Kolumne
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.9 od 34 glasov Ocenite to novico!
Oče joče z mrtvim sinom v naročju, 5. oktober 2012, Alep, Sirija.
Oče joče z mrtvim sinom v naročju, 5. oktober 2012, Alep, Sirija. Foto: EPA
FSA, Al Tawid borca v Alepu
Zadnje leto v Siriji umira po pet tisoč ljudi na mesec, kar je skupaj več kot v preostalih 11 večjih vojnah in spopadih na svetu. Foto: EPA
Sence otrok in vojaka
V Siriji je umrlo nekaj manj kot sedem tisoč mladoletnikov, od tega 1.729 otrok mlajših od 10 let, poroča analiza žrtev urada visoke komisarke ZN-a za človekove pravice. Foto: Reuters

Dodaj v

Ali bo vojna? Ne, krvava vojna že poteka

Potreba po dobrih in zlobnih fantih, drugače nas ne gane
14. junij 2013 ob 06:33
Ljubljana - MMC RTV SLO

Moja priljubljena dnevna urednica me redno, ne glede ali delam v športni ali zunanji redakciji, sprašuje: "Ali bo vojna?" 92.901 žrtev v Siriji je žal odgovor, ki pa gane malokoga.

Vojna mi je na svojevrsten način blizu. Težko obrazložim, zakaj me tako zanimajo konflikti, a zagotovo to ni občudovanje ali iskanje strani, ki se bojuje za pravično stvar ali visoko posvečeni ideal, pri čemer cilj posvečuje sredstva. Preprosto me je groza, da na enem koščku Zemlje divja vojna, ki ji olje na ogenj priliva zveličavni Zahod, katerega del smo hočeš-nočeš tudi Slovenci, namesto da bi svet skušal ohladiti pregrete glave in srca, ki jemljejo življenja.

Poglejte sliko na desni, kliknite nanjo in se zazrite v povečano podobo sirske tragedije ...

Mrtev deček v očetovem naročju. Da, to je pravi obraz vojne, ki je v kruti statistični analizi le ena številka med 93 tisoč mrtvimi v 27 mesecih sirskih spopadov.

Pred slabim letom sem v Londonu staknil prijetno sirsko družinsko restavracijo. Po nekaj obiskih sem se opogumil in skušal načeti vprašanje razplamtelega konflikta, ki je v poletnih mesecih dokončno prerasel v pravo državljansko vojno.

"Vi ne razumete in ne boste razumeli. Iščete dobre fante, da jih ločite od slabih fantov. Belo - črno, tega pa ni." Nelagodje v zraku je hitro ustavilo pogovor, sploh po razkritju, da sem novinar iz Slovenije (hmm, ex-Jugoslavije). "Sem razumel vašo Bosno? Ne! Vem pa, da so ljudje umirali."

Jugoslovanske vojne, zlasti v Bosni in Hercegovini je dobra vzporednica za prikaz silovitosti sirskega spopada. V 45 mesecih vojne je umrlo 105 tisoč ljudi (Mednarodno sodišče za nekdanjo Jugoslavijo). Sirija ima dobrih 22 milijonov prebivalcev, kolikor je bilo tudi v nekdanji skupni državi, v času razpadanja. Življenje malokaterih ljudi je bilo neprizadeto med ločevanjem "Juge", tako ostro pa vojna seka tudi v življenja Sircev.

In kako razumemo konflikt? Nekateri pravijo: Zahod in Arabci ter Turki rušijo zakonito vlado. Drugi: diktatorskemu režimu družine Al Asad se je po pol stoletja iztekel čas. Tretji so prepričani: Uporniki niso uporniki, temveč tuji plačanci in skrajni islamisti, ki bodo vrnili udarec Zahodu in sosednjim mecenom. Četrti so mnenja, da je gre za obsežno državljansko vojno s preveč stranmi in da je bolje pustiti Sircem, da se sami zmenijo, tudi skozi puškino muho. Peti mirno sklepajo, da je Sirija le postranska žrtev "velike igre" obkoljevanja in ustavljanja Irana.

Zahodne in arabske sile, kamor kot "prijatelji Sirije" uradno spada tudi Slovenija, pridigajo: Zločinski sistem, ki z jekleno pestjo in zavezniško podporo Hezbolaha, Irana, Rusije in Kitajske prevzema podporo in lomi odpor legitimnega odpora.

