Film
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.6 od 50 glasov Ocenite to novico!
Matt Damon in Ben Affleck sta hitro ukrepala in kot solastnika produkcijske hiše Pearl Street Films sklenila, da bosta od zdaj naprej v vseh svojih filmih upoštevala klavzulo o vključevanju. Foto: EPA
Igralka Frances McDormand, ki je dobila oskarja za vlogo v filmu Trije plakati pred mestom. Foto: EPA

Affleck in Damon za spolno in rasno raznolikost v filmih

Spremembe v pogodbah zaradi oskarjevskega govora Frances McDormand
13. marec 2018 ob 18:20
Los Angeles - MMC RTV SLO

Igralca Ben Affleck in Matt Damon sta v pooskarjevskem marcu začela uresničevati idejo o posebni klavzuli o zastopanosti, poimenovani inclusion rider, ki ureja večjo vključenost manjšin v filmske ekipe.

Klavzulo je v svojem odmevnem oskarjevskem govoru zahtevala Frances McDormand. Igralka, ki je letos dobila oskarja za glavno žensko vlogo v filmu Trije plakati pred mestom, je pozvala filmsko industrijo, naj s posebno klavzulo v pogodbah manjšinam omogoči večjo navzočnost v filmski industriji. Klavzulo lahko na zahtevo igralca vstavijo v njegovo pogodbo. McDormandova je na tiskovni konferenci po oskarjih povedala tudi, da je bila zgrožena, ko je ugotovila, da 35 let svojega dela v industriji za to možnost ni vedela. Člen namreč lahko vpliva na najmanj petdesetodstotno spolno, rasno in drugo raznolikost v filmski ekipi, na filmskem platnu in za njim.

Klavzula o zastopanosti v vse pogodbe
Damon in Affleck sta hitro ukrepala in kot solastnika produkcijske hiše Pearl Street Films sklenila, da bosta od zdaj naprej v vseh svojih filmih upoštevala klavzulo o zastopanosti. Novico je javnosti s filmskega festivala South by Southwest po Twitterju javila producentka iz njune hiše, Fanshen Cox DiGiovanni (njen tvit lahko preberete spodaj). V Pearl Street Filmsu so producirali filme, kot sta Manchester by the Sea in Jason Bourne. Igralca pa sta leta 1997 skupaj prejela oskarja za scenarij filma Dobri Will Hunting, v katerem sta tudi odigrala glavni vlogi.

S tem sta se igralca vključila v novo obdobje Hollywooda, ki po aferi Weinstein poskuša na novo zapisati razmerja moči, z gibanji #metoo in #timesup. Sredi zgodb o spolnih zlorabah se je sicer znašel tudi brat Bena Afflecka, Casey Affleck, protagonist filma Manchester by the Sea, Damon pa je s svojimi komentarji lani razjezil podpornike #metoo in se jim nato tudi opravičil.

Tudi Michael B. Jordan podpira vključevanje
Vključevanju novih klavzul se je prvi glasno pridružil igralec Michael B. Jordan, trenutno znan zaradi vloge v uspešnici Črni panter, ki je 7. marca najavil, da bo dodal klavzulo v pogodbe svoje produkcijske hiše Outlier Society Productions.

Konec epidemije nevidnosti?
Izraz inclusion rider je kot orodje na poti do večje enakopravnosti predlagala Stacy L. Smith iz Iniciative za vključevanje Annenberg, ki se ukvarja z raziskovanjem vključevanja in raznolikosti v zabavni industriji. O temi je govorila tudi v svojem TED-predavanju (video si lahko ogledate spodaj). V svojem predavanju poudarja, da morajo filmi odražati svet, v katerem živimo. To pa ni mogoče, dokler le štiri odstotke od 1.100 najuspešnejših hollywoodskih filmov posnamejo ženske, le 5,2 odstotka temnopolti Američani in le 3,2 odstotka režiserji z azijskimi koreninami.

