Kolumne
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 20 glasov Ocenite to novico!
Šola
Saj ne pričakujem absolutne tišine v razredu in strahospoštovanja le zato, ker sem učiteljica. Vendar – pričakujem preveč, če se mi ne zdi primerno, da otroci med poukom žvečijo in pokajo z balončki? Da spoštujejo in upoštevajo osnovna pravila komuniciranja? Da recimo v 5. razredu zmorejo uravnavati svoje fiziološke potrebe na 45 minut? Da pričakujem vsaj trohico obzirnosti in vsaj kanček empatije? Foto: BoBo
Jožica Frigelj
Jožica Frigelj Foto: Osebni arhiv

Dodaj v

O čevljih in kopitarjih

Kolumna učiteljice razrednega pouka
7. junij 2018 ob 06:38
Ljubljana - MMC RTV SLO

Vedno znova me zabavajo pogledi "od zunaj" na šolsko problematiko. Pravzaprav bi težko opredelila, ali me zabavajo ali spravljajo v bes. Večinoma so vsi generali. Po bitki. Zbirka nasvetov "kako bi, če bi, ko bi". Potem. Po bitki vsi vedo, kdo in kaj bi moral ...

Kaj pa takrat, tukaj in zdaj? V konkretni situaciji, v tisočinki sekunde, ki zahteva od tebe učinkovito, pravično, pedagoško, z razvojno psihologijo podprto in nesporno pravilno reakcijo? Kdo ve, kako bi pametne glave reagirale takrat? Kaj bi takrat usmerjalo njihove reakcije? Najnovejša spoznanja razvojne psihologije? Sinteza znanstvenih spoznanj učinkovitih postopkov v primerljivih situacijah? Zakon o upravnem postopku? Vzgojni načrt šole? Zdrava pamet ali zgolj intuicija? Ja, po bitki ni težko biti general. A vendar – tako osamljen in bos, kot se lahko znajde učitelj v vzgojnem delovanju, se znajde le malokdo.

28 učencev, 28 zahtev, posebnosti, pričakovanj, prilagoditev. In le 45 minut. 1,6 minute na posameznika. V tem času je treba potešiti otrokovo radovednost (ali pa jo vzbuditi), zadovoljiti njegova pričakovanja, preusmeriti negativno energijo ("šola je res beda") v pozitivno, odgovoriti na kopico vprašanj in se opredeliti do vse pogostejših opazk, zasmehovanj, ignoriranja ali zgolj "izražanja individualnosti" s cviljenjem, kruljenjem, lajanjem in plazenjem po tleh, bobnanjem po mizi, tekanjem po razredu, nagajanjem sošolcem, hranjenjem med poukom, neprestanimi potrebami po lulanju, metanju papirčkov po razredu, zamahovanju s šestilom ...

Če bi v eni od naštetih situacij sodeloval le en učenec, bi bilo moteče, lahko tudi nevarno. Kaj pa, če je v razredu 5 ali 6 takih? "Veste, moj otrok je poseben. Morate razumeti ..." pojasnjujejo, opravičujejo in zagovarjajo starši. "Veste, popolna inkluzija je najbolj human način delovanja neke družbe," me prepričujejo drugi.

Seveda razumem, kako ne bi. Vsak je individuum. Tudi jaz. In tudi humano družbo si želim zagotovo. Ampak – neke osnovne norme pa še vedno veljajo, kajne? V skupini! Vrednote? Naj bi!

Saj ne pričakujem absolutne tišine v razredu in strahospoštovanja le zato, ker sem učiteljica. Vendar – pričakujem preveč, če se mi ne zdi primerno, da otroci med poukom žvečijo in pokajo z balončki? Da spoštujejo in upoštevajo osnovna pravila komuniciranja? Da recimo v 5. razredu zmorejo uravnavati svoje fiziološke potrebe na 45 minut? Da pričakujem vsaj trohico obzirnosti in vsaj kanček empatije? In ne le družina, za katero je še do neke mere razumljivo, tudi družba takšno vedenje tolerira. Toleranca do specifičnih napak in ravnanj, ki izhajajo iz motnje, je zapisano v marsikateri odločbi. Pa nimajo vsi odločbe. Eni so le delikventni patološki narcisi. Oprostite, razumem, da dislektik zamenjuje d in b (poenostavljam) in toleriram, ampak – do katere mere naj razumem in toleriram cviljenje, kruljenje, kričanje, zmerjanje, fizično in psihično nasilje?

