Katalena se tokrat ne suče po obronkih nacionalnih meja. Namesto tega se je povsem osredotočila na opisovanje, celo raziskovanje pomena, vloge in razumevanja čarovništva. Foto:
Katalena se tokrat ne suče po obronkih nacionalnih meja. Namesto tega se je povsem osredotočila na opisovanje, celo raziskovanje pomena, vloge in razumevanja čarovništva. Foto:
Katalena
Katalena se na svoji peti zgoščenki prvič predstavlja tudi z lastnimi besedili.

Pred desetletjem izdani prvenec (Z)godbe je predvsem prek zares zanimive, navdušujoče predelave skladbe Da göra ta škarbinina že predstavil njen potencial, ki se je še izdatneje pokazal na manj otožnem žanrskem hibridu Babje leto in radoživi Kmečki ohceti. Z inovativnim, drznim, eksperimentalnim predhodnikom Cvik Cvak so se precej oddaljili od klasičnega razumevanja etnogodbe, zato pa prestavili (nad)žanrske mejnike in visoko dvignili lestvico pričakovanj.

Cvik cvak je bil tako radikalen album, da ga še zdaj v enaki meri lahko razumemo kot projekt Katelene, ki ga je kreiral Aldo Ivančić, ali pa kot projekt Alda Ivančića, ki mu je asistirala Katalena. Noč čarovnic v tem smislu predstavlja korak nazaj, vrnitev k bolj tradicionalnemu zvoku. Ohranili so izvirni avtorski pristop, iskanje novih zvočnih obzorij pa so nadomestili z vsaj na prvi pogled lahkotnejšo strukturo skladb. Bolj kot na brezkompromisnost in na nenehna presenečenja znova stavijo na subtilnost in liričnost. Na vzdušje, ki ga znajo pričarati tako na albumih kot na koncertih - v prvi vrsti po zaslugi očarljivega Vesninega vokala, ki sta mu tokrat pritegnila Neca Falk in Jani Kovačič. Vse pomembnejši adut zasedbe pa postajajo tudi enakovrednost članov, njihova usklajenost in uigranost, ki jih gladko peljejo prek pasti dokaj zahtevnih ritmičnih podlag.

Katalena se tokrat ne suče po obronkih nacionalnih meja. Namesto tega se je povsem osredotočila na opisovanje, celo raziskovanje pomena, vloge in razumevanja čarovništva. Ne instant komercializacije, ki smo jo uvozili z Zahoda in vsako jesen polni malhe trgovcem, pač pa coprništva, kot ga v teh krajih poznamo že stoletja. Coprništva kot družbenega fenomena, ki se kaže v odnosu do drugačnosti, v razumevanju različnosti.

Vokalistka Vesna Zornik in kitarist Boštjana Narat sta se v obdobju med predhodnim in aktualnim albumom izdatno posvetila samostojnima projektoma, kljub temu pa nista zanemarila svoje matične zasedbe. Morda sta ravno njuna izleta v solovode celo pripomogla k obogatitvi vsebinske podobe Katalene. Fantje in dekleta se namreč na svoji peti zgoščenki prvič predstavljajo tudi z lastnimi besedili, ki skupaj s poezijo Svetlane Makarovič, Gregorja Strniše in Daneta Zajca ter ljudskim pesništvom izoblikujejo rdečo nit Noči čarovnic, novega, izrazito konceptualnega albuma, ki kljub morbidni tematiki izžareva mehkobo in toplino.

Ocena: +4, piše Dušan Jesih