V spletnem klepetu Multimedijskega centra RTV Slovenija je Štefančič sogovornikom med drugim zaupal, da bi v svoji (zaenkrat neobstoječi) kinodvorani kot prvi film zavrtel Divjo bando, svoj prostor na velikem platnu pa bi našli tudi filmi, kakršen je na primer Norega se metek ogne. To pa zato, "ker je subverziven, ker zmeša to, kar slovenski filmi običajno ne upajo zmešati, ker se zaveda svoje abdurdnosti in svojega mikrobudžeta."
Vsi hitijo v Hollywood delat predelave
Pogovor se je sukal tudi okoli ljubljanskega festivala Liffe, ki ga Štefančič označuje za dobro zrcalo stanja v sodobnem filmskem svetu, njegovo poslansto pa vidi kot ponujanje filmov, ki jih sicer zaradi specifike našega trga pri nas ne bi videli. "Če se vam zdi, da filmov z izvirno avtorsko poetiko manjka, pomeni, da je taka realnost: filmov z izvirno avtorsko poetiko je vse manj - pa še tisti avtorji, ki se pojavijo, takoj skočijo drugam, recimo v Hollywood, kjer kot svoj drugi film posnemajo rimejk kakega starega francoskega filma."
Bo Jim Carrey klasika?
Tezo klepetalca o koncu dobrih komedij pa je Štefančič ovrgel z lastno tezo, in sicer, da so komedije v lastnem času vedno podcenjene in faktor kakovosti vedno dobivajo za nazaj. Tako bi se kaj lahko zgodilo, da bodo filmi Jima Carreyja čez dvajset let klasika, v naslednjih pa se bodo rojevale že spet nove komedije, ki post festum lahko postanejo klasične. Nazadnje pa je, bolj splošno gledano, svet najbolj spremenil, tako Štefančič, šund: "polovica filmov ga je imitirala, druga polovica pa je nastala iz odpora do šunda - bolj vplivnega filma zlepa ne boste našli."
Antološki trenutki Odgrobadogroba
Celoten klepet z Marcelom Štefančičem lahko preberete tukaj.
Minus za filmsko infrastrukturo
Štefančič, ki si približno desetino filmov ogleda v kinodvoranah, ostalo pa prek drugih medijev (lahko se pohvali tudi z deset tisoč filmi v domači videoteki), pa je za grobarja filma pri nas označil slovensko filmsko infrastrukturo, ki ljubiteljem filma onemogoča ogled filmov, vkolikor ne živijo v večjih mestih. To pa pomeni, da se lahko filmofili zatečejo le še na svetovni splet. Tudi zato je Štefančič mnenja, da bi bilo zelo pomembno zadržati duh, ki ga k nam prinese Liffe, skozi vse leto, ter tako oblikovati nove ljubitelje filmov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje