In kako bo, ko se uresniči scenarij, po katerem Siddharte zasedejo (poleg vsega drugega) še prostor Prešernovih nagrad in Tretji program in Filharmonijo. Kam bodo v tem primeru šli Matičič, Vrhunčeva? V kiosk? Foto: BoBo
In kako bo, ko se uresniči scenarij, po katerem Siddharte zasedejo (poleg vsega drugega) še prostor Prešernovih nagrad in Tretji program in Filharmonijo. Kam bodo v tem primeru šli Matičič, Vrhunčeva? V kiosk? Foto: BoBo

Živimo v demokratični državi, v kateri ima vsak državljan kot davkoplačevalec pravico do enakopravnega dostopa do kulture po lastni meri."
Dr. Gregor Tomc, FDV, Pogledi
Dobro; Siddharta je po mojem mnenju samo eklektična mešanica številnih rockerskih vplivov v razponu od Linkin Park do sodobnega prog/simforocka. Mislim si celo, da gre za izvrstne instrumentaliste, ampak skupina se vendarle zdi samo srednješolskega nivoja. Značilno srednješolski angst se še posebej čuti v njihovih besedilih. Ta se zdijo zbirka neumnih nesmislov, ki se delajo, da so nekaj več.
In Tomc bi Siddharti dal Prešernovo nagrado. Kaj nimajo za to nagrad že pri EMI, popevki, Melodijah sonca ... ali kaj je že tisto? MTV Awards? Je Siddharta kdaj nastopila na Evroviziji? To bi bilo smiselno. Ampak zakaj naj poleg vseh teh prostorov Siddharta in Siddharte zasedejo še prostor Prešernove nagrade? Naj poleg stadiona, Hale Tivoli, Stopa, Vikenda, 30 radijskih postaj, MTV-ja in drugih prostorov sodobne popularne glasbe zasedejo še Tretji program in Filharmonijo?
Ali to pomeni, da bodo Lebič, Rojko, Fortejeva in številni drugi skladatelji sodobne kompleksne glasbe potem zasedli Halo Tivoli, stadion, bomo njih poslali na Evrovizijo, na MTV? To bi bilo demokratično, ne? Seveda ne, saj tega "nihče ne posluša".
No, te stvari vendar poslušajo zahtevni poslušalci in vaš najljubši kolumnist.
In kako bo, ko se uresniči scenarij, po katerem Siddharte zasedejo (poleg vsega drugega) še prostor Prešernovih nagrad in Tretji program in Filharmonijo? Kam bodo v tem primeru šli
Matičič, Vrhunčeva? V kiosk?
Kulturologi se pogosto sklicujejo na demokratičnost. Enakopraven dostop do kulture ... Sliši se kar malo kičasto. Ampak zdi se, da demokratičnost po Tomcu pomeni, da se kompleksna sodobna glasba izrine v izbris, njene prostore pa zasedejo Siddharte, saj je tako vendar demos odločil. No, če vprašate demos, bi se stvari v nadaljevanju razvijale še precej bolj bedasto (česar se tudi Tomc nekako zaveda): demos namreč tudi Siddhart ne mara tako zelo, kot ljubi Heleno Blagne, zato bo tak scenarij pripeljal (tja se v resnici že peljemo!) do ...

Kdo torej nima dostopa do "kulture po lastni meri"? In kako naj do "kulture po lastni meri", ko se uresniči gornji scenarij, dostopajo tisti, ki jih zanimajo Stibilj, Žuraj ...? Saj jih po tem scenariju "demokratično" pač ne bo več.

PS @Siso: Preveč marihuane?