Konzorcij v sporočilu za javnost še navaja, da bo s partnerstvom Mercatorja in Agrokorja nastala vodilna trgovska skupina z močnim tržnim položajem v jugovzhodni Evropi, korist pa da bosta imeli obe družbi Foto: MMC RTV SLO
Konzorcij v sporočilu za javnost še navaja, da bo s partnerstvom Mercatorja in Agrokorja nastala vodilna trgovska skupina z močnim tržnim položajem v jugovzhodni Evropi, korist pa da bosta imeli obe družbi Foto: MMC RTV SLO
Toni Balažič
Vsi v Mercatorju se zavedamo pomena zdajšnjega trenutka tako za Mercator kot za vse deležnike, zato bomo še bolj osredotočeni na naše poslovanje in na naše potrošnike, katerim ostajamo najboljši sosed, je dejal Toni Balažič, predsednik Mercatorjeve uprave. Foto: BoBo

Uprava Mercatorja si bo, kot zagotavlja Balažič, v naslednjih korakih prodaje, še naprej prizadevala, da bo posel izveden tako, da bo zadoščeno trem ključnim pogojem. Prvi je, da bo nakup res izpeljan z mednarodnim finančnim kapitalom, in ne s posojili. Drugi je, da bodo proces prodaje podpirale banke upnice, tretji pa, da kupec podpira nadaljnji razvoj Mercatorja.

V Mercatorju so povzeli navedbe iz petkovega sporočila konzorcija prodajalcev, ki pravi, da se tako prodajalci kot tudi kupec (Agrokor) zavedajo pomena posla za Mercatorjeve deležnike, med katerimi so dobavitelji, upniki, zaposleni in potrošniki. Konzorcij prodajalcev tako navaja, da je Akrokor sprejel določila, ki potrjujejo njegovo zavezanost glede prihodnjega uspeha in podpore zaposlenim ter dobaviteljem.

Zagotovila dobaviteljem in zaposlenim
Med njimi naj bi bilo zagotovilo dobaviteljem, da bodo ohranili obstoječi prostor na prodajnih policah ob upoštevanju obstoječe zakonodaje in pravil konkurence. S prodajo naj bi se Mercatorjeva finančna stabilnost izboljša, to pa bo prvi korak k razreševanju obstoječega dolga dobaviteljem in izboljšani plačilni pogoji.

Ravnanje z zaposlenimi oziroma morebitna odpuščanja zaposlenih pa po združitvi ne bodo presegala že napovedanih ukrepov uprave Mercatorja, so še zagotovili v konzorciju prodajalcev. Prodaja naj bi imela tudi pozitivne učinke na prestrukturiranje dolgov Mercatorja, o čemer pa morajo dogovor še doseči.

Konzorcij v sporočilu za javnost še navaja, da bo s partnerstvom Mercatorja in Agrokorja nastala vodilna trgovska skupina z močnim tržnim položajem v jugovzhodni Evropi, korist pa da bosta imeli obe družbi. Napovedujejo povečan obseg prodaje in sinergije na trgih, kar se bo kazalo v višji dobičkonosnosti in višjem ustvarjenem denarnem toku. S transakcijo so seznanjeni tudi Mercatorjevi upniki in ji ne nasprotujejo, je še sporočil konzorcij prodajalcev.

120 evrov za delnico
Kot je znano, bo Agrokor za 53-odstotni delež Mercatorja odštel 240 milijonov evrov oziroma 120 evrov za delnico. To vrednotenje po pojasnilih prodajalcev ustreza zgodovinsko primerljivim predhodnim transakcijam v panogi in regiji ter odraža Mercatorjevo finančno in poslovno uspešnost. Pred letom dni je Agrokor za delnico Mercatorja ponujal 221 evrov.

Posel sicer še ni sklenjen, saj se morajo kupec in prodajalci dogovoriti še o že omenjenem prestrukturiranju dolga, posel pa morajo dovoliti tudi pristojni regulatorji v vseh državah, kjer bo skupna družba delovala. Transakcija naj bi bila tako predvidoma končana do konca leta.