Luka Koper bo v ponedeljek delovala osem ur. Foto: BoBo
Luka Koper bo v ponedeljek delovala osem ur. Foto: BoBo
Luka Koper
Delavce so znova prišli podpret tudi zunanji podporniki. Foto: Andrej Šavko
false
Minister zahteva, da uprava ukrepa in vzpostavi normalen delovni proces. Foto: MMC RTV SLO
Luka Koper, protest
Protest zaposlenih v Luki Koper se je spontano začel v petek dopoldne. Foto: Edi Mavsar
Vsako uro v Luki škode za 30.000 evrov
V Luki Koper delo stoji že tretji dan

"Delavci smo zgroženi nad ignorantstvom in lažmi vlade. Odločeni smo vztrajati do konca. Pričakujemo, da bo pot še dolga. Ker smo družbo gradili sami in jo imamo za svojo, smo odločeni, da vam ne bomo dovolili, da jo vi uničite. Zato smo se z upravo družbe uspešno dogovorili, za dobrobit te družbe, da bomo jutri delali osem ur z vsemi razpoložljivimi resursi, in sicer od 9. do 17. ure. Vztrajamo pri odgovornosti vlade in ponovno pozivamo k dialogu," so sporočili delavci podjetja.

Odprtje Luke Koper, kjer delavci tovornjakom in vlakom že tretji dan preprečujejo vstop v pristanišče, je v soboto zvečer skušal doseči gospodarski minister Zdravko Počivalšek, a se zaradi nesoglasij sestanek sploh ni začel. Minister je na sestanek povabil predsednika uprave Luke Dragana Matiča in generalnega direktorja Slovenskih železnic Dušana Mesa. Ker minister ni ugodil Matičevi zahtevi, da bi na sestanku sodelovala celotna uprava Luke, torej tudi delavski direktor, se sestanek sploh ni začel.
Počivalšek je Matića zato danes znova opozoril, da se Luki dela velika škoda, in ga vnovič pozval, naj zagotovi, da bosta delo in nemoteno poslovanje nemudoma spet stekli. Kot predsednik uprave je namreč z vso skrbnostjo dolžan poskrbeti tudi za zakonito, skrbno in vestno poslovanje vseh zaposlenih v Luki Koper, so sporočili z ministrstva za gospodarstvo.

"Nedopustno in nepredstavljivo je, da bi kdor koli v tej državi dopuščal, da bi se zaradi česar koli povzročala tolikšna gospodarska škoda, kot nastaja trenutno. Gospodarstvo nikakor ne sme biti talec kakršnih koli ultimatov!" je jasen minister.
Stranke zapušča potrpljenje
Čedomir Bojanić, predsednik Sekcije pristaniških špediterjev pri GZS-ju, je za TV Slovenija povedal, da komitenti nanje že naslavljajo vprašanja, povezana z zaporo pristanišča, nekateri že tudi zahteve po odškodninah, nekateri pa grozijo tudi z odpovedjo pogodb.

Portal Siol.net pa ob tem piše, da naj bi se južnokorejske stranke, ki v Luki ustvarijo okoli 10 odstotkov vseh njenih prihodkov, za dolgoročno stabilizacijo logistične poti že dogovarjale s tržaškim pristaniščem. Tudi avtomobilski proizvajalci, katerih proizvodno-dobavna veriga temelji na do minute natančno določenih rokih, ne bodo več dolgo čakali in bodo začeli iskati alternativno pot. Če bi Luka morala od njih znova pridobivati posle, bo to morala storiti s precejšnjim popustom, piše portal. Tudi vodilna prevoznika zabojnikov Maersk in MSC naj bi že pogledovala proti Trstu kot njunemu primarnemu pristanišču.

