Z izbrano temo želijo organizatorji projekta opozoriti starše, da ocenijo vedenje svojih najstniških otrok in v primeru prepoznavanja znakov odvisnosti poiščejo pomoč. Zmagovalni plakat je s svojim sporočilom že na izbranih plakatnih mestih po vsej Sloveniji, na očeh staršev in celotne družbe. Foto: LUNA, TBWA
Z izbrano temo želijo organizatorji projekta opozoriti starše, da ocenijo vedenje svojih najstniških otrok in v primeru prepoznavanja znakov odvisnosti poiščejo pomoč. Zmagovalni plakat je s svojim sporočilom že na izbranih plakatnih mestih po vsej Sloveniji, na očeh staršev in celotne družbe. Foto: LUNA, TBWA
false
Prenosni telefoni so že dolgo del vsakdanjega življenja, še posebej pa to velja za generacijo, ki se je rodila v digitalni svet. Foto: AP

Žirija je nagradila plakat ekipe LUNA\TBWA, ki jo sestavljata tekstopiska Katja Petrin Dornik in oblikovalec Petar Perčić. Zmagovalni plakat Anita je že od petka, 29. maja, objavljen na vsega skupaj 500 TAM-TAM plakatnih mestih po vsej Sloveniji.

Predmet natečaja, ki ga je Plaktivat pripravil v sodelovanju z Društvom LogOut, je bil torej oblikovanje plakata na temo spletne zasvojenosti. Z izbrano temo želijo v podjetju TAM-TAM opozoriti starše, da ocenijo vedenje svojih najstniških otrok in v primeru prepoznavanja znakov odvisnosti poiščejo pomoč.

Kot je povedal član žirije Drago Mlakar z agencije Publicis, pri iskanju tokratnega zmagovalca ni bilo težko izbrati finalistov, saj bi vsako izmed teh del v odsotnosti preostalih zasluženo zmagalo, je bilo pa zato toliko težje izbrati najboljšega med najboljšimi: "Zmagovalno delo na zanimiv način pokaže resnost problema spletne zasvojenosti in predstavi enostavnost njegove rešitve," je pojasnil sogovorec.

Na splet pri osmih, lasten telefon pri devetih
Raziskave Evropske unije kažejo, da se uporaba prenosnih in predvsem pametnih telefonov v starostni skupini od 9 do 16 let hitro povečuje. V povprečju so otroci v raziskanih državah Evropske unije medmrežje prvič uporabili pri osmih letih, prenosni telefon dobili pri devetih, pametni telefon pa so začeli uporabljati pri dvanajstih letih. Iz generacije v generacijo pa se niža tudi starost prvega stika s spletom in napravami.

O pomembnosti tematike in projekta priča rekordno število prijavljenih del. "Raziskave kažejo nevarnost realnega tveganja, da določen odstotek mladostnikov, od 10 odstotkov do celo 30 odstotkov, postane pretirano navezan na uporabo spleta oziroma mobilnih naprav. Tako je slaba četrtina mladostnikov zaradi spleta že pozabila na hrano, ali se je odpovedala spanju, 52 odstotkov mladostnikov pa je že neuspešno poskušalo zmanjšati uporabo pametnega prenosnega telefona. Dostopne slovenske raziskave pa nam razkrivajo, da tretjina mladih družbena omrežja uporablja več kot dve uri in pol na dan," je povedal Tomaž Drozg, direktor podjetja in glavni pobudnik projekta Plaktivat.