S klavzulo o zastopanosti bi lahko vsi, med njimi ženske, temnopolti, pripradniki LGBT-skupnosti in ljudje s posebnimi potrebami, dobili mesto na velikem platnu in v filmskih ekipah, ki filme ustvarjajo. Smithova zahteva, da se ustavi epidemija nevidnosti in se v zgodbe vključi like, ki predstavljajo vso družbo, ne le njenega dela. Po njenem mnenju je skrivno orožje zabavne industrije pripovedovanje zgodb in te morajo biti zgodbe vseh.

N. Š.
Prijavi napako
Komentarji
Adebisi
# 13.03.2018 ob 19:38
Se pravi - pomembno bo izpolniti kvoto, ne glede na kakovost in primernost vloge.

Od te politične korektnosti bom počasi dobil raka.
andregino
# 13.03.2018 ob 19:48
Namesto da bi za vlogo bil izbran tisti ki je najprimernejši, jo bo dobil kdor bo prave barve. Nasrkali pa bomo gledalci zaradi padca kvalitete filmov.
Živela vsiljena raznolikost!
GoodFella
# 13.03.2018 ob 19:48
Bedarija, a zdaj se bo še v filmih začelo s temi vsiljenimi kvotami. Ta politična korektnost počasi že najeda...
el CARTEL
# 13.03.2018 ob 21:18
To pa ni mogoče, dokler le štiri odstotke od 1.100 najuspešnejših hollywoodskih filmov posnamejo ženske, le 5,2 odstotka temnopolti Američani in le 3,2 odstotka režiserji z azijskimi koreninami.

in 90% NBA igralcev je črncev.
vključimo belce v NBA hehe
Kris
# 13.03.2018 ob 20:18
Kako idiotsko. Pričakujem, da bo v imenu enakopravnosti in politične korektnosti kako znano črnsko osebo igrala belopolta ženska, po možnosti lezbična enoroka seropozitivna Židinja. Tako rešimo ne le rasne in spolne predsodke, temveč tudi vprašanje lgbt-skupnosti, invalidov, bolnikov in etničnih skupin. Pred časom so se črnci pritoževali, da za njih ni vlog. A nihče od teh cepcev se ni spomnil Eddija Murphya, ki jim je v Norem profesorju ukradel 6 ali 7 vlog. Aja točno, za pomanjkanje vlog so krivi belci. Tako kot tudi za zanič scenarije in dejstvo da so (črnci) brez idej. Čakam dan, ko se bo politična korektnost sesedla sama vase.
bebest
# 13.03.2018 ob 21:10
Predlagam remake bitke za Stalingrad, kjer naj vloge braniteljev mesta odigrajo temnopolte članice LGBT sekcije. Za vlogo Martina Luthra Kinga pa je vsekakor najprimernejši Eskim.
Tao3
# 13.03.2018 ob 20:01
Jaz bi rekel takole: IZKLJUČNO po talentu. Drugače bo ta industrija umrla ...
ošas
# 13.03.2018 ob 20:10
Neumnost ne pozna meja.
Sebastjan666
# 13.03.2018 ob 20:09
Bertrand Russell, velik ideolog, strateg in prijatelj Wall street oligarije je o tem govoril že 80 let nazaj (v 70ih so počasi začeli s tem projektom) - seveda, kako načrtno razdeliti družbo. Socialisti iz Fabian Society (okultisti in prostozidarji, kamor je spadal Russell, ali pa H. G. Wells, Baileyeva, Besantova, Shaw......) so mojstri za to, kako pod pretvezo social justice warriorstva delati razdor v družbi, mislim reči, kako biti liberalen.
Hollywood pa je bil vedno zelo dobro orodje za pranje možganov in kontrolo množic - v filmih, kot v rumenem tisku.