Moj odgovor je preprost: do nobene! Določena pravila, osnovna pravila sobivanja so enaka za vse. Ne glede na individualne posebnosti in izjemnosti. A bi si jaz lahko privoščila, da bi recimo staršu na roditeljskem sestanku čez pol učilnice zabrusila, da je neodgovoren bedak, ki o vzgoji otrok nima pojma, in da je totalna škoda, da ima tega otroka, kaj šele, če jih ima kaj več? Kar slišim vas, kako se zgražate, me obsojate, če že ne kar linčate (saj se zgražam tudi sama, da sem si kaj takega sploh izmislila in zapisala). Zakaj bi torej pri 8-, 9-, 10- ali 11-letniku veljala takšna toleranca? Kaj jih ne učimo za življenje? Kdaj v življenju bo lahko rekel šefu, da je beden, da on tega ne bo delal, ker je brez veze, kdaj bo lahko sodelavca udaril, ker mu je lansko leto butnil zvezek, da je padel na tla. In ne, niso "premajhni", da bi to razumeli in upoštevali! Osnovna pravila bi pravzaprav morala biti pridobljena že pred vstopom v šolo in bi se z razvojno stopnjo potem le še smiselno nadgrajevala.

Resnično si želim videti smisel v popolni inkluziji, kakor si resnično želim, da bi vsem otrokom uspelo. A – roko na srce – nekaterim lahko uspe le v drugačnih pogojih. In z drugačnimi pogoji ne zanikamo njihove individualnosti, ne zanikamo njihovih kognitivnih sposobnosti, ne zanikamo njihove biti. Če bi resnično želeli vsem otrokom dobro, potem jih ne bi na vsak način silili v "normalno" šolo.

Tako nadpovprečni kot tisti s primanjkljaji v tej šoli stagnirajo, pogosto celo nazadujejo. To ne nazadnje dokazujejo tudi vsakoletni rezultati nacionalnega preverjanja znanja, na katere strokovnjaki že kar nekaj časa opozarjajo, zgodi pa se nič. Okostenel "normalni" šolski sistem je preveč tog, hiperreguliran in zato Učitelji (velika začetnica je namenska) vse prevečkrat izgorevajo. Država bi morala poskrbeti za enakovreden izobrazbeni standard z različnimi šolami ali oddelki. In z različnimi strokovnjaki. Takimi, ki znajo z gluhimi, slepimi (ja, to imamo), takimi, ki znajo z otroki s primanjkljaji na spoznavnem, čustvenem, socialnem ali katerem koli drugem področju. Evidentno se tega ne da narediti kar tako, na povprek, v senci varčevalnih ukrepov, nižanju odstotka BDP-ja za izobraževanje, apeliranju na učiteljevo poslanstvo, pedagoški eros in etos in inkluzijo za vsako ceno.

Nemogoče je, da bi učitelj predmeta obvladal vso specifiko posebnih potreb, saj so še specialni pedagogi usposobljeni glede na področja. In ne, pomoč ni učinkovita. Trikrat ena ura na teden pri specialnem pedagogu, preostalih 20 do 25 ur na teden pa pri učiteljih različnih predmetov. In pri tem je celo največje zlo biti učitelj, zdaj bi vsi morali biti navduševalci. Naložimo učiteljem še kaj, zagotovo bodo ohranili navdušenje in ga prenašali dalje! In ne nazadnje - se kdo vpraša, koliko otrok je vsak dan prikrajšanih za kakovosten pouk, ki ga nekateri nenehno rušijo? Verjetno ne, kajti o tem "povprečju" nihče več ne govori, nikogar več ne zanimajo, oni so le tam. Za številko. Normativ. Svet se vrti le še okoli individualnih potreb. Če se pa ne, sledi prijava na inšpekcijo. Velikokrat neutemeljena. Po odločbi inšpektorja, ki ni našel nepravilnosti, niti pomanjkljivosti, sledi (zdaj vedno bolj "moderna") kazenska ovadba.

Pred leti sem prebrala izjavo nekega svetovalca: "V posamičnih žalostnih zgodbah sem podprl nekatere centre, da se nimajo česa bati, še najmanj pa razvpitih odvetnikov... Ko šole naredijo, kar so dolžne in kar lahko, ni razloga za strah...". Ne bo držalo! Tudi, ko narediš vse in še več, te lahko doleti kazenska ovadba. Nekaterim je res vseeno, ali je upravičena ali ne. Agonija ovadenega je pa čisto prava.

V predvolilnem času je po spletu zaokrožila peticija vsem političnim strankam, naj se vendarle izrečejo glede svojega odnosa do šolstva pri nas, tudi SVIZ je na vse stranke naslovil konkretna vprašanja glede izobraževalnega sistema. Med vsebinami, ki jim stranke in kandidati za poslance namenjajo pozornost, je žalostno in skrb vzbujajoče malo prostora za šolstvo, čeprav je eno od najpomembnejših področij za prihodnost slovenske države in državljanov. Malokdo se je odzval, celo podpisov peticije je smešno malo. Zato kakšnih konkretnih sprememb ni pričakovati. Še naprej bomo zdaj eni, zdaj drugi le generali. Po bitki.


