Znamenite gigantske lutke francoske skupine Royal de Luxe. Foto: EPA
Znamenite gigantske lutke francoske skupine Royal de Luxe. Foto: EPA
Royal de Luxe
Skupina obstaja od leta 1979. Že s prvo predstavo so se ustvarjalci odločili iti na ulice in odprte javne prostore, da bi tako lažje prišli do občinstva. Zdaj njihove spektakelske predstave zasedejo veliko ulic in trgov, ustavijo promet, za seboj pa pritegnejo pozornost številnih gledalcev. Foto: EPA
Royal de Luxe
Člani skupine so izumitelji, mojstri in pesniki. Izdelati in voditi tako velike marionete je zahtevno opravilo velike skupine ljudi. Foto: EPA

V božični kampanji so namreč za videooglas ustvarili ogromno lutko Božička, ki jo "pravi" Božiček v velikem paketu dostavi na ulico pod okno osamljenega dekleta, ki pije kokakolo. Lutka privabi številne prebivalce, ki se skupaj z njo sprehodijo po ulici, sprevod pa se nenehno veča. Kot je povedal Leandro Raposo, izvršni kreativni direktor agencije za Coca-Colo, so lutko uporabili, ker so lutke sredstvo za pripovedovanje zgodb že stoletja. "Ta lutka pa še posebej, saj jo je Božiček poslal človeštvu in lahko oživi samo, če se vsi zberejo okoli nje, da bi jo oživili. Čutili smo, da je to prelepa metafora za božič v tem času in v tej dobi," je dodal.
Ukradeni lutkarski čudež?
Nova reklama z naslovom Together We Make the Magic Happen (Skupaj bomo uresničili čudež) skupino ljudi z Božičkom postavlja v mesto, ki ga v podjetju opisujejo kot "katero koli mesto na svetu". Reklamo predvajajo po vsem svetu, le v Franciji, kjer domuje Royal de Luxe, ne.
Znamenita francoska skupina marionetnega uličnega gledališča, ki deluje od leta 1979 pod vodstvom Jean-Luca Courcoulta, je nad oglasom ogorčena. Gwenaëlle Raux, asistent za produkcijo pri Royal de Luxe, je oglas po naključju odkril na portalu YouTube. "Ogorčeni smo, da so prevzeli lastništvo naše kreacije," so sporočili, "zdi se mi nezaslišano in podlo". "Zelo vulgarno." Kot pravijo, s podjetjem ali njegovimi predstavniki nikoli niso kontaktirali, zdaj pa razmišljajo o morebitnem pravnem ukrepanju.
Gigantske lutke v oglasih
Delo mojstrske skupine uličnega gledališča Royal de Lux, ki po vsem svetu navdušuje s spektakularnimi uličnimi predstavami z gigantskimi lutkami, pa ni prvič postalo zgled oglaševalskih kampanj. Ameriško selitveno podjetje Mayflower je pred dvema letoma lansiralo kampanjo s šest metrov veliko marioneto, ki hodi po avtocesti pred selitvenim tovornjakom, ko pridejo na cilj, pa sede na velik naslanjač pred hišo. Še nekoliko višjo marioneto so ustvarili za modno linijo Missoni - modna blogarka Marina je promovirala njihovo novo kolekcijo Target. Obe lutki pa sta skorajda pritlikavki v primerjavi z lutkami, ki jih ustvarjajo mojstri skupine Royal de Luxe. Znameniti Liverpoolski velikan iz predstave Morska odiseja ali pajek iz predstave Stroj sta merila po 15 metrov. Slon, še ena lutka, ki je s predstavo Sultanov slon presenetila Londončane in v velemestu ustavila velik del prometa pred nekaj leti, je segel le 14 metrov v višino, a je tehtal kar 42 ton.