Sicer pa, kdor gleda te filme, pač podpira to pranje možganov. Vendar to prihaja iz CFRa, CIA & Co., holivud je samo njihovo orodje.
ajvard
# 13.03.2018 ob 21:59
zahtevam kvote, ki bi določale da v finalu svetovnega prvenstva v teku na 100 metrov za moške:

teče vsaj en pripadnik LGTB, vsaj en belec, največ dva temnopolta, vsaj ena ženska...
jk11
# 13.03.2018 ob 21:19
Komaj čakam, da bom šel film gledat ne na podlagi zgodbe, ampak barvi kože igralca. Taka obravnava po barvi kože pa ni rasizem? Čuden svet.
sloko
# 13.03.2018 ob 19:48
To pa res ni nič novega. Formula za enakovredno zastopanost že dolgo prednjači pred kvaliteto in vsebino v hoolywoodu. Breh.
ForzaJuve!!
# 14.03.2018 ob 00:23
Bliža se propad sveta, ne toliko zaradi Kima, teroristov, globalnega segrevanja, itd., ampak zaradi takih stvari kot je ta.

Feministi, vegani in podobni so vredu, če se držijo zase v mejah normale, tako pa svoje mnenje (sploh v ZDA) nasilno vsiljujejo drugim in kažejo kako zabit je lahko človek.

#metooNOT
didldadl
# 13.03.2018 ob 23:13
Hollywood je mrtev.
dharma
# 13.03.2018 ob 21:36
DrKošarke
+ 3 južnoameričani, 3 homoseksalci, 3 transgednerji, 3 hendikepirani in seveda 3 židje. Sicer ne vem kako to stlačiš v žanrski film kot je npr. western ampak se bodo že nekako znašli. Samo, da so kvote.
TineB
# 13.03.2018 ob 20:42
Zahtevam, da so ustrezno pri filmskih projektih zastopane - v enakem razmerju kot v naravi! - tudi vse živalske in rastlinske vrste! Drugače bodo eklatantno diskriminirane živalske in rastlinske vrste.

Ne bi bilo pa slabo, da bi zagotovili ustrezne kvote tudi za vse kemijske elemente ter za vse mulekule, ki so v naravi prisotne.

Tako bodo filmi resnično inkluzivni!

#noregobe.press
neutrino
# 14.03.2018 ob 20:31
Trije mušketirji (in D'Artagnan) po new-are hollywoodovsko:
2 moška,
2 ženski;
vsaj eden ali ena od njih ni čisto sigurno glede spola.
1 bele barve, 1 črne, 1 azijka, 1 hispanec.
Pa obvezno vsaj 3 LGBT.
xes
# 14.03.2018 ob 19:23
poupette: Meni se zdi, da je s tem bolj misljeno, da morajo tudi v ekipah biti vsi zastopani: 1 bel snemlaec, 1 crn, 1 azijat etc.

Saj ni razlike. Če ti nekoga zavrneš samo zato, da boš zadovoljil kvotam in vzameš v službo nekoga drugega, ker ima drugo barvo kože je to rasizem, ne glede na to za kateri poklic gre.
Oranžni
# 14.03.2018 ob 08:45
Igralca Ben Affleck in Matt Damon sta v pooskarjevskem marcu začela uresničevati idejo o posebni klavzuli o zastopanosti, poimenovani inclusion rider, ki ureja večjo vključenost manjšin v filmske ekipe.

Fantastična ideja, podpiram na celi črti. Ljudje se že zdaj kot kuge izogibajo takšnih filmov (npr., zadnji Ghostbusterji), po takšnih klavzulah pa se jih bodo še bolj. In Hollywoodska pedofilsko-satanistična kabala bo propadla še hitreje. Fantastična novica!
arhitektka
# 14.03.2018 ob 07:09
Temnopolti nimajo nobenih zadržkov igrati Harrya Potterja in Sneguljčico.
Kaj pa porečejo na to, da bi belopolti igralec igral Nat King Cola, ker pač bolje poje?

