Saab je lani prodal 94.000 avtomobilov. Foto: EPA
Saab je lani prodal 94.000 avtomobilov. Foto: EPA
Avtomobili znamke Opel
Opel bo verjetno prav tako moral poiskati večjega partnerja. Foto: EPA
General Motors
GM je zaprosil za več kot 13 milijard posojila. Foto: EPA

Švedski proizvajalec avtomobilov Saab je v petek zaprosil za državna jamstva pri najemu posojila, ki jih je vlada zavrnila. S tem se je Saab skušal osamosvojiti od ameriškega General Motorsa (GM), a kot kaže, bo ena boljših rešitev zanj zdaj sodelovanje z nemško podružnico omenjenega ameriškega avtomobilskega giganta.

"Smo in še bomo iskali vse možnosti, ki so na voljo, da bi financirali oziroma prodali Saab. Ugotovljeno je bilo, da bi bila reorganizacija podjetja najboljši način za ustanovitev resnično neodvisne entitete, v katero bi bilo smiselno investirati," pravi direktor Saaba Jan-Ake Jonsson.

GM bo odpuščal na veliko
GM je ameriško zvezno vlado zaprosil za 13,4 milijarde dolarjev posojila, s katerim se želi obvarovati pred bankrotom. V torek je predstavil načrt za prestrukturiranje, v katerem je predvideno, da bo do leta 2010 prodal Saab. Po vsem svetu naj bi odpustil 47.000 delavcev, od tega naj bi jih 26.000 odpustil v ZDA.

Saab je poleg Vauxhalla v Veliki Britaniji in Opla v Nemčiji eden glavnih paradnih konjev GM-a v Evropi. Ameriški proizvajalec avtomobilov je večinski delež v Saabu pridobil leta 1990, zdaj pa podpira načrte svoje švedske podružnice, da se osamosvoji. Sicer je lani švedsko podjetje prodalo 94.000 avtomobilov.

Se bo GM znebil tudi Opla?
V začetku tega tedna je generalni direktor GM-a Rick Wagoner prvič napovedal, da bi lahko prodali tudi nemško podružnico Opel. Analitiki pa menijo, da bodo evropske podružnice GM-a težko preživele, če si ne bodo pravočasno našle ustreznih partnerjev. Tako bi lahko bila ena bolj smiselnih rešitev za Saab, če bi se povezal z Oplom, pogovori v tej smeri pa so že stekli.

Vodja delavskega sveta v Oplu, ki zastopa zaposlene v podjetju, je dejal, da bi lahko prišlo do združevanja z drugimi podjetji v Nemčiji in tudi širše. Analitki menijo, da bi lahko Opel svoje moči združil s francoskimi podjetji Renault, Citroen in Peugeot, ena od možnosti pa so tudi investicije kitajskih proizvajalcev avtomobilov.

Opel v Nemčiji zaposluje več kot 25.000 ljudi. Vodstvo je že napovedalo prestrukturiranje, nemška vlada pa je izrazila upanje, da bo načrt predstavljen kmalu. Družba je državo že zaprosila za posojilo, po poročanju nemškega časopisa Der Spiegel pa bi podjetje nujno potrebovalo 3,3 milijarde evrov.

M. R.