



Vaša ocena: 



Ocena 3,7 od 10 glasov
Ocenite to novico!
Lani je Slovenija dosegla najvišjo stopnjo energetske odvisnosti v zadnjih devetih letih. Popolnoma odvisna od drugih držav je pri tekočih in plinastih gorivih.
Skupna odvisnost je znašala 55 odstotkov, kar je za tri odstotne točke več kot leta 2000. Z domačo proizvodnjo sicer pokrijemo 77 odstotkov potreb po trdih gorivih, a ta v celotni potrošnji goriv predstavljajo le desetino. Precej večja je poraba tekočih goriv, in ker se z leti še povečuje, lahko pričakujemo še večjo odvisnost. Med letoma 2007 in 2008 je poraba tekočih goriv namreč narasla za 16 odstotkov.
V enem letu za petino večja poraba dizelskega goriva
V zadnjih letih se je poraba dizelskega goriva skoraj podvojila, predvsem zaradi naraščanja potniškega in blagovnega cestnega prometa. V enem letu je poraba dizelskega goriva narasla za 20 odstotkov.
V primerjavi z letom 2007 se je povečala tudi uporaba kurilnega olja za ogrevanje gospodinjstev, in sicer za desetino, kar gre pripisati hladnejši zimi in daljši kurilni sezoni. Kot namreč navajajo na Statističnem uradu RS, so bile temperature v prvih treh mesecih lani povprečno za dve stopinji nižje kot leto prej, aprila pa je bilo hladneje za kar štiri odstotke.
Več elektrike iz obnovljivih virov
Še nekaj besed o električni energiji, pridobljeni iz obnovljivih virov. Delež se je od leta 2007 do leta 2008 povečal za 26 odstotkov, vendar je proizvodnja take energije močno odvisna od hidroloških razmer, saj več kot 90 odstotkov elektrike, pridobljene iz obnovljivih virov, proizvedejo v hidroelektrarnah. Medtem pa poraba deponijskega plina in bioplina v energetske namene narašča počasi.
Energetski kazalniki za Slovenijo leta 2000 ter med letoma 2005 in 2008:
| Enota | 2000 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 08/07 (%) | |
| Domača proizvodnja | 1000 toe | 3.152 | 3.495 | 3.446 | 3.456 | 3.672 | 6,3 |
| Oskrba z energijo | 1000 toe | 6.487 | 7.307 | 7.318 | 7.336 | 7.749 | 5,6 |
| Končna poraba | 1000 toe | 4.638 | 5.182 | 5.232 | 5.191 | 5.521 | 6,4 |
| Energetska odvisnost | % | 52 | 53 | 52 | 53 | 55 | 2,6 |
| Energetska intenzivnost - Oskrba z energijo/BDP | toe/mio EUR 2000 | 351 | 330 | 312 | 293 | 299 | 2,1 |
| Energetska intenzivnost - Končna poraba/BDP | toe/mio EUR 2000 | 251 | 234 | 223 | 201 | 213 | 2,8 |
| Poraba el. en. / BDP | MWh/mio EUR 2000 | 577 | 581 | 567 | 533 | 500 | -6,2 |
| Poraba el. en. na prebivalca | kWh/preb. | 5.413 | 6.425 | 6.615 | 6.584 | 6.369 | -3,3 |
| Delež proizvodnje električne energije iz obnovljivih virov v celotni proizvodnji električne energije | % | 29 | 24 | 25 | 22 | 26 | 3,8 |
| Delež električne energije iz obnovljivih virov v bruto porabi električne energije | % | 32 | 24 | 24 | 22 | 29 | 7,0 |
To je tudi najlažja in najbolj realna možnost.
Edino kar je je to, da se morajo nekateri lulčki odpovedati svojemu nad nad nadstandardu...
...in nekateri gospodarstveniki (posebej direktotrji raznih elektro primorska ipd., ki so še vedno NAŠA podjetja, podjetja državljanov) odpovedati svojim nesramnim interesom.
Morda so ptiči v Sloveniji res neumni, ampak ljudje - VETRNE ELEKTRARNE BI GRADILI ZARADI DOBIČKA IN NE ZA TO, DA BI REŠILI PROBLEM SLOVENSKE ENERGETSKE OSKRBE! Zaradi VE se ne bo nobena jedrska/termo/hidro elektrarna zaprla...
...kdor verjame nasprotno je bedak.
Mnogim krajem, ki niso priklopljeni na več daljnovodov, bi bila takšna rešitev verjetno zanimiva.
Verjetno bi bila dobrodošla tudi kakšna samoiniciativa, če ni papirno prezahtevna.
Ni razloga, da bi bili od koga odvisni, vsaj ne pri tem.
http://slovenskiekoforum.mojforum.si/slo
venskiekoforum-about15.html
http://www.pazu.si/sl/informacija.asp?id
_meta_type=25&id_informacija=252
Na tem linku je nekaj gradiva o projektu hidroelektrarn na Muri. Naj omenim, da so že pred leti hoteli Avstrijci zgraditi hidroelektrarno v Sladkem Vrhu, a nažalost do dogovora ni prišlo.