Pa vsi se vpiknejo v kvote na Oskarjih, kaj pa BMA? Če to ni rasizem, pa res ne vem, kaj je.
xes
# 13.03.2018 ob 22:09
Ples: Ja seveda ... Will Smith, Morgan Freeman, Samuel Jackson, Dany Glover, Denzel Washington, Forrest Whitaker, pa še bi lahko našteval so vsi čistokrvni arijci in so samo zato, ker so beli moški dobili vloge v veliko filmih in bili celo med najbolje plačanimi igralci svoje čase, oskarjevci ipd.... če verjameš... ja, in mi gre na živce takšno natolcevanje kot je tvoje! Uspešni ne rabijo kvot, rabijo jih pa nesposobneži in zafrustriranci, ki iščejo izgovore za svojo nesposobnost in hočejo na ta način izsiliti kos pogače zase prodajajo pa vseskup kot neko vsevesoljno popravljanje krivic ipd! Patetično in pomilovanja vredno! Sicer pa me ne gane ... iz holywood zadnjih 10 let itak prihaja samo s....nje.... pač še en kup filmov brez zgodbe, ki jih itak ne bom gledal.
prizemljen
# 15.03.2018 ob 17:10
Nihče ne govori o kvotah, trdi watwat.

watwat je nepismen-a ali pa ni prebral-a članka ali ne razume, kaj pomeni klavzula o zastopanosti..

Citiram
[i"Klavzula o zastopanosti v vse pogodbe
Damon in Affleck sta hitro ukrepala in kot solastnika produkcijske hiše Pearl Street Films sklenila, da bosta od zdaj naprej v vseh svojih filmih upoštevala klavzulo o zastopanosti."
DrKošarke
# 13.03.2018 ob 23:44
didldadl: zlata doba Hollywooda je že desetletja mimo
xes
# 13.03.2018 ob 22:28
Ples: Še enkrat. .. edino potrebno merilo je sposobnost in talent! Nekateri s tem nimajo težav, drugi pa težijo s kvotami, da bi tako prišli zraven, ker so sicer nesposobni in netalentirani! Ja, poznam tudi en kup temnopoltih igralk, pa jih ne bom našteval, ker imaš itak svoje mnenje in vidiš svet samo v črno-beli luči in polnega nekih namišljenih krivic!
ajvard
# 13.03.2018 ob 21:56
če bi veljale kvote, ko sta ona dva vstopala na trg igralcev, najbrž nihče danes ne bi slišal zanju.
burnoutslo
# 13.03.2018 ob 21:45
Nujno potrebujemo črnega-latino-trans-super-batmana!
DrKošarke
# 13.03.2018 ob 20:20
3 ženske, 3 azijca, 3 črnci, 3 beli moški.
klavzula
xes
# 14.03.2018 ob 09:34
watwat: OK, uvedemo kvote, in svet postane lep, .. in kaj se v resnici zgodi? Zgodi se to, da nekdo ne bo dobil vloge, ker njegova koža ni prave barve, zgodi se to, da nekdo ne bo dobil vloge, ker je napačnega spola, zgodi se to, da nekdo ne bo dobil vloge, zaradi svoje spolne usmerjenosti.... v bistvu je edina stvar, ki je dosežena uzakonitev (!!!) institucionalnega rasizma, homofobije in feminizma! Zmaga! Svet je kar naenkrat čudovit, ker štejejo kvote ne pa talent/znanje/trdo delo! Bravo! Prihodnost je tako svetla, da rabim sončna očala... al pa kar varilno masko!
slovenc pa pol
# 14.03.2018 ob 01:07
A bo Breivik v filmu ženska črnka...
Kapitan Kljuka
# 13.03.2018 ob 23:11
hahahahaha
To bo ja
# 13.03.2018 ob 23:03
Jaz samo to pravim,še dobr da te enkrat u lajfu pobere da se losaš tega šita ki prihaja v bodoče
Ples
# 13.03.2018 ob 22:08
Nujno potrebujemo črnega-latino-trans-super-batmana!

