Pristanišče v Reki je med največjimi na severnem Jadranu. Foto: BoBo
Pristanišče v Reki je med največjimi na severnem Jadranu. Foto: BoBo
Reka
Hrvaška ima pomorsko tradicijo, poudarja premier Milanović. Foto: BoBo

O tem sta se pred dnevi hrvaški premier Zoran Milanović in hrvaški minister za pomorstvo, promet in infrastrukturo Siniša Hajdaš Dončić pogovarjala z vodstvom ene največjih kitajskih in tudi svetovnih ladijskih družb China Ocean Shipping Company (COSCO), ki naj bi bila za naložbe v reško pristanišče in modernizacijo železniške povezave pripravljena odšteti štiri milijarde dolarjev.

Hajdaš Dončić je ob tem dejal, da je čas, da hrvaška družba začne konkretizirati projekte, predvsem modernizacijo celotnega železniškega omrežja in znotraj tega tudi progo Reka-Botovo.

Milanović je povedal, da imajo hrvaška pristanišča dobro lego, Hrvaška pa kot pomorska država dolgo tradicijo. Po njegovih besedah ima v Evropi le malo pristanišč toliko prednosti za hitri prevoz do držav Srednje Evrope kot Reka, piše Jutarnji list.

Kitajskim vlagateljem je izrekel dobrodošlico na Hrvaškem in obljubil, da se bodo potrudili odstraniti ovire za vlaganja.

"Do zdaj je bilo polno pogovorov in zdaj je pravi čas, da se realizirajo," je še dejal premier in zatrdil, da se bodo vsi veliki posli na Hrvaškem dodeljevali prek razpisov.

Na poročanje nekaterih medijev, da naj bi Kitajska svojo naložbo pogojevala s prihodom 20.000 kitajskih delavcev, je Milanović prejšnji teden odgovoril, da še niso govorili o tehničnih podrobnostih, saj te pridejo na vrsto pozneje.

"Kar se tiče delovnih dovoljenj za tuje delavce na Hrvaškem, so tukaj pravila jasna in ni nobenih izjem glede tega vprašanja," je dejal.

Koper dobiva konkurenco
Po poročanju kitajskih medijev naj bi bili kitajski ladjarji zelo zainteresirani za ta projekt in za izboljšanje infrastrukture v reški luki, ki bi lahko bila njihova vstopna točka za države srednje Evrope.

Realizacija tega projekta bi pomenila resno konkurenco koprskemu pristanišču, ki si prav tako želi uveljaviti kot ključna evropska vstopna točka za azijsko blago. Strateško je namreč lega koprskega pristanišča v tem pogledu najboljša.

A Koper počasi izgublja svoje konkurenčne prednosti pred drugimi severnojadranskimi pristanišči, predvsem zaradi dolgotrajnih postopkov za začetek gradnje drugega tira železniške proge med Koprom in Divačo.

Iz Luke Koper sicer sporočajo, da je vsaka posodobitev pristaniške infrastrukture v severnem Jadranu dobra novica, saj je dela za vse dovolj.