Ali naj jim damo orožje ali ne? ZDA zahtevajo odločna zagotovila, da se do tako želene pomoči v orožju ne prikopljejo islamistični borci (spomnite se razvoja kariere Osame bin Ladna med protisovjetsko sveto vojno v Afganistanu). A zgleda, da je kocka padla. Iz Bele hiše, kjer domuje Nobelov nagrajenec za mir Barack Obama, sporočajo, da je Bašar Al Asad prekoračil "rdečo črto". Uporabil je kemično orožje in zato je prva velesila "povečala vojaško pomoč oboroženi opoziciji". Namesto da bi gasili vojno, jo "bomo" še malo podkurili.

Povzetek: streljajo se, da dokažejo, kdo ima prav. Na koncu "ima prav" tisti, ki zmaga v vojni, ne glede na resnico. Koga izbrati? Nobenega, vem pa ljudje umirajo in bodo še naprej.

Toni Gruden, MMC
Prijavi napako

Mnenje avtorja ne odraža stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Komentarji
Simko
# 14.06.2013 ob 06:44
Eh... kaj pa je to 100.000 mrtvih proti 5 mrtvih na bostonskem maratonu?

Sram vas bodi celotni svetovni medijski svet.
r8888
# 14.06.2013 ob 07:12
siva celica...........

Če si najprej pri tem članku opazil lektorske napake, se lahko resnično malce zamisliš sam pri sebi in tebi podobni. Žal je to še ne dokaz, kako slepi smo ljudje, ko je gre za druge narode in nepotrebne spopade, v katerih trpijo nemočni in nedolžni otroci.......sramota nas je lahko tega SVETA......
ancient
# 14.06.2013 ob 08:36
"Oče joče z mrtvim sinom v naročju, 5. oktober 2012, Alep, Sirija."

Pa, jeb... ..... a je ta svet sploh še vsaj n od normalnega? Bom kar odgovoril, NE NI!!!!
Si sploh ne predstavljam, kakšni so občutki tistega očeta s slike zgoraj, ki v rokah drži mrtvega sina. Si predstavljate vi? Kot mi je nekdo nekoč dejal, ni ga hujšega kot da "preživiš" svojega otroka. Fant, počivaj v miru.
Svet se pa še kar naprej kolje....
Farmergirl
# 14.06.2013 ob 07:30
Nglede ali delam na Športu ali Zunanji, sprašuje: "Ali bo vojna?" 92.901 žrtev v Siriji je žal odgovor, ki pa gane malokoga.

Sigurno to nobenega ne gane saj se ja ni zgodilo v Ameriki. Ko se pa v Ameriki pobijejo med seboj z orožjem potem mora pa cel svet za njih jokcat pa z zastavicami mahati koliko so bogi, pa še cel tedn posiljujejo mediji (tudi RTV) z novicami kako so potem napadalca aretirali pa še pol njegove družine zraven.
nina-nubia
# 14.06.2013 ob 06:53
KŠ bi rekla to so lazi in bi ona povedala resnico....
komsomolec
# 14.06.2013 ob 06:52
Zahodni imperialisti sejejo smrt in uničenje!
mtejo007
# 14.06.2013 ob 08:16
ZDA največji svetovni terorist !!!!!!!!!!!
Lipoglav
# 14.06.2013 ob 07:52
Fajn priložnost zahoda za orožarske posle. Med tem ko bijejo boje za mudjehedini v afganistanu, jih sami oborožujejo v Siriji. Mar ni očitno da vse skupaj smrdi?
zapatist
# 14.06.2013 ob 11:17
@breathe

Mislim, da večina komentatorjev predvsem sporoča, da zahodna politika v tem primeru spodbuja nasilje in ne bremza in da je to sramota.
Sebastjan666
# 14.06.2013 ob 11:32
Breathe

Ni takšen 'problem', če se meni zdi da vse vem, četudi to napišem in pametujem.
Veliko bolj jasno jim je (Sirijcem) kot nam, a mediji in politiki nam tega ne servirajo. Zakaj ne gredo CNN, Reuters, AP, BBC med ljudi v Sirijo in jih vprašajo kaj si mislijo o tem in o tem?
Zakaj jih ne vprašajo kaj si mislijo o t.i. upornikih?
Zakaj jih ne vprašajo, kdo mora po njihovem mnenju priti na oblast v Siriji?
Zakaj jih ne vprašajo, kaj si mislijo o vmešavanju tujih držav?
A bi mogoče povedali kaj, kar ne bi bilo po volji njihovim gospodarjem? Ti mediji so že zdavnaj izgubili kredibilnost poročanja, saj so le glasniki geopolitičnih interesov.
Vem, da niso vsi Sirijci za Asada, samo te pravljice, ki jih pišejo o terorističnih upornikih in zagovarjanju njihovih pobojev, hkrati pa enoglasno obsojajo le Asada, je pač nizkotno in idiotsko za tistega, ki to veselo brez problema pogoltne.