Del holivudskega problema, če ne največji del, je ravno masovna produkcija teh batman-in-stevenseagal-filmov za najstnike - tiste ta prave najstnike in tiste, zataknjene v času. Za take filme mi je pravzaprav čisto vseeno, kdo igra v njih.
xes
# 14.03.2018 ob 19:21
watwat: Nihče ne govori o kvotah

Seveda ne ... ampak govorijo o posebnih klavzulah o zastopanosti ... no, kaj pa je to drugega kot kvote??
poupette
# 14.03.2018 ob 12:43
Vsi ste se usredotocili na igralce. Meni se zdi, da je s tem bolj misljeno, da morajo tudi v ekipah biti vsi zastopani: 1 bel snemlaec, 1 crn, 1 azijat etc.
Pantha Rhei
# 14.03.2018 ob 11:26
A niso zadnjič ravno nekaj ugotavljali, da oskarjem precej pada gledanost? No, na pravi poti ste, da se bo ta trend še pospešil.

Ali pa boste zahtevali ustrezne kvote tudi od gledalcev???
Katalonec
# 14.03.2018 ob 08:29
Se strinjam. Morajo biti zastopani vsi v filmih.

Zato predlagam zastopanost kvot tudi v NBA, NFL, Baseball, NHL in sicer po ključu na ekipo mora biti 1/4 belcev, 1/4 črncev, 1/8 azijcev, 1/8 latinosov, 1/8 židov, 1/16 arabcev in 1/16 izven-zemeljska oblika življenja. V tej kvoti morajo biti vsaj 3 igralci gay, vsaj 2 transgender in vsaj 1 mora biti spola apache helikopter.

Drugače na ulice...

Malo za hec....

Sedaj pa malo zares. Se strinjam da ne bi smelo biti diskriminacije ne na spolni, ne na nacionalni in ne na rasni ravni, ampak bi moral biti sistem izbiranja le na podlagi znanja, izkušenj in talenta. Takoj ko se postavi izbira po kvoti, pade kvaliteta bodisi izdelka, bodisi podjetja, bodisi ekipe... Za vsako mesto bi moral biti izbran najboljši kandidat.
nvk
# 14.03.2018 ob 07:41
Ne vem, a RTV res ne premore toliko samorefleksije, da ne opazi stevilcnosti novic z liberalno usmerjenostjo, sploh pa dodatno zbodejo tiste iz Hollywooda, ki imajo res malo veze s Slovenijo. Morda bi vec truda vlozili v pokrivanje vec evropskih filmov in serij, bolj koristno.
gospod iskreni
# 14.03.2018 ob 00:33
Gre se samo za to da Hollywood nima več kaj veliko za ponudit in potem si dobesedno zmišljujejo bedarije. Pa se strinjam, da je prav, da se vsem da šansa. Ampak pač določeni temnopolti niso primerni za določeno vlogo, ne zaradi diskriminacije, ampak pač niso. Tako kot jaz za marsikaj nisem primeren. To da umetno nekaj siliš, privede do Trumpa in ostalih debilkotov, ker imajo ljudje vrh glave vsega. Danes te ne opazijo, če nisi poseben. Si pač izmisliš da si nekaj posebnega. Otroci že od malih nog rastejo v stalni pozornosti preko socialnih omrežij in potem rabijo nekaj da so posebni. To bodo še hudi problemi. Tale dva pa očitno rabita denar in bosta v rit rinla določenim ljudem. Že vesta zakaj
gospod iskreni
# 14.03.2018 ob 00:22
A če boste snemali filme o indijancih, bo glavni igralec Indijc? ali to velja samo za bele igralce, ki so pač krivi za vse.#samvprašam
xnplater
# 13.03.2018 ob 23:05
če imajo vsi tako radi manjšine, uvedimo to še pri volitvah. stranka z najmanj glasovi zmaga! pa da vidimo IQ ljudi ;)
Ples
# 13.03.2018 ob 22:46
@xes
Še enkrat. .. edino potrebno merilo je sposobnost in talent!