Zelo dobro napisano.
OVE je potrebno pazljivo in preudarno umeščati v energetsko oskrbo, saj niso zanesljivi viri (na oblačnost, vetrove in nenazadnje na pretoke rek nimamo vpliva).
Vetrne elektrarne v večjem obsegu v Sloveniji nimajo prihodnosti, s čimer se strinja večina stroke. Enostavno nimamo dovolj močnega in stanovitnega (kar je skoraj še bolj važno, saj premočni sunki povzročijo izpad elektrarne) vetra ni, oziroma ga ni na primernih lokacijah (postavljanje elektrarn v Julijcih pač ni smiselno ne z vidika naravovarstva kaj šele z ekonomičnega).
Če vas zanima več podatkov o energetski oskrbi Sloveniji si preberite katero izmed poročil Ministrstva za gospodarstvo na tem naslovu.
Slovenija ima tako potencial, da bi bila VELIKO bolj energetsko samozadostna (in s tem neodvisna od nihanj na tujih trgih in raznih naftnih in plinskih monopolov) kot pa je.
Aja, pa še to. Ni vsaka elektrarna enaka. Glavna težava večine virov obnovljive energije je nestanovitnost proizvajanja el. energije, ki se mnogokrat ne sklada s trenutno porabo (mogoče kje veter piha le ponoči, ko potrebe po energiji ni, shranjevati pa je v zasotnih količinah, kot veste, še ne moremo, nastana trenutna velika potreba po energiji, nad sončno elektrarno pa ravno takrat oblak, itd.).
Zato se povečini uporabljajo le za pokrivanje špic (hidroelektrarne,...), za konstantni del porabe pa imamo jedrsko in termoelektrarne ...
Najprej je potrebno narediti študije in analize, kjer bodo predstavljene številke o potencialu instalirane moči, ker so samo to relevantne zadeve za nas, ljudi iz tega področja. Nebi rad ugibal, toda ne vem, če sem kje zasledil ta podatek. Če ga kdo ima, bi bil prosil, naj ga posreduje.
Dejstva, ki mi porajajo dvome so: Mura je v tem delu zelo mirna in tudi padec ni velik. Med elektrarnami mora biti določena razdalja, da tok ponovno pridobi energetski potencial - Mura je v Sloveniji relativno kratka reka + počasna (vprašanje je koliko elektrarn bi se dalo postaviti).
Preveč imam občutek, da so tu zadaj zgolj lobiji, ki skušajo "sforsirati" svoje področje. Enak primer je s sončnimi elektrarnami, ki jih želijo sedaj postavljati skoraj povsod, čeprav vsak, ki je iz tega področja, ve, da so upravičene samo na primorskem področju.
Mura niti približno ne bo rešila energetske problematike v Sloveniji. Sem se o tej temi pogovarjal tudi s profesorjem in je enakega mišljenja. Najbolj nesmiselno bi pa bilo vlagati v neko specifično zelo drago (cena/kW) elektrarno, ker navsedanje je ekonomika pomembna za gospodarstvo.
Potrebno je narediti res poglobljeno študijo in analizo, ki se jo naj javno predstavi širši množici in nato tudi sprejema argumentirane komentarje. Brez vmešavanja raznih lobijev, kar je v Slovenija rado navada. Če se potem pokaže, da je smiselno graditi, naj se pa gradi.
Sem prebrala:
hahaha mrBlack se strinjam!!!
hahaha hervard se strinjam!!!
Superblogarji
Očitno o zadevi ne vesta kaj dosti. 3 ali 4 mesece nazaj sem bil na konferenci v Gornji Radgoni o hidroelektrarnah na Muri. Vsi so se strinjali z gradnjo, koncesijo bodo imele Dravske elektararne, zaenkrat je problem le še okoljevarstvo. To, da Mura nima potenciala pa ni res. Zraven elektrike bi pa te hidroelektrarne koristile, da bi se zvišal nivo podtalnice, pa tudi poplave bi lahko bolj regulirali. Spodnji link si še malo preberita, da ne bosta več pisala nekaj na pamet.
http://www.dem.si/slo/razvojnemoznostide
m/henamuri/33
Če jo jutri začnemo graditi jo bomo končali ko bo preostali svet že črpal energijo iz ne vem česa.
Tisto s pediatrično je bila pa čista sramota te države.
V Barceloni kjer živi več kot 4 mio ljudi se z energetsko oskrbo ukvarja kak uradnik na občini, v najboljšem primeru kateri od podžupanov.
V Pekingu, kjer živi več kot 14 mio ljudi (drugo največje mesto na Kitajskem), pa kakšen nižji uradnik, ki skrbi za mestno četrt.
Kakšen bicikel, to je nam Slovencem pod častjo, kolesa so za reveže...
*sarkazem btw* ;)