In tudi če bi ZN delal to, za kar je plačan in ustanovljen in bi pridobival informacije, ki temeljijo na dokazih, ne pa navijal za svoje financerje, bi se ta morija že zdavnaj končala ali sploh ne začela.
zapatist
# 14.06.2013 ob 10:56
Dober članek
PONOS
# 14.06.2013 ob 08:07
Zgornja slika pove vse!!!Oče z sinom.
Iz pragmatičnega pogleda so vojne najbolj neučinkovito zapravljanje živih virov .
Iz pogleda parazitov,posameznikov najbolj donosen posel,pravi paradiž.
Zato je dozorel čas za nov sistem.Ta bo implodiral kmalu .Smo že na začetku začetka.Kdor meni da so upori ,demonstracije slučaj se moti...medijsko nabijanje da bo bolje po 2013,014,015 je pomirjanje in iluzija-nič ne bo bolje,ne more biti bolje ker je tak sistem da ne more biti bolje.

Tokio
# 14.06.2013 ob 07:46
kmalu si bomo lahko vsi zapeli:

And, so... Everybody's going to war,
But we don't know what we're fighting for,
Don't tell me it's a worthy cause,
No cause could be so worthy.

If love is a drug, I guess we're all sober,
If hope is a song I guess it's all over,
How to have faith, when faith is a crime?
I don't want to die...
If God's on our side, then God is a joker,
Asleep on the job, his children fall over,
Running out through the door and straight to the sky,
I don't want to die...

For every man who wants to rule the world,
There'll be a man who just wants to be free,
What do we learn but what should not be learnt?
Too late to find a cure for this disease.
iztok150
# 14.06.2013 ob 10:44
Ali komu koristijo vojne? Žal, da. Pohlepu, ki še vedno obvladuje vsa ostala človeška dejanja, mišljenja in čutenja.
Ali bomo kdaj presegli to! Na svetu je vsega dovolj, zakaj se moramo vedno boriti da bi imeli več?
sammy13
# 14.06.2013 ob 08:38
Tisti, ki pišete o legitimnosti: noben, ampak res noben, kralj (vstavi po potrebi) ni legitimen...
Krimsky
# 14.06.2013 ob 07:26
Še tako zoprnega diktatorja ne moremo odstavljati z državljansko vojno,
in še tako zanikrna vlada je boljša kot – brezvladje.
~
Z negativnim ravnanjem (nasiljem) ne moremo do pozitivnih rezultatov. V to past so se v prejšnjem stoletju ujeli npr. komunisti, ki se niso znali distancirati od nasilja in so grdo kompromitirali in kontaminirali sicer krasno idejo. Nasilje je nesprejemljivo, ne glede s kako vzvišenimi cilji ga opravičujemo.
~
Kralja ne moremo odstaviti tako, da mu odsekamo glavo, kot v francoski revoluciji. S tem namreč nismo storili nič. Če želimo resnično kaj spremeniti, moramo razčistiti s kraljem v naših glavah. Problem ni v fizičnem kralju (osebi visoki 1,8 m z 80 kg žive vage) ampak v naši tlačanski podložnosti ideji kralja. Kot pravi znameniti rek: »Kralj je kralj samo, če se drugi do njega obnašamo kot podložniki!«
~
Če se znebimo »kralja« v svojih glavah, potem postane fizični kralj zgolj smešna figura, neprimerno oblečena za navaden delovni dan: »A nimaš kakšne običajne obleke, kaj si pa tako našemljen, saj še ni pust ...«
bozo.miklavc
# 14.06.2013 ob 14:01
Sigurno to nobenega ne gane saj se ja ni zgodilo v Ameriki. Ko se pa v Ameriki pobijejo med seboj z orožjem potem mora pa cel svet za njih jokcat pa z zastavicami mahati koliko so bogi, pa še cel tedn posiljujejo mediji (tudi RTV) z novicami kako so potem napadalca aretirali pa še pol njegove družine zraven.