Jožica Frigelj je učiteljica, profesorica razrednega pouka in članica civilne iniciative Kakšno šolo hočemo.

Jožica Frigelj, profesorica
Prijavi napako

Mnenje avtorja ne odraža stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Komentarji
SamoRes
# 07.06.2018 ob 06:58
Nekateri starši bi morali namesto k odvetniku hoditi k ravnatelju po klofute.
penzl
# 07.06.2018 ob 06:54
Naši mali sončki so vsi posebni, vsi edinstveni - in vsi neprilagojeni za normalno funkcioniranje v družbi. Stroka že dalj časa opozarja, da se ustvarjajo cele generacije družbenih invalidov.
arhitektka
# 07.06.2018 ob 06:51
Podpišem.
Žalostno je, da učitelj nima nobene možnosti kaznovanja.
Tragično je, da se mora učitelj večino šolske ure posvečati otrokom z odločbami. Nadpovprečni in povprečni na ta račun samo drsijo navzdol po krivulji.
Konkretno: pri matematiki uspejo načrtati en trikotnik, potem pa učiteljica preostanek ure ta trikotnik razlaga dvema učencema, ostali naj bi pa sami reševali naloge. Posledično so DZ večinoma prazni.
Guztl
# 07.06.2018 ob 06:45
Se strinjam.
seven7
# 07.06.2018 ob 07:06
Veliko staršev bi blo treba poslat na psihoterapijo.

Zraven pa še kakšnega učitelja.
ms18
# 07.06.2018 ob 07:35
Verjamem, da so otroci bolj razvajeni danes, ampak je tu tudi vloga učiteljev, ki se jo pogosto kar spregleda.

Se spomnim prvega letnika srednje šole. Imeli smo profesorja informatike, ki je že s prihodom v razred vzpostavil tako avtoriteto, da je bila v razredu taka tišina, da bi se slišala igla, če bi padla na tla. Nobenega tihega pogovarjanja med sošolci, govoril je le tisti, ki je imel kaj za povedat pri uri.

Na drugi strani smo pa imeli pri zgodovini eno profesorco, ki je bila ravno nasprotje. Tako je bil več ali manj cel čas šum v razredu, večina sošolcev ni sledila razlagi in podobno.

Pa tu ne govorim o letu 1950, par let nazaj.
LosAlamos
# 07.06.2018 ob 07:12
Ko sem prebral "28 učencev, 28 zahtev, posebnosti..." sem nehal brati.
28 učencev v razredu je itak občutno PREVEČ. Že pol manjše število je (pre)veliko.
fago
# 07.06.2018 ob 07:56
Učitelji postanejo učitelji tudi zato, ker imajo radi otroke. Takšnim je zelo težko postati valpet, pa čeprav samo to pomaga ukrotiti tisto tretjino kričačev, pljuvačev, pretepačev, maltreterjev, skratka produktov staršev, brezmejno zaljubljenih v svojega sončka.
Gepard007
# 07.06.2018 ob 07:44
Otroci niso posebni. Posebni so njihovi starši, ker ne znajo vzgajati otrok. Včeri so se sosedovi tamali zunaj drli ob pol enajstih zvečer kot na tržnici. Derejo se itak vsak dan kot bi bili vsak na svojem hribu. Da ne govorim o starših. Mislim, da jim enkrat v življenju nista rekla ne. Taki ljudje sploh škoda, da imajo otroke. Sicer pa bojo dobili bumerang na stara leta ampak škoda, da mormo to njihovo skropucalo od (ne)vzgoje poslušati še mi sosedje. Verjamem, da so takšni otroci seveda posledično v šoli problematični...
Zagovarjam sistem, ki je bil včasih, ko se je učitelje spoštovalo. Respect vsem učiteljem, ki delajo za tako plačo in zraven poslušajo še grožnje staršev in nevzgojene otroke. Ne bi se čudil, če bi dali vsi učitelji naše širne Slovenije ta trenutek odpoved.
anny22
# 07.06.2018 ob 08:19
Inkluzijo ste si nakopali sami, skladno z radikalno levim prepričanjem v šolskem sistemu, da se da vsakega naučiti vse in odpraviti vsako motnjo, le "malo ljubezni in pedagogike" potrebuje. Ne me..... Sploh se mi ne smilite, ne učiteljice ne pedagoške delavke. Tisti, ki zares nastradajo, so nadarjeni in vedoželjni otroci. Zapravljamo potencial, česar si ne moremo privoščiti! Mnenje vaše nekdanje kolegice, gospa Jožica. P.S. Če imate možnost, sami šolajte otroke. V eni uri bodo odnesli več kot v šestih v šoli.
jurerock
# 07.06.2018 ob 07:49
To s temi razvajenci v osnovnih šolah postaja nevzdržno. Krivda je deloma tudi na nekaterih učiteljih, ki ne znajo vsekati po mizi, a v večini težavnih primerov gre najbrž za dejstvo, da novodobni starši otrokom ne zbajo vcepiti osnovnih manir. Teh čustvenih invalidov potem tudi v srednji šoli ne znajo brzdati, tako da kaos zganjajo še tam. Učitelji pa vse manj avoritativni dovoljujejo to zmešnjavo. S takšnimi starši jim niti ne zamerim toliko.
pikam_dopust
# 07.06.2018 ob 13:08
Permisivna ali nikakršna vzgoja, način poučevanja in splošni kurikulum v šoli od vrtca do fakultete so produkt izključno leve ideologije. Pravila, red, disciplina, bonton, upoštevanje avtoritete, postavljanje mej so povsod od Arktike do Avstralije v domeni konzervativne politike in tega v naših šolah ni.