Tako bi moralo biti, pa ni. Če bi bilo, vsega tega o spolnem nadlegovanju v HW ne bi bilo. Sposobnost in talent se menda ne ocenjuje po tem, če te je igralka pripravljena gledat, ko se tuširaš - medtem ko takih preizkusov ne namenjaš igralcem? Kaj misliš?
Ples
# 13.03.2018 ob 22:34
Sicer pa te klavzule ne štekam, ni mi jasno, to, kar pravi Frances - da klavzulo lahko na zahtevo igralca vstavijo v njegovo pogodbo. Da bi na podlagi pogodbe z recimo enim stranskim igralcem morala biti najmanj 50 % raznolikost 'v filmski ekipi, na filmskem platnu in za njim'?? Ne verjamem, da je to možno, kateri HW-producent bi pa sklenil tako pogodbo z enim igralcem, ki ni svetovna zvezda?

Pa saj me niti tako zelo ne zanima, če bi me, bi šla raziskat, pa se mi ne da. Mislim pa, da so te debate dobre in da če bi bili ljudje malo bolj pri sebi, bi že to lahko prineslo spremembe na bolje. Pravzaprav mislim, da jih tudi bodo. In v bistvu so jih malo že prinesle. Weinstein, na primer, vlog igralkam več ne daje na osnovi tega, koliko jih lahko poniža ...
vrtojb5
# 13.03.2018 ob 22:25
Kvote so zacetek konca, ne pa resitev.
Sebastjan666
# 14.03.2018 ob 11:22
Kaj bo CIA-wood razkril zakaj je večina temnopoltih odvetnikov recimo v Sigma Pi Phi?
Ali pa zakaj temnopolti bogataši, župani, kongresniki, cia-wood igralci pripadajo tej skupini, imenovani sicer Boule?

Prva bankirska bratovščina za temnopolte pa je bila Alpha Phi Alpha.

Drugače pa je bila Sigma Pi Phi narejena po vzoru skull&bones. Ma, Chris Rock je nekaj govoril o tem........
kingeston
# 14.03.2018 ob 08:55
btw, črnskih filmov ne gledam skoraj nikoli...
kingeston
# 14.03.2018 ob 08:54
super. naj sprejmejo zakon, da je lahko eden superjunak v filmih samo tak če je 1/4 belca, 1/4 črnca, 1/4 azijca in 1/4 hispanota.
če to ni, morejo biti superjunaki štirje ki rešujejo svet!
prava idiotija...
pero5
# 14.03.2018 ob 08:46
The Last Jedi je odličen primer takega filma. Pustolovšina ter ljubezenska romanca med azijko in črncem čisto brez smisla raztegne film za pol ure.

V svojem predavanju poudarja, da morajo filmi odražati svet, v katerem živimo.
V katerem živi kdo? Producent, glavni igralci, statisti ali gledalci? Za svet večine Slovencev je občutno preveč črncev in azijcev, pa s tem nikoli nismo imeli problemov. Enako bi verjetno lahko rekel za ogromno ostalega sveta - afriko, azijo, itd.
Ata
# 14.03.2018 ob 08:14
Affleck in Damon za spolno in rasno raznolikost v filmih

Torej se nam ni za bati in bo v tej industriji vedno zagotovljeno zadostno število oseb s testosteronom in jajci!
Audy
# 13.03.2018 ob 23:39
Holivud naj že implodira. Tudi v Evropi in Aziji znamo delat filme.
krkuščekov
# 13.03.2018 ob 23:32
Tudi če bo film o eskimski družini se bodo morale vpoštevati vse kvote (rasne, istospolne, ljudje vseh tež in velikosti,...
Kazalo