Ministrstvo za kulturo je zavrnilo nekatere predloge za financiranje projektov iz polja sodobnih umetnosti. Nastal je vihar. Foto: BoBo
Ministrstvo za kulturo je zavrnilo nekatere predloge za financiranje projektov iz polja sodobnih umetnosti. Nastal je vihar. Foto: BoBo

Če dobim, je to zato, ker ima komisija prave kriterije in je strokovna. Če ne dobim, je to zato, ker komisija nima pravih kriterijev in je nestrokovna. Je bilo kdaj obratno? Je kdaj kdo rekel, da je komisija strokovna, potem ko ni dobil denarja?

- Clement Greenberg, ameriški umetnostni kritik, Moderno in postmoderno.

»…Neekspertnost je pri tem nenadoma prednost. Še več, začetna pozicija »ne vedeti/ne znati« se tu kaže kot ključna.«
- Giorgio Agamben o sodobni umetnosti.

V ponedeljek zvečer je bil v galeriji Podnar v Ljubljani posvet o nekaterih vidikih kulturne politike. Problem je v denarju, kot vedno. Ministrstvo za kulturo je zavrnilo nekatere predloge za financiranje projektov iz polja sodobnih umetnosti. Nastal je vihar.

Vse skupaj je godlja.

Sam sem pred leti nekajkrat kandidiral na razpisih Ministrstva za kulturo. Sem administrativni debil in količina papirja, ki sem ga moral izpolniti, mi ni pustila spati vsaj tri dni. Resno. Le zakaj toliko te solate? In to v državi, ki ima ljudi za kakšno kitajsko vas in se vsi poznamo med seboj. Gre za hipernormiranje?

Kakor koli; ponedeljkovo srečanje, ki je bilo zelo dobro obiskano, bo po mojem povzročilo še več administriranja. Nekateri sodelujoči so bili zelo militantni, kar bo morda pripeljalo do vkopavanja na drugi strani. Solate bo več, na ministrstvu bodo ustanovili še kakšno nadkomisijo in podkomisijo.

Po drugi strani pa je precej preprost tudi mindset ljudi, ki prosijo za denar. Če dobim, je to zato, ker ima komisija prave kriterije in je strokovna. Če ne dobim, je to zato, ker komisija nima pravih kriterijev in je nestrokovna. Je bilo kdaj obratno? Je kdaj kdo rekel, da je komisija strokovna, potem ko ni dobil denarja?

Ne vem, od kod natančno je citat filozofa Agambena, ki se pojavlja v sklopu njegove definicije sodobne umetnosti. Jaz sem ga pobral iz kataloga šestega U3. Agambenova širša definicija se bere kot napotilo: da bi bila umetnost sodobna, mora biti taka in taka. Neekspertnost! Neznanje je prednost! V širšem smislu Agambenova definicija, takšna kot je, precej jasno določi 'sodobno umetnost' kot sklop trivialnih žanrov. Ampak zdi se, da se tega Agamben niti ne zaveda! Niti se tega ne zavedajo tisti, ki njegovo definicijo jemljejo kot napotilo.

Kako torej zahtevati strokovnost in kriterije od komisij, potem ko velja, da je bistvo sodobne umetnosti prav v odsotnosti znanja in kriterijev?

PS: @Siso: Lahko bi se dogovorili, da je Van Damme vrhunski umetnik in Rembrandt vrhunski telovadec ali kaj tretjega. Ampak s tem smo naredili samo pojmovno zmedo in čisto nič drugega.
PPS: @Divjipujs: Prebral večkrat. Poklon.

Če dobim, je to zato, ker ima komisija prave kriterije in je strokovna. Če ne dobim, je to zato, ker komisija nima pravih kriterijev in je nestrokovna. Je bilo kdaj obratno? Je kdaj kdo rekel, da je komisija strokovna, potem ko ni dobil denarja?