Se sicer strinjam s filozofijo, ki jo imaš - kažeš pa na napačnega krivca.

Eno je generalna politična usmeritev države (JJ, Kuči, Pahči in podobni kljukci), drugo je pa politika delovanja izobraževalnega sistema.
Pa da ti pojasnim še na primeru: SSSR in Kitajska sta klasični primer "leve ideologije", pa so njihove šole daleč od "nikakršne vzgoje" in "nemogočega kurikuluma". Hkrati imajo v ZDA na oblasti konzervativca, javno šolstvo pa še nikoli ni bilo tako globoko v dreku, kot je tam danes.

Vse ostalo, kar si napisal, pa 10000000000000% PODPIŠEM!

Lahko se postavljamo na glavo, ampak vloga matere je biološko določena s tem, da otroka rodi in ga na prsih hrani - zato enostavno ne more biti hkrati lajajoči vojak in general, ker pač ne moreš biti hkrati dom, kjer se tolažiš, in vojska, kjer se neusmiljeno tolčeš (če sem lahko drastičen, da boste res kapirali, kaj hočem povedati). Seveda vem so izjeme, črne, rdeče, mavrične (Hvala bogu za to!), ampak na splošno je situacija pač taka in to se kaže povsod v družbi. Za vse, ki se zdaj zgražajo, pa tole vprašanje: vprašajte se, ali boste bolj resno vzeli moškega policista ali žensko policistko? Če ste kolikor toliko do sebe odkriti, potem dobro veste, kaj sem s tem vprašanjem želel povedati.
Mirko Tipka
# 07.06.2018 ob 10:45
LosAlamos
# 07.06.2018 ob 07:12
Ko sem prebral "28 učencev, 28 zahtev, posebnosti..." sem nehal brati.
28 učencev v razredu je itak občutno PREVEČ. Že pol manjše število je (pre)veliko.


Nas je bilo v 4.razredu 32, pa večino učiteljev ni imelo težav... je bila tišina, če si pa govoril, ko nisi bil vprašan, pa si lahko dobil za "sladke"...
Mirko Tipka
# 07.06.2018 ob 10:41
Del težave, ki se tukaj pojavlja je logična posledica ravnanja naše vlade, ki je ukinila obvezno služenje vojaškega roka. Ti možje, ki niso služili vojaškega roka in nimajo delovnih/avtoritativnih/... navad, imajo sedaj otroke. Otroci se zgledujejo po starših...

Veste, moj otrok je poseben. Morate razumeti ..." pojasnjujejo, opravičujejo in zagovarjajo starši


Jabolko ne pade daleč od drevesa, zato ali ste se ti starši vprašali, če je moj otrok poseben, potem sem jaz poseben in kaj bom naredil na sebi, da bom to spremenil.... namesto tega pa je vsak bolje papežki od papeža...
LosAlamos
# 07.06.2018 ob 08:39
Da pojasnim komentar: "Ko sem prebral "28 učencev, 28 zahtev, posebnosti..." sem nehal brati.
28 učencev v razredu je itak občutno PREVEČ. Že pol manjše število je (pre)veliko."


V več znanstvenih krogih je dokazano, da se najbolje da usmerjati skupine ljudi (kaj šele učencev) tja do največ 12 na skupino. V šolah je dandanes skoraj nemogoče (ni pa nemogoče nekje celo to prakticirajo) delati po skupinah.

Glede staršev z odvetniki pa sam toliko, v opomin, da lahko starši otrok, ki vedo zakaj se hodi v šolo (glej otrok, ki ne razgrajajo kot tisti, katerih starši po navadi odvetnike v šole vlačijo) tudi odvetnike prpelejo pa malega mal prestavijo na drugo šolo iskat "pravno" potuho za lumparije in neopravljenega dela (vzgoje) staršev.

