V Portorožu poteka drugi največji evropski oglaševalski festival. Foto: SOZ/zlati boben
V Portorožu poteka drugi največji evropski oglaševalski festival. Foto: SOZ/zlati boben

19. Zlati boben, oglaševalski festival Nove Evrope, se je začel v torek zvečer z uvrstitvijo direktorja finske oglaševalske agencije Hasan&Partners Amija Hasana in pokojne madžarske kreativke Julije Nemes v galerijo slavnih Zlatega bobna. Galerija slavnih zdaj šteje 16 imen, med katerimi so tudi trije Slovenci.

Vsebinska zasnova festivala je zelo podobna kot pretekla leta, nadgrajena je le z nekaj novimi predavanji in tekmovanjem mladih kreativcev, mlajših od 30 let, ki bodo pod mentorstvom uveljavljenih oglaševalskih imen ustvarjali kreativno rešitev na zadano nalogo.

Posebnost prvega dneva je bilo tudi predavanje, kako narediti odličen oglas. Predavatelji so predstavili ozadje nastajanja nekaterih njihovih najuspešnejših oglaševalskih kampanj. Poudarili so, da je kreativnost gonilna sila blagovne znamke, ki je resnično zavezana potrošniku. Obenem je bilo izpostavljeno, da v delu oglaševalcev zagotovo ni sprenevedanja in zavajanja naročnikov.

Izmed predavanj v srednem dopoldnevu velja izpostaviti predavanje Craiga Markusa, ustanovitelja agencije Range, Grace&partners, ki je pri predstavitvi nekaterih svojih najuspešnejših in najbolj odmevnih oglaševalskih kampanj poudaril, da je v oglaševanju resnica prihodnost, ranljivost zlato, iskrenost pa se povečuje.

Leo Rayman iz britanskega DDB-ja pa je izpostavil, da mora oglaševanje (advertising) svetu in posameznikom v njihovem življenju nekaj lepega dodati (add-vertising). Podobno so že včeraj predavatelji poudarjali, da tehnologija ni vse, da je treba izdelkom dodati tudi čustveno komponento, če želimo, da so res uporabni.

Festival se je nadaljeval s predavanjem, kako oglaševati "startup podjetja", kreativci iz nove Evrope pa se med drugim pogovarjajo tudi o tem, kako izboljšati kredibilnost oglaševalske stroke.