Častni gost festivala in prejemnik priznanja za filmsko delo je škotski igralec Sean Connery. Foto: Reuters
Častni gost festivala in prejemnik priznanja za filmsko delo je škotski igralec Sean Connery. Foto: Reuters
Župan bi rad večnemu mestu povrnil nekdanjo filmsko slavo. Foto: EPA
Nicole Kidman
Največja zvezda festivala naj bi bila avstralska igralka, ki nastopa v filmu Fur režiserja Stevena Shainberga. Foto: EPA

Festival bo ponudil na ogled 13 Conneryjevih fimov, ki jih je pomagal izbrati igralec sam. Škotu pa bo v soboto rimski župan Walter Veltroni predal priznanje mesta. Festival bo v devetih sekcijah ponudil skoraj 100 filmov, od velikih hollywoodskih produkcij do azijskih in evropskih artfilmov, obeta pa se tudi več retrospektiv.



Zatočišče starih filmov
Vodstvo festivala je v prihodnje napovedalo sodelovanje s filmskim skladom, ki ga vodi ameriški režiser Martin Scorsese skupaj z vrsto uglednih filmarjev, med drugim Woodyjem Allenom, Robertom Altmanom, Francisom Fordom Coppolo, Clintom Eastwoodom in Petrom Jacksonom. Gre za nepridobitno organizacijo, ki se ukvarja z ohranjanjem in restavracijo hollywoodskih, neodvisnih, avantgardnih, nemih in dokumentarnih filmov. Na festivalu bi tako v prihodnje prikazovali obnovljene različice filmov.

Devetdnevni festival bo odprla projekcija filma Stevena Shainberga, Fur, v katerem je glavno vlogo odigrala Nicole Kidman. Gre za delno izmišljeno biografijo razvpite ameriške fotografinje Diane Arbus, skozi prizmo njenega namišljenega prijateljstva s sosedom, ki mu je glas in stas posodil Robert Downey jr.

Ostra kritika iz Benetk
Pred uradnim začetkom pa je rimski festival prišel navzkriž z beneškim. Župan Veltroni, velik ljubitelj filma, si je dolgo prizadeval spodbuditi razvoj italijanske prestolnice s pomembnim filmskim dogodkom, kar pa ni bilo všeč organizatorjem najstarejšega filmskega festivala na svetu. Oba festivala sicer razpolagata s proračunom okoli 10 milijonov evrov, vendar so levji delež v rimsko blagajno prispevali zasebni vlagatelji. Poznavalci razmer menijo, da bi lahko med njima nastala škodljiva konkurenca, ko bi se morala boriti tako za filme kot tudi za pokroviteljska sredstva.

Marco Mueller, selektor beneškega festivala, je cinično pripomnil, da so v Rimu pristali filmi, ki so jih zavrnili tako v Benetkah kot Cannesu. Veltroni pa je rimski festival označil kot povsem druge vrste, v Benetkah gre za tradicionalno razkošno prireditev, v Rimu pa naj bi bili filmi občinstvu bolj dostopni.