Moja izkušnja iz šolskih dni:
Včasih, ko nas je bilo tudi 30 v razredu je bil totalni kaos. Tistim, ki nam je bilo jasno zakaj je pametno hodit v šolo, je šlo razgrajanje presneto na živce. Tudi tiste tovaršice pa tovariši, ki so se drli na razgrajače so nam šli pošteno na živce. Nekatere tovarišice in tovariši so bili strah in trepet in je bila stroga tišina in mir. Tisti so tud koga mal stresli od cajta do cajta. In zanimivo, da mi je ta tovarišica (čeprav je bila zaj****) bila najboljša in največ sem se pri njej naučil.
johann
# 07.06.2018 ob 07:55
Ko sem prebral "28 učencev, 28 zahtev, posebnosti..." sem nehal brati.
28 učencev v razredu je itak občutno PREVEČ. Že pol manjše število je (pre)veliko.


Ko sem jaz hodil v šolo, nas je bilo 30 v razredu in glej ga zlomka, nihče ni imel kakšne odločbe...
Se pa strinjam, da je danes šolski sistem popolnoma zgrešen in da so otroci preveč obremenjeni. Nujno bi bilo treba prenoviti učne načrte in zmanjšati količino snovi za najmanj 20%.
pikam_dopust
# 12.06.2018 ob 12:53
@Ljubljančan.
Seveda. :)
Zato je še toliko bolj pomembno, da med pedagogi ne prevladujejo ženske, pač pa mora biti tudi tam tako "ženski, kot tudi moški princip" - če lahko (zlo)uporabim političen izraz :).
Ljubiljančan
# 09.06.2018 ob 07:27
@ pikam_dopust
... in v srednji šoli se zaščitniška vloga matere pokaže v tem, da otroku sočutno piše opravičila za špricanje (kar je v redu), očetova vloga pa v tem, da otroka po vojaško ščuva proti učiteljem in jih hodi v šolo ali po e-pošti ustrahovat, ter mulca zasiplje z denarjem, da se bo čim prej naučil samostojno gospodariti z viri. :-)
biztok
# 07.06.2018 ob 10:17
Opazam da vecina komentatorjev ni dojela kaj zeli avtorica clanka sploh povedati, raje tukaj nabijajo o levi politiki itd.
Najvecji problem celotnega solskega sistema so starsi in pika ker
- moj otrok je najboljsi
- moj otrok pa to ze ne
- ce ne bo dobil petke grem k odvetniku
- cel solski sistem je zanic in mojega otroka ze ne bodo
- ojoj ubogi moj otrok , kako je hudo
- pa kdo je ta b... da bo mojega otroka z.....
in se bi lahko nasteval
Starsi iscejo vsako mozne izgovore da so proti in kar je najhujse o tem na glas debatirajo pred otrokom doma in kaj je posledica tega - kar se janezek nauci to janezek zna - in kaj se otrok nauci doma in od koga - ja seveda od starsa, kaksen vzgled otroku dajete , taksen je otrok.
Zadret otrok to ni ker je taksen rojen ampak ker so ga tako naucili, ker mu niso znali ali zmogli reci ne , ker otroka vzgaja - nihce in vsi
Samo tega ne boste resili z pretepanjem otrok ali z dretjem na otroke, niti tega ne more resiti uciteljica v soli pa naj bo bilo kaksna.
Otroku morate biti vzor, v vsem , tudi v poslusanju, komuniciranju, razlaganju in najbolj v doslednosti, dokler to ne boste
Seveda pa potrebuje solski sistem dolocene prenove , te vse pa so povezane z denarjem , ki pa se ga za solstvo namenja vedno manj, predvsem za primarno , ki je najbolj pomembno. Kar nekaj je tudi tukaj zagovornikov zasebnega solstva - sploh veste kaj je zasebno solstvo, zasebna sola v prvi vrsti gleda na profit kako z minimalnimi vlozki doseci maksimum - osnove kapitalizma - v nekaterih primerih bo boljse, saj zasebna sola lahko izbira koga bo vzela in koga ne , medtem ko javna te izbire nima , mora vzeti vsakega.
In kaj bo posledica tega, tudi na zasebnih solah bodo otroci bogatih starsev delali kaj bodo zeleli, saj bo ocka dal denar in bo vse OK - otrok ne tako bogatih starsev , ki so svojega otroka dali v to solo , ker so upali na nekaj boljsega bodo pa ob takem sincku potegnili ta kratko.
Dejansko je potrebno tudi v javnih solah uvesti moznost verzifikacije in povecati pooblastila solam , kaj in kako bodo ravnale z problematicnimi otroci, tudi proti volji starsev.
Zasebno solstvo bi bilo sigurno fajn ampak dejanskega problema ne bo resilo, problem bo resen ko bodo lahko ucitelji otroka , ki je nediscipliniran poslali domov da se z njim ukvarjajo starsi in se bodo oni lahko posvetili ostalim otrokom in potem tudi vec ucni program ne bo problem.
Zdaj pa se k moznostim kaznovanja/nagrajevanja uciteljev zaradi nedoseganja pedagoskih standardov - kaj je pedagoski standard , kako ga naj definiramo - naj ocenjujemo ucitelja po ocenah , ki jih daje , po predelanem ucnem nacrtu, po uspehu otrok , po rezultatih NPZ - vse to je zelo odvisno od strukture otrok, ki jih ima in kdo naj to ocenjuje - ravnatelj, starsi, solski svet, ministrstvo - veliko lazje je nagraditi dobrega delavca , pa ga delodajalci kljub temu ne nagradijo ampak mu po navadi nalozijo se vec dela.
Torej vsem priporocam da se enkrat dobro razmislijo kako se obnasajo pred otrokom , kaj in o cem doma govorijo.
In jaz imam dve hceri in sina nobenega nisem nikoli udaril ali se zdiral na njih, vsi so dobri ucenci, dijaki (eni bili) in nikoli ni bilo problemov v soli , sem pa veliko casa investiral v komunikacijo z njimi in nic casa za posedanje v barih, kaficih in podobno.
ggalini
# 07.06.2018 ob 09:18
Pa še nekaj, kar ni vezano na učne uspehe. Prehrana v šoli je katastrofalna. Zakaj starši nimamo možnosti, da bi za svoje otroke doplačali za prehrano, ki bi bila iz ekološko pridelane hrane?
pikam_dopust
# 07.06.2018 ob 09:13
Dokler bo mogoča anonimna prijava inšpektoratu za karkoli brez dokaza, bo tako.