Mediji poročajo o tem, kar ljudi zanima. Ker so vsi obsedeni z Ameriko v Sloveniji, tudi ti jaz izgleda, ker komentirava o tej državi pod novico o državljanski vojni v Siriji, kjer je umrlo toliko nedolžnih ljudi. Novice so tudi iz drugega sveta, ampak kar poglej v arhiv kako slabo so brane in kako slabo komentirane. Povprečnega Slovenca namreč ne zanima 10000 mrtvih v Bangladešu, jih pa zelo zanima par mrtvih v Z velikem mestu. To je realni pogled na situacijo in za to ne moreš kriviti novinarje, ki so samo odraz naše družbe, v kateri so nekatera živeljenja (po navadi tista iz bogatih držav + bele polti) več vredna od drugih (revnih in malo temnejše polti). To že dlje časa opažam, družba je prežeta vrednostnimi lestvicami, ki so bile v prešnjem stoletju dobra osnova za to edini pogoj, da je nacizem med ljudmi v srednji Evropi sploh lahko bil masovno sprejet med navadnimi ljudmi. So bili tudi takrat krivi mediji?
Sebastjan666
# 14.06.2013 ob 11:37
Breathe

Zakaj zahodni mediji niso objavili tega?
Proslava oslobođenja Qusayra na ulicama grada, diljem Sirije i u Libanonu
http://www.advance.hr/vijesti/proslava-oslobodenja-qusayra-na-ulicama-grada-diljem-sirije-i-u-libanonu/

Zato, ker se to ni zgodilo ali zato, ker bi jih osramotilo in postavilo na laž?
Kot ti ponavadi rečeš, ni vse črn - belo, je veliko odtenkov sivine vmes.
Sebastjan666
# 14.06.2013 ob 11:09
Breathe

Še enkrat preberi. To je razmišljanje Grudena, ne pa Sirijcev.
karantanc9
# 14.06.2013 ob 10:32
Dober članek. In take slike ''premalokrat'' pridejo v javnost. Preveč jih je a se jih skriva da ljudje sploh ne vedo kako zgleda vojna. Vrtijo pa razne vojaške filme ker je vse polno herojev in ne vem čega. To bi treba uravnotežit, da bo v podzavesti ljudi vojna takoj vspodbudila grozne občutke ne pa wau kul.
Whisperer
# 14.06.2013 ob 09:07
Nostradamus je zapisal,da bodo kamele pile vodo iz Rena ! Vemo kaj to pomeni. Vsi smo mi Amerika ,ker tako ali drugače podpiramo vse te morije.
juventina10
# 14.06.2013 ob 08:45
mene pa zanima kje se ves ta čas skriva asadova gospa s tremi sinovi.prav gotovo je kje na sigurnem z milijoni njenega moža
Breathe
# 14.06.2013 ob 11:47
Tudi UN na žalost, podlega raznoraznim lobijem in se nanj ni zanesti...

In ravno zato, ker je svet v veliko odtenkih sive, sam ne morem tukaj trditi, da je res to ali nekaj drugega...

Res je samo to, da zaradi političnih drkarij (v katere se nikakor ne vmešava samo zahod, kot bi nas radi nekateri prepričali) trpijo ljudje...
zo-diacal
# 14.06.2013 ob 06:59
Kompleksna situacija v Siriji.
TheNomad
# 14.06.2013 ob 18:58
Ti_si_Vse, si bolan, da to komur koli privoščiš...
cairns
# 14.06.2013 ob 18:46
Mrtev deček v očetovem naročju. Da, to je pravi obraz vojne, ki je v kruti statistični analizi le ena številka med 93 tisoč mrtvimi v 27 mesecih sirskih spopadov.

Res je kruto in popolnoma nepotrebno. Imajo pa obe strani eno skupno točko. Vsi se derejo Alah je velik. Vsi prisegajo na Alaha, njega pa ni. Če bi bil se ne bi pobijali.
samoIet
# 14.06.2013 ob 18:13
Koga izbrati? meni je zelo jasno, pravičnost je na strani upornikov. tud če vsako stotinko sekunde kričijo alah. če že, se meni zdi bolj podobno jugoslaviji med 2ww, ko so vse normalne hitro pobili, upor pa prevzeli komunisti, tako kot v siriji zdaj islamski bradači.
takih slik "oče joče z mrtvim sinom" bi se lahko našlo na začetku mesarskega asadovega pohoda, pa nobena ni prišla do zahodne zavesti (ker je dobra sirija samo na tleh sirija?) - to je del krivde. rusija, kitajska, iran in ostali, vključno z balkanskim sranjem, ki s to vojno služi, pa so vredni gnusa, kot vedno od nekdaj.
Breathe
# 14.06.2013 ob 11:31
Seveda, zahodna politika spodbuja nasilje.

