu bo pripomogla tudi ministrica za zdravstvo z sesutjem zdravstva in zdravstveno reformo. Pa še cvetka pod fotografijo; "OECD se v poročilu osredotoča na politike, ki lahko pripomorejo k dolgoročni gospodarski rasti in ki omogočajo izpeljavo potrebnih strukturnih reform in blaginjo, je pojasnil Gurria. Foto: BoBo"
Ti so res pravi geniji. Do onemoglosti nas kar naprej reformirajo na slabše !
johnsmith
# 06.09.2017 ob 13:45
Plače glede na inflacijo in višanje življenjskih stroškov nazadujejo. Če je to pot, da se dvigujejo neki statistični podatki precenjenih birokratov, potem kaže, da bomo pocrkali od bogatije.
the law1
# 05.09.2017 ob 23:03
@Springbok

@ the law - zakaj delno? Strinjava se glede potrebnih reform. Ne pa glede tega, kdo je zaslužen za trenutno konjunkturo. Jaz pravim, da je to vpliv tujine, ti pa zasluge daješ eni domači politični opciji.

Kje si pa ti to vidu?

By the way. Politične opcije po moji želji v Sloveniji ni oz. nobena mainstream stranka se ni v celoti otresla socialističnega bullshita. Prav nobena.
Zgodovinar_666
# 05.09.2017 ob 22:27
the law1 vam stalno lepo razlaga o vzrokih, posledicah, ekonomiji, logičnih posledicah itd.

In na koncu je deležen samih minusov.

Zato me ne preseneča, da je Slovenija tam kjer je. V hudih težavah že na srednji, in v še večjih na dolgi rok. A ker nam gre zadnje leto dobro, smo že vsi pozabili kako hudo je bilo.

Šele letos je Slovenija dosegla in presegla BDP iz leta 2008. S krizo smo torej izgubili skoraj celo desetletje. Pa večini Slovencev to sploh ne potegne. Namesto da bi bili danes 15-20% nad letom 2008. Bi imeli višje plače, boljši standard.

Ampak če ni reform, tudi dviga standarda ne bo.
the law1
# 05.09.2017 ob 21:52
@maverick00

Ne, migracije ne povedo čisto ničesar o pogojih življenja v državi!! Mladi gredo tja, kjer so službe. Kaj ti pomaga, če imaš v Nemčiji plačo 2000 evrov neto, stroške življenja pa 2500 evrov?

Aha in seveda ljudje migrirajo tja kjer ne morejo preživet. in ja služba je osnova ter zaslužek tudi. V mladih letih je pač to prioriteta.

Drugače pa priporočam francosko polinezijo.
the law1
# 05.09.2017 ob 21:18
@Springbok

Od tu naprej pa se morda prvič, delno strinjam z the law-om.

No, povej vsaj zakaj delno, če trdiš da so nujno potrebne točno tiste reforme za katere tudi jaz trdim, da so potrebne.

Najbolj bistvena je seveda reforma pokojninskega sistema. To nam bo začelo erodirat državo počasi.

Niti Nemčija kljub močnemu gospodarstvu ne prenese več PAYGO pokojninskega sistema oz. bodo morali višati upokojitveno starost in višati prispevke.
the law1
# 05.09.2017 ob 21:15
@maverick00

Na konkretno vprašanje ti meni odgovoriš z migracijami mladih, ki nimajo nič skupnega z pogoji življenja v neki državi in hkrati preobrneš temo na pokojninski sistem.

In tisto je bil konkreten odgovor saj ti migranti gredo na boljše a se ti ne zdi?
Guliarth
# 05.09.2017 ob 20:52
Kje je 75 milijard, levica in desnica? In sredina tudi. Ne nas basat, opredeljene lahko, ne pa vse.
the law1
# 05.09.2017 ob 20:24
@tuintam

Ne samo proti mladim, pač pa tudi proti 'tretjerazrednim' državljanom (samozaposleni...), edinim na prostem trgu dela

No, kako naša država tretira samozaposlene je katastrofa. Sedaj bodo celo ukinili sistem pavšalista, ki je bila edina dobra stvar na davčnem področju v zadnjih 10 letih. Skratka katastrofa.
tuintam
# 05.09.2017 ob 20:07
maverick00

Kako že Draghi reče trenutni politiki ECB, da je sladka, ko odkupuje slabe obveznice EU držav? Trenutno gre marsikje bolje, saj se tiska denar in kolektivizira izgube.
maverick00
# 05.09.2017 ob 19:35
@the law1
Verjemi, ko me bodo začele stvari motiti v takšni meri kot tebe, si bom sam kupil enosmerno vozovnico iz Slovenije.
JJstyle
# 05.09.2017 ob 19:29
@the law1

Tako enostavna interpretacija številk pač ne gre skozi:

Samo 911 milijonov evrov, ki gre za plače v zaposlenih javnem sektorju, je čisti strošek za plače, znesek plačila koncesionarjem niso zgolj plače koncesionarja, ampak zajema plačilo celotne storitve, ki poleg urne postavke izvajalca vsebuje tudi materialne stroške, ki bi jih ZZZS imela, če bi se storitev opravila znotraj javnega zdravstvenega sistema.

Pa tudi, če bi vse kar ti všteješ v plače, še vedno ne prilezeš do 1,3 milijarde 2,6 milijardnega kolača ZZZS.
maverick00
# 05.09.2017 ob 19:25
@the law1

Za tebe obstaja samo ena rešitev; enosmerna vozovnica v Švico.
samburin
# 05.09.2017 ob 18:58
Pokojninska reforma?
Kaj to znižat penzije delavcem in dvignit borčevske?
KLIPAN
# 05.09.2017 ob 18:44
@the law1
"A privatniki so pa sedaj, kar naenkrat zate dobri al kako?"

Če sem mogoče kdaj napisal, da imam kaj proti privatnikom???? Res bi rad prebral ta moj komentar.
Dokler plačujejo davke, ne odvajajo denarja v davčne oaze in pošteno plačujejo delavce ter ne onesnažujejo okolja nimam nobenega najmanjšega razloga, da bi imel kar koli proti njim.

"No, bomo videli kaj boš rekel, ko bodo začeli višati davke, ker nobeden noče poštimati pokojninskega sistema.Že sedaj plačujemo cca 12% BDP za penzije, ki so v principu nizke. Upam, da veš kaj to pomeni.

No, bomo videli, kaj bom rekel, ko se bodo davki zvišali.
Če se bodo.
maverick00
# 05.09.2017 ob 18:21
@the law1

Kaj tebe točno moti v slovenskem zdravstvenem sistemu?? Razen čakalnih vrst seveda...
the law1
# 05.09.2017 ob 18:13
@JJstyle

Ne vem katere lestvice ti gledaš

Pa saj sem ti dal link. Samo klikniti moraš nanj. Kot pa ti je že @Seesaw povedal ti gledaš nekaj, kar je skoraj 20 let staro Pa dobi še kakšno lestvico iz leta 1900, da vidimo.

Da so med top 10 na svetu, namenjajo dvakrat več denarja za zdravstvo.

In prosim ne mi ti sto floskulo o 2 krat več denarja. Kot % BDP smo tam tam in edino to je lahko merilo ne pa absolutni zneski

Javna poraba za zdravstvo kot % BDP

Slovenija 6,7%
Švedska 6,9%
Estonija 5,5%
Finska 7,2%
Nemčija 7,2%
Avstrija 8,0%

Total_general_government
_expenditure_on_health
Celine
# 05.09.2017 ob 18:00
OECD Lopovi. Nimam nič drugega za povedat.
iboregua
# 05.09.2017 ob 17:36
A OECD pred državo postavlja nove izzive

U tunelu, usred mraka ...

Še malo, pa bomo tam :)

(Samo še mejčkeno ...)
barezi
# 05.09.2017 ob 17:10
Še malo pa se bomo zbudili od "silne gospodarske rasti"...
m72
# 06.09.2017 ob 10:08
"OECD hvali napredek Slovenije in poudarja tri ključne izzive"

Kaj smo že podpisali razprodajo bank in Telekoma, da nas je prišel hvalit herr andželo guzlija?
malidelnicar
# 06.09.2017 ob 00:11
boro007- kratkoročno plače ne bodo šle gor.
Dolgoročno morda. Če se poviša dodana vrednost.
Ampak le-to dela tehnično-naravoslovni kader.
Baje da se jim plače že počasi zvišujejo.
Čez nekaj časa pa tudi pride čas za dvig minimalcev tistim z NKV.
Kazalo