Pablo Picasso se je v Vallaurisu posvetil keramiki, po katerem je mestece ob Azurni obali v svojih časih tudi slovelo. S svojo prisotnostjo in ustvarjanjem je pomagal oživeti tedaj umirajočo tradicijo. Foto:
Pablo Picasso se je v Vallaurisu posvetil keramiki, po katerem je mestece ob Azurni obali v svojih časih tudi slovelo. S svojo prisotnostjo in ustvarjanjem je pomagal oživeti tedaj umirajočo tradicijo. Foto:
Pablo Picasso
V Picassovem keramičnem opusu najdemo vaze, vrče, krožnike, keramične ploščice in druge predmete, ki jih je oblikoval ter poslikal. Foto: EPA
Pablo Picasso, keramika
Picasso je keramiko ustvarjal na spontan in igriv način. V nasprotju z grafičnim opusom, v katerem je ostajal v črno-belem svetu, je s keramiko odkrival široke palete barv. Foto: EPA

Le Journal du Dimanche na klavrno stanje stavbe v Vallaurisu opozarja le nekaj mesecev zatem, ko so za historični spomenik državnega pomena razglasili pariški podstrešni atelje, kjer je Picasso leta 1937 naslikal enega izmed najslavnejših likovnih pozivov k miru - Guernico. Razglasitev za spomenik je sledila peticiji, v kateri so podpisniki francoske oblasti pozivali, da prepreči preureditev nekdanjih Picassovih pariških prostorov v hotel.
Atelje Madoura v Vallaurisu, v katerem je Picasso ustvaril več kot 4.000 keramičnih del, so lokalne oblasti za tri milijone evrov maja lani kupile od družine Ramié, potem ko je bil šest let zaprt. Decembra so prostore odprle za javnost, trenutno tam gostijo 23. keramični bienale. Kljub oživitvi ateljeja, v katerem je Pablo Picasso deloval med letoma 1948 in 1955, stavba razpada, francoski časnik med drugim izpostavlja vlažne stene in luknjasto streho.
Po besedah predsednika društva, ki zdaj upravlja poslopje, in namestnika župana občine Antibes Jeana Leonettija bodo najnujnejša dela začeli jeseni. Ob tem opozarja, da razpoložljiva sredstva niso visoka, zato pa bo na pomoč priskočil tudi Vallauris, kjer si po besedah županje Michelle Salucki prizadevajo, da bi nekdanji atelje postal "kulturno središče za keramiko".

Plodovito ustvarjalno obdobje, ki je premikalo meje starih tehnik
Čas, ko se je Picasso iz francoske prestolnice umaknil na jug Francije, je obdobje, ko so nastala številna slavna dela, predvsem pa čas, ko je umetnik radikalno spremenil kiparstvo in keramiko ter premaknil meje litografije, linoreza in grafičnih tehnik. V teh letih je nastalo tudi njegovo ključno delo tistega obdobja - Vojna in mir.
Nova in stara sopotnica
Bivanje v Vallaurisu sta zaznamovali dve ženski Picassovega življenja - Françoise Gilot, tam sta odraščala tudi njuna otroka Claude in Paloma, ter njegova zadnja pomembna sopotnica in druga žena, Jacqueline Roque. Françoise, naveličana umetnikove nezvestobe in žaljivega obnašanja, je Picassa zapustila leta 1953. Edini ženski, ki ga je zapustila, znan ženskar ni ostal dolžen. Na njegovo prigovarjanje, da se poročita in s tem zagotovita pravice njunima otrokoma, je Françoise Gilot vložila zahtevo po ločitvi od tedanjega moža, pa se je Picasso medtem skrivoma že poročil z Jacqueline. Poročena sta ostala do smrti, njeno podobo pa je umetnik ovekovečil na 400 portretih.