Medtem, ko ga politika Rusije in Irana bremza...
zo-diacal
# 14.06.2013 ob 07:00
Mnja, če kdo hoče vpogled v realno sliko dogajanja na vzhodu:

http://www.longwarjournal.org/
Breathe
# 14.06.2013 ob 11:13
Sebastjan666
Res je.

Hm, torej misliš, da je Sircem vse jasno tako kot nekaterim tukaj? Kakor si sam predstavljam vlada tam velike zmeda, borba ljudi za obstanek, tragedije, kot jo vidimo na sliki.
In na vsak način zelo različna mnenja o situaciji. Tukaj pa je nekaj mojstrov, ki vedo vse...
CC
# 14.06.2013 ob 09:17
Tako je lažje. Če bi uradno napovedali vojno, bi morda ljudje celo protestirali. Tako pa... Vsi zmedeni in večinoma samo pametujejo. Počasi prihaja čas, ko bo moral cel svet na ulice, na mirne demonstracije v stilu hipijev v 60h. Kar je preveč je preveč.

Top 10 Nonviolent Protests
ibrohajduk
# 14.06.2013 ob 08:27
če bi Asad odšel pred letom dni, bi že bilo prepozno...najbolj me boli, ko vidim kako mnogi še vedno iz toplih kavčev zagovarjajo njegov režim....bodisi ali je dober ali ne, zavoljo žrtev bi moral odditi...dejte miru priložnost, lepo vas prosim...
Breathe
# 14.06.2013 ob 08:25
In kako razumemo konflikt? Nekateri pravijo: Zahod in Arabci ter Turki rušijo zakonito vlado. Drugi: diktatorskemu režimu družine Al Asad se je po pol stoletja iztekel čas. Tretji so prepričani: Uporniki niso uporniki, temveč tuji plačanci in skrajni islamisti, ki bodo vrnili udarec Zahodu in sosednjim mecenom. Četrti so mnenja, da je gre za obsežno državljansko vojno s preveč stranmi in da je bolje pustiti Sircem, da se sami zmenijo, tudi skozi puškino muho. Peti mirno sklepajo, da je Sirija le postranska žrtev "velike igre" obkoljevanja in ustavljanja Irana.

Hm, torej Sirci sami nimajo enotnega mnenja o dogajanju...

Čudno, pri nas pa imamo nekaj komentatorjev, ki jim je vse jasno...
Ti_si_Vse
# 14.06.2013 ob 08:22
Ne njim, to privoščim nam.



Naj crkne zahodnjak!
Plavix
# 14.06.2013 ob 09:08
To vprašanje postavite Američanom! Oni so tisti paranoiki in manipulanti.

...sicer pa, kaj je na tisoče in tisoče mrtvih, proti razsežnostim tragedij na Ameriških šolah in maratonih... Američani so bogi, njim se dogajajo tragedije, ne pa tem tle :s
komsomolec
# 14.06.2013 ob 06:58
OZN naj zbere mednarodne sile, da se preženejo zahodni plačanci in teroristo iz Sirije, ki morijo civilno prebivalstvo in napadajo zakonito vojsko in policijo.
Toni Gruden
link
Risi predobri za drugo ligo in preslabi za elito. Kako dolgo še?
88
1. maj 2016 ob 06:35 Naloga je opravljena in risi gredo znova, že sedmič, med hokejsko elito, a Katovice niso bile glavni turnir leta, temveč bo to Minsk, kjer se bo na začetku septembra borilo za olimpijske sanje.
Več novic ...
Kolumne
link
Koliko je teh ur?
6
12. december 2017 ob 18:43 Ker ne priznavamo božične histerije pred božično histerijo, se vrnimo k realni politiki. Oziroma k običajnem življenju. In kaj je bolj realpolitičnega, kot pranje umazanega perila v tujini.
Več novic ...
Kazalo