To spremembo lahko naredijo samo učitelji sami.
Če lahko kričijo za plače, lahko tudi za to.

Dokler učiteljevo ravnanje ne bo pokrito z ravnateljem in ministrstvom, pač pa bo na prepihu vsem in vsakomur, bo tako.

Enako kot prej.
Pričakovati, da se bo pa ravnatelj sam metal na koprive, da bo zaščitil svoje delavce, je pa naivno (poglej, kako ravnatelj pride do položaja...).

Dokler učitelja zaradi nedoseganja minimalnih pedagoških in strokovnih standardov ne bo mogoče premestiti/degradirati/brcniti, bo tako.

Glej prvo točko!
To vsi starši takoj podpišejo - a kaj ko učiteljem to ne paše.
Tudi med njimi je namreč tako kot v generalni populaciji - nekaj entuziastov, ki noro delajo; nekaj totalnih psihopatov, ki vidijo samo sebe, in preostala velika večina, ki jim je preprosto vseeno, samo da se jih pusti pri miru.
Seveda velika večina zato tudi noče, da se kaj spremeni...

Dokler učitelja za preseganje standardov in nadpovprečnega uspeha ne bo mogoče nagraditi z nekaj 100 EUR (magari enkrat na leto), bo tako.

Glej prejšnjo točko!
Plus retorično vprašanje: kako bomo pa ugotovili, kdo je najboljši? Tisti, kjer imajo učenci najlepše ocene? Ali bomo naredili nek generalni izpit, kjer bodo spet nekateri učitelji "dobili" idejo, kako svoje učence "nadresirati", da bodo znali odgovoriti na tista, točno vnaprej določena vprašanja? Je to res uspeh? Razumeš problem?

Dokler bodo učne strategije in učne načrte sestavljali stari neizživeti prdci, bo tako.

Pogosto je večji problem to, da so načrti "starih neizživetih prdcev" izginili, namesto njih pa so prišli učbeniki brez vsake jasne navedbe slovničnih pravil - ta pravila se tako v aktualnih učbenikih podajajo samo preko všečnih aktualnih zgodbic o ošpicah, pragozdu itd... na koncu otrok ne loči več, kaj je zgodbica, kaj je pa slovnično pravilo...
pikam_dopust
# 07.06.2018 ob 08:42
@anny22

BRAVO!

S teorije permisivne vzgoje so začeli točno vzgojitelji! S tem, ko so začeli napadati starše, češ "bog varuj, da se otroka kaznuje, z njim se je treba pogovarjati". Starši so to pograbili z obema rokama - tisti, ki so zaslepljeni od svojih sončkov itak, preostali pa na prisilo in grožnje, češ da bo sicer posegel CSD (ti sedaj otroka kaznujejo samo še tako - na skrivaj, v stranišču, da kdo ne bo videl).

Sedaj pa taiste učiteljice kažejo s prsti na starše, češ da naj oni rešujejo vse probleme, ki so jih pedagogi skupaj s psihologi sami zakuhali???!!!

Hudiča!
Saj ste stroka!
Če se znate zbobnati preko SVIZa takrat, ko hočete večje plače, se pa dajte še za te zadeve!