Sestanek uprave, nadzornikov in delavcev: Država želi Luko poceni prodati
V pristanišču pa so se dopoldne sešli uprava družbe, večina članov nadzornega sveta in pooblaščeni predstavnik zaposlenih. Po srečanju so opozorili, da namerava vlada ustanoviti pristaniško upravo in s tem vzpostaviti možnost podeljevanj koncesij, kar po njihovem mnenju pomeni zmanjšanje prihodkov, dobička in zaposlenih.

Zato so prepričani, da "država zavestno zmanjšuje vrednost družbe in s tem državnega premoženja, kar vodi v poceni prodajo družbe". "Nelogično je namreč opredeliti Luko Koper kot strateško naložbo in hkrati zmanjševati njeno vrednost," pravijo. Dodajajo še, da je nadzorni svet družbe za jutri sklical tudi izredno sejo, na kateri se bo seznanil s stanjem v pristanišču.

"Naša volja je neomajna"
Znova pa so se danes oglasili tudi protestirajoči delavci v javnem pismu premierju Miru Cerarju. Opozorili so ga, da niso huligani, ki bi želeli škoditi lastnemu podjetju. "Gre za zadnji klic razuma delavcev Luke Koper, prebivalcev Kopra, Primorske in Slovenije, ki smo siti uničevanja naših podjetij in naših življenj," so zapisali.

Poudarili so, da je prav njim, ki desetletja že živijo s pristaniščem, v največjem interesu ohraniti Luko Koper v nasprotju z začasnimi politiki, ki jo vidijo kot plen za lastne interese. "Nikakor ne gre za ultimate, atentate in druge prevrate, temveč za nezadovoljstvo z odločitvami ljudi, ki služijo izključno lobističnim interesom iz ozadja," so zatrdili.

Za konec so dodali še, da so ponudili možnost dialoga, ki je premier, če misli resno, ne bi smel zavrniti. "Naša volja je neomajna, ker se borimo za naša življenja, za naše družine, našo prihodnost in naše otroke," so sklenili.

Pred vhodom v Luko Koper se je sicer okoli 18. ure zbrala množica več sto ljudi, od svojcev in prijateljev do simpatizerjev, ki so prišli podpret luške delavce. Predstavnik sindikata žerjavistov Mladen Jovičič je poudaril, da mora premier Miro Cerar prenehati ignorirati svoje ljudstvo. Ob tem je napovedal, da bodo v torek ponovili velik protestni shod.

Takrat naj bi ponovili protest Vstala Primorska, kjer se je prejšnji teden na Titovem trgu zbralo med tri in štiri tisoč ljudi. "Vzemimo to Luko nazaj. Ne dovolimo, da jo uničijo," je pozval Jovičič.

Delavci ne popuščajo
Po poročanju TV Slovenija delavci v protestu sicer ne popuščajo, včeraj zvečer so jih prišli podpret tudi prijatelji, družinski člani in podporniki, ki jim prinašajo hrano in pijačo. Zahteve delavcev so jasne, in sicer odstop ministra Petra Gašperšiča in državnega sekretarja Metoda Dragonje, je pojasnil predsednik sveta delavcev Mirko Slosar. Slosar, ki v tem trenutku nastopa kot nekakšen mediator med zaposlenimi, ki so v petek sprožili spontani upor, in drugimi organi v Luki Koper, je hkrati dejal, "da niti organi, kot so sindikati, svet delavcev in uprava, nimajo nekega vpliva na dogajanje".

Velika gospodarska škoda
Zaposleni pravijo, da se zavedajo škode, ki jo povzročajo, a da je ta manjša od tiste, ki bi nastala, če bi se uresničil načrt infrastrukturnega ministra Petra Gašperšiča.

Gospodarska škoda je vsak dan večja, vlada jo šteje v milijonih, številni poznavalci področja in dogajanja pa pri tem izpostavljajo predvsem poslovne priložnosti in ugled, ki jih z dogajanjem v zadnjih dneh izgublja Luka, je za Radio Slovenija poročala Mateja Brežan.

Vsako uro v Luki škode za 30.000 evrov
V Luki Koper delo stoji že tretji dan