Zaposleni v podjetju Oyak-Renault so stavkati začeli 14. maja. Foto: Reuters
Zaposleni v podjetju Oyak-Renault so stavkati začeli 14. maja. Foto: Reuters

plačila, to je 349,66 evra.

Zaposleni v podjetju Oyak-Renault, ki je v zahodnem turškem mestu Bursa in je v lasti turškega vojaškega pokojninskega sklada Oyak in francoskega Renaulta, so začeli stavkati 14. maja. Vodstvo podjetja je v nedeljo zvečer izrazilo zaskrbljenost nad prihodnostjo družbe in delavce pozvalo, naj se v tovarno vrnejo že danes. V zameno so jim obljubili plačilo v vrednosti 1.000 turških lir (349,66 evra) in jim zagotovili, da zoper nikogar izmed njih ne bodo sprožili disciplinskega postopka oz. postopka odpuščanja.

Solidarnostne stavke tudi drugod
Stavka je z zahtevo po zvišanju plač, tako da bi te dosegle raven drugih industrijskih podjetij v mestu, zajela več tisoč delavcev in sprožila pravi stavkovni val. Na stotine zaposlenih v Tofasu, projektnem podjetju Fiata in turškega industrijskega velikana Koc Holding, je v Bursi solidarnostno začelo ločeno stavko, ki se je zaključila prejšnji petek, začasno pa je bila proizvodnja ustavljena tudi na dveh proizvodnih lokacijah turško-ameriškega podjetja Ford Otosan, katerega solastnik je ameriška avtomobilska družba Ford.

Do stavk je prišlo tik pred volitvami, ki bodo 7. junija, turško gospodarstvo pa prav zdaj, po letih impresivne rasti, kaže znamenja šibkosti.

Avtomobilska industrija se je pod Erdoganom okrepila
Avtomobilska industrija se je v času vladanja Stranke za pravičnost in razvoj (AKP), na čelu katere je turški predsednik Recep Tayyip Erdogan od leta 2002, zelo okrepila in je močno prispevala h gospodarskemu razcvetu države. Mednarodna organizacija proizvajalcev motornih vozil (OICA) poroča, da je Turčija lani proizvedla 1,17 milijona vozil, potem ko jih je leta 2002 346.565.