ORGANIZIRAJTE SE!

Dokler se sami ne boste poenotili, kaj pravzaprav hočete, so pa ta pisma patetično smešna!
Tisti starši, ki so nori od ljubezni do sončkov, bodo nori še naprej.
Tisti, ki so še vseeno ostali normalni (ker so se upravičeno posc*** na stroko, saj so iz lastnih izkušenj doma vedeli, da pač trmastemu triletniku ne moreš z besedami dopovedati, da je elektrika nevarna, če tega preprosto noče slišati), pa bodo normalni tudi v bodoče.

Tale esej ni nič drugega kot del avtoričine psihoterapije.
Nekak tisto, ko zdravnik reče: "Usedite se in izlijte na papir vse, kar vas moti".

Super!
Zdaj je ta del zdravljenja končan.
Zdaj se pa nehate smilit samim sebi, se med sabo poenotite, kaj pravzaprav hočete (to vključuje tudi samokritičnost glede vašega katastrofalno pasivnega odnosa do pedagoškega dela, katastrofalnih učnih materialov itd) IN SE TUDI SAMI LOTITE REŠEVANJA PROBLEMOV! In to ne samo preko pisanja nekih bedastih pisem bralcev....

In ne skrbite: podporo staršev že imate.
Niso tako neumni, kot si na podlagi parih primerov, ki vam skočijo ven na govorilnih urah, predstavljate....
Meteorit
# 07.06.2018 ob 08:03
Podpišem tudi sam.

No, a ste vedeli, da otrok do 3. razreda sploh ne more pasti razreda (ponavljati), če se s tem ne strinjajo starši? Ne glede na njegove umske in ostale sposobnosti. Velikokrat staršem priporočajo celo šolo s prilagojenim programom, ampak staršem daje zakon možnost da negirajo čisto vse, kar stroka predlaga. "Jaz že vem kaj je za mojega najboljše, moj ne bo šel na šolo za zabite"
Takih je vsako leto na skoraj vsaki šoli kar nekaj.

Sistem ne funkcionira. Devetletka je kompletna brca v temo, eksperiment ki se je sfižil, pa si tega ne upa nihče priznati (javno). Na šolah vedo to vsi. Tudi vsi (večina) starši to vemo. Pa ne pomaga.
Otroci so naše največje bogastvo, aneda? Ali so to gozdovi? Pozabljam...
anny22
# 07.06.2018 ob 11:56
ni dojela kaj zeli avtorica clanka sploh povedati, raje tukaj nabijajo o levi politiki itd.

Permisivna ali nikakršna vzgoja, način poučevanja in splošni kurikulum v šoli od vrtca do fakultete so produkt izključno leve ideologije. Pravila, red, disciplina, bonton, upoštevanje avtoritete, postavljanje mej so povsod od Arktike do Avstralije v domeni konzervativne politike in tega v naših šolah ni. Proti kakršnim koli omejitvam so (bili) vsi, starši, učitelji, pedagogi, stroka, otroci. Naivno so verjeli, da se stvari same postavijo na mesto, kar se ni izkazalo za resnično. Sedaj pa žanjemo posledice te norosti. Če k zgornjemu dodaš še skoraj 100% feminizacijo šolstva, si tam, kamor sonce ne sije.... Otroku postavi pravila in ga vpelje v družbo oče, ne mama. Za vzpostavitev reda in osnovnih delovnih pogojev je potrebno vpeljati tako konzervativno kot liberalno politiko in uravnotežiti moški in ženski princip. Kako to speljati v praksi, pa žal ne vem.
opranaglava
# 07.06.2018 ob 09:35
Odličen članek. Le zakaj je tako kratek čas na prvi strani! Tole mi je še posebno všeč in je seveda še kako res:..
Okostenel "normalni" šolski sistem je preveč tog, hiperreguliran in zato Učitelji (velika začetnica je namenska) vse prevečkrat izgorevajo. Država bi morala poskrbeti za enakovreden izobrazbeni standard z različnimi šolami ali oddelki....
To je bistvo vsega. In to bi bilo potrebno poudariti, ko se bo naslednjič začela gonja proti "privatnim" šolam! Mogoče je še potrebno dodati, da je tako stanje v normalnih šolah, posledica vse večjega števila pijavk, katerim pomaga politika.
enatuki
# 07.06.2018 ob 09:17
me prav zanima koliko učiteljev in profesorjev je omenjeno peticijo podpisalo in zakaj vedno štrajkate zgolj zaradi prenizkih plač in anonimnih prijav, prav nikoli pa zaradi sistema?
boste pač morali sami začet na pravem koncu, šele potem lahko resno pričakujete podporo v javnosti.
napisano se mi zdi zgolj posploševanje, kar pa nikoli ni dobro in ena učiteljica bi to pa že morala vedeti.
pikam_dopust
# 07.06.2018 ob 08:53
Matematika npr. je pa vsaj pri nas grozljiva. V šoli nič ne utrjujejo, v razredu na predtestih polovica piše cvek, najboljša ocena 3. DZ in zvezki prazni. Štiri ure matematike imajo na teden, pa ne uspejo narediti več kot 4 naloge. Kadar dobijo domačno nalogo, je nihče ne pregleda. Potem jih pa jaz po poraznem predtestu preganjam doma, da naredijo cel DZ, razlagam osnove in piše test 5.

