Prvi film Leosa Caraxa po letu 1999 je gotovo eden od tistih, ki so v Cannesu poželi najbolj zabavne reakcije. Foto: EPA
Prvi film Leosa Caraxa po letu 1999 je gotovo eden od tistih, ki so v Cannesu poželi najbolj zabavne reakcije. Foto: EPA
Carax se je v osemdesetih s filmoma Boy Meets Girl in Mauvais Sang na filmskem prizorišču pojavil kot obraz novega francoskega filma. Ker je s svojimi visokoletečimi ambicijami bankrotiral več kot eno produkcijsko podjetje, je v svojem cehu kmalu postal persona non grata. Foto: EPA
Sveti motorji razdelili Cannes

Avstralska pevka, režiser Leos Carax in protagonist filma Denis Lavant so se - v spremstvu cele vrste drugih zvezd - po rdeči preprogi sprehodili že v sredo. Prvo projekcijo je občinstvo menda pospremilo tako z žvižgi kot s stoječimi ovacijami, po poročanju novinarja Daily Telegrapha pa stavnice celo ne sprejemajo več stav na Holy Motors kot zmagovalca najprestižnejše lovorike festivala. "Hotel sem staviti deset funtov na zmago Holy Motors, a so pri Paddy Powers prenehali pobirati stave nanj," je tvitnil.

Na meji med genijalnostjo in norostjo?
Holy Motors, ki je po besedah denimo BBC-jevega poročevalca "popolnoma, utrgano, klofni-me-po-obrazu-z-ribo nor", je mozaik šestih prigod gospoda oscarja (Denis Lavant) in čudnih zadev, ki se mu primerijo, medtem, ko ga taksistka Celine (Edith Scob) v limuzini prevaža po Parizu. Med tistimi, ki so bili nad filmom malo manj navdušeni, pa je bil denimo CNN-ov komentator, ki je francoski izdelek komentiral kot "pozersko, snobovsko čudaštvo", ki ga bodo "nekateri ocenjevali kot vizionarsko, igro na novo definirajočo umetnino, drugi pa odpisali kot derivativno blodenje med zamegljenimi prizori".

"Kaj hudiča sem pravkar gledal?, je bila moja prva reakcija po ogledu filma Leosa Caraxa," je zapisal tudi zmedeni recenzent portala Rope of Silicon. "Holy Motors je bolj kot film nekakšna zbirka idej, prizorov in tematik, ki naj bi skupaj podajale komentar na trenutno stanje kinematografije ... se mi zdi."

No, Carax je bil za zlato palmo nominiran že leta 1999, za film Pola X, sicer pa ga morda poznate po Les amants du Pont-Neuf, v katerem je poleg Lavanta nastopila tudi režiserjeva nekdanja spremljevalka Juliette Binoche.

Kyliejina razlaga ... ne pomaga kaj dosti
Kylie, ki v filmu odpoje balado, ki jo je napisal Neil Hannon (The Divine Comedy), je poskušala na tiskovni konferenci podati svojo interpretacijo filma: po njenem gre za vplogled v to, "kako se v različnih trenuthih predstavljamo v svetu". Sicer je povedala še, da je med snemanjem svoji kohorti spremljevalcev in pomočnikov prepovedala vstop na prizorišče. "Skušala sem se otresti tega, da sem "Kylie" in se vrniti k osnovam, kolikor se je le dalo; za Leosa sem hotela biti belo platno."

Malo manj se je svoje zvedniške "persone" najbrž skušal otresti Kanye West, ki je v Cannesu sočasno predstavljal Cruel Summer, kratki film, ki prihaja v kompletu z istoimenskim kompilacijskim albumom njegove založbe G.O.O.D.

Sveti motorji razdelili Cannes