Tako kot je Golden Gate pogosto zavit v skrivnostno meglo, so v skrivnostno meglo zavite tudi misli, ki posameznike priženejo do samomora. Eric Steel se je namenil vsaj delno razpihati to meglo in pojasniti vzroke za samomorilnost. Foto: EPA
Tako kot je Golden Gate pogosto zavit v skrivnostno meglo, so v skrivnostno meglo zavite tudi misli, ki posameznike priženejo do samomora. Eric Steel se je namenil vsaj delno razpihati to meglo in pojasniti vzroke za samomorilnost. Foto: EPA
Eric Steel
Eric Steel je prepričan, da mu nihče ne more očitati, da se skuša okoristiti z nesrečnimi usodami samomorilcev.
Golden Gate
Ekipa Erica Steela se je za leto dni utaborila ob mostu in prežala na nesrečnike, ki so se odločili končati svoje življenje. Foto: EPA

Nihče se ni obregnil ob neokusnost knjige in morebitno kovanje dobička iz usod skrajnih obupancev. Povsem drugače pa se godi režiserju Ericu Steelu, ki se je zadnja leta posvetil snemanju dokumentarca o samomorilcih, ki si za prizorišče svojega zadnjega dejanja izberejo glavni most Golden Gate. Predvsem zaradi vključitve posnetkov resničnih samomorov v film ekipo filma The Bridge (Most) obtožujejo nemoralnosti, pa čeprav so ravno filmarji med več kot enoletnim "ždenjem" ob mostu uspeli preprečiti nekaj prezgodnjih "dokončno nepovratnih emigracij iz ZDA na oni svet".

Sami sebi so oteževali delo
Kar vse leto 2004 je namreč Steelov filmarski tabor vztrajal v bližini najbolj slavne vedute San Francisca. Snemalci so noč in dan prežali na vsakogar, ki bi začel med sprehodom po mostu sumljivo oprezati okrog sebe, skrivoma pogledovati v globino, svojo nakano pa bi izdal s plezanjem po konstrukciji mostu. Kadar koli so objektivi kamer in daljnogledov ujeli ali zapazili takšno osebo, so filmarji - čeprav so si ravno s tem utilitarinim prostovoljnim odpovedovanjem atraktivnih posnetkov zmanjševali možnosti za rapidno dokončanje snemanja zadostne količine materiala - obvestili mostno patruljo, ki je skušala pravočasno pridrveti in nesrečnika odvleči na varno. V resnici bi o pravem reševanju življenj težko govorili, saj ni znano, ali se dotične osebe morda niso prav kmalu pokončale kako drugače.

Plemenito poslanstvo in ne podžiganje bolnega smisla za humor
Steel zagotavlja, da njegov prvi cilj ni bil predstavitev atraktivnega filma, ki bi pritegnil številne, ki "bolehajo" za rahlo "bolnim" smislom za humor. Posnetki šestih samomorilcev, ki so vključeni v film, namreč po režiserjevem zagotovilu sploh niso ključna vsebina filma. Poslanstvo produkcije namreč ni prikazovanje različnih modusov skokov v smrt, ampak obravnavanje in poskus razumevanja človeškega duha v krizi. Prav zato večino filmskega traku zapolnjujejo pogovori s prijatelji in z žrtvami "uspešnih" samomorilcev, ki naj bi priskrbeli vsaj delno pojasnilo, zakaj se nekdo odloči, pokončati samega sebe.

Morda lahko k temu še najbolj pripomore pričevanje Kevna Hinesa, čigar štirisekundni skok v nikoli povsem miren ocean se je končal "sila neugodno". Hines je namreč skok, na katerega se je pripravljal kar dolgo in med pripravami na katerega je prav gotovo odmrlo kar nekaj njegovih živčnih končičev, preživel. Njegovo izpoved si je nekaj ljudi že lahko ogledalo, saj je bila 16. februarja evropska premiera filma The Bridge.