V najnovejšem filmu Pokot (Živalska sled) obravnava režiserka vprašanje človekovega odnosa do živali kot njemu podrejenega bitja. Foto: EPA
V najnovejšem filmu Pokot (Živalska sled) obravnava režiserka vprašanje človekovega odnosa do živali kot njemu podrejenega bitja. Foto: EPA
Agnieszka Holland
Delo režiserke Agnieszka Holland je izjemno težko opredeliti, saj se upira vse vrste kalupom. Foto: EPA
Agnieszka Holland
Za film Pokot je na filmskem festivalu v Berlinu prejela nagrado za najboljši igrani film, ki odpira obzorja. Foto: EPA

Agnieszka Holland se uvršča med redke filmske ustvarjalce iz nekdanjega vzhodnega bloka oziroma današnje vzhodne Evrope, ki se jim je uspelo uveljaviti tudi zunaj meja svoje domovine. Prebrodila je obdobje tranzicije ter uspešno povezala filmski vzhod in zahod, so o cineastki zapisali organizatorji festivala.

Režiserka, ki se je rodila leta 1948 v Varšavi, se s svojim delom izmika opredelitvam. V pet desetletij dolgi karieri se je poigravala z različnimi slogi in ves čas prehajala meje med žanri. Njene filme povezuje študioznen pristop h kompleksnim in pogosto na nek način kompromitiranimi likom, katerih zgodbe redno postavlja v širši zgodovinski kontekst, a nikoli na enak način, pišejo o nagrajenki organizatorji motovunskega festivala.

Do odhoda iz domovine pripadnica poljske filmske šole
Pripadala je poljski filmski šoli, ki so jo v sedemdesetih letih 20. stoletja zaznamovali dokumentaristični realizem, ukvarjanje z vsakodnevnimi temami in podajanje eksplicitnih političnih komentarjev, kar je nemara najbolj razvidno v delu glavnih predstavnikov šole Krzysztofu Zanussiju in Andrzeju Wajdi. V osemdesetih letih je Agnieszke Holland zaradi prepovedi snemanja filmov emigrirala iz domovine.

Vračanje k temi antisemitizma
Pomembno mesto v opusu Agnieszke Holland predstavlja tema holokavsta in antisemitizma, ki ju obravnava v treh filmih, med drugim v Evropi Evropi iz leta 1990, za katerega je bila nagrajena z zlatim globusom za najboljši tujejezični film.

Ena od soustvarjalk Hiše iz kart
Letos prihaja v Motovun s filmom Pokot, za katerega je na filmskem festivalu v Berlinu prejela srebrnega medveda, poimenovanega po Alfredu Bauerju. Priznanje podeljujejo igranemu filmu, ki odpira nova obzorja. V zadnjih letih je sodelovala tudi v projektih televizij HBO, Netflixa in NBC ter pri nekaj epizodah serije Hiša iz kart.

V Motovunu so začeli nagrado maverick podeljevati leta 2008, z njo pa nagrajujejo avtorje, ki s svojo individualnostjo, svobodnim duhom in inovativnostjo širijo meje filmskega izražanja. Do zdaj so priznanje med drugim prejeli Ken Russell, Ulrich Seidl in Andrej Zvjagincev. Nagrado maverick bodo podelili na festivalu, ki bo potekal od 25. do 29. julija.