Točno to sem mislil!
Sicer je ta problem dvoplasten: najprej zato, ker imamo brezvezno "napumpane" učne načrte. Potem pa zaradi samih učiteljev: tisti, ki so leni, so leni še naprej. Preostali, ki se celo trudijo, pa izgorijo pod vsem tem (in tudi zato, ker se jim kolegi smejijo, češ kako so neumni, ker še naprej delajo). Rezultat? Da na koncu vsi delajo z najmanjšim odporom.

Otroci pa na koncu osnovne šole ne znajo napisati niti preprostega stavka, izračunati preprostih enačb, itd. Kar vemo vsi, ki imamo opravka s temi "produkti" našega šolskega sistema
BTW Hvaljen Jezus, pri nas ni nekih brezveznih ujčkanj - jaz rabim delavca, ki dela, in me njegova "čustvena prizadetost", ker mu v obraz povem, kaj je naredil narobe in sem ga posledično vrgel iz službe, en drek briga.
eMZe
# 07.06.2018 ob 08:49
Dokler bo mogoča anonimna prijava inšpektoratu za karkoli brez dokaza, bo tako.
Dokler učiteljevo ravnanje ne bo pokrito z ravnateljem in ministrstvom, pač pa bo na prepihu vsem in vsakomur, bo tako.
Dokler učitelja zaradi nedoseganja minimalnih pedagoških in strokovnih standardov ne bo mogoče premestiti/degradirati/brcniti, bo tako.
Dokler učitelja za preseganje standardov in nadpovprečnega uspeha ne bo mogoče nagraditi z nekaj 100 EUR (magari enkrat na leto), bo tako.
Dokler bodo učne strategije in učne načrte sestavljali stari neizživeti prdci, bo tako.
arhitektka
# 07.06.2018 ob 08:32
anny22:
Saj šolamo otroke ŠE doma.

Ker sicer osnov ne usvojijo.
Ni problem zgodovina, biologija, slovenščina, niti angleščina, ki jo vsepovsod poslušajo in berejo. Take predmete bi se morali otroci znati naučiti iz učbenikov (če jih imajo).
Matematika npr. je pa vsaj pri nas grozljiva. V šoli nič ne utrjujejo, v razredu na predtestih polovica piše cvek, najboljša ocena 3. DZ in zvezki prazni. Štiri ure matematike imajo na teden, pa ne uspejo narediti več kot 4 naloge. Kadar dobijo domačno nalogo, je nihče ne pregleda. Potem jih pa jaz po poraznem predtestu preganjam doma, da naredijo cel DZ, razlagam osnove in piše test 5.
Glasu od učiteljice pa nobenega. Ali naj me pokliče pa reče, gospa, vaš otrok pri pouku ne sodeluje, nikoli nima naloge, v šoli nič ne rešuje (in bom jaz doma zaropotala)...ali pa naj se vpraša, kaj je narobe z njo, da DZ niso rešeni, da otroci pišejo predtest 1, potem jih pa doma naučimo za 5.
ggalini
# 07.06.2018 ob 09:16
Ja, naš šolski sistem je odličen in učitelji so superiorni. Ste že slišali za primer, da bi bil učitelj zaradi slabega dela odpuščen? To pri nas ni mogoče ... .
V naši oš nihče ne reagira na izredno slabe povprečne ocene. Velikokrat se povprečna ocena testa giblje okoli ocene 2. Ali to ni alarma tako za razrednika, kot tudi za ravnatelja.
Verjetno je del problema tudi slabo podajanje snovi. Koristijo se priprave, ki so bile narejene pred leti, kot da ne vejo, da obstaja google z slikami, videoposnetki ..., ki bi naredili razlago veliko bolj zanimivo, interaktivno ... .
Nujno potrebujemo tudi zasebne šole, najboljši učitelji bodo lahko v zasebnih šolah bolje plačani, starši bomo pa imeli izbiro !!!
bilzerian
# 07.06.2018 ob 06:59
če učitelj z univerzitetno izobrazbo, nekdo, ki naj bi vedel, kaj dela, nima toliko samozavesti, da bi staršem povedal, da je njihov otrok nevzgojen in da so oni krivi za to situacijo, potem je nekaj narobe z učitelji.
Kazalo