Bartlova je sodelovala je tudi s Francetom Štiglicem, Igorjem Pretnarjem, Karpom Godino in bila del ekipe ene največjih uspešnic slovenskega filma, filma To so gadi Jožeta Bevca. Foto: BoBo
Bartlova je sodelovala je tudi s Francetom Štiglicem, Igorjem Pretnarjem, Karpom Godino in bila del ekipe ene največjih uspešnic slovenskega filma, filma To so gadi Jožeta Bevca. Foto: BoBo
Razstava
V Narodni galeriji je bila spomladi na ogled pregledna razstava te priznane kostumografinje, ki so jo pripravili s Slovenskim gledališkim muzejem. Na njej je bil predstavljen izbor iz bogatega ustvarjalkinega opusa: 15 kostumov in 330 skic. Foto: BoBo

Premiera portretne oddaje o Bartlovi avtorja Slavka Hrena je bila na sporedu TV Slovenija 1.

Ustanoviteljica katedre za kostumografijo Bartlova je prva šolana kostumografinja pri nas in ima po šestih desetletjih ustvarjanja skoraj neverjeten opus. Delala je v gledališču, operi, pri filmu, na TV, v Sloveniji, v nekdanjih jugoslovanskih republikah, v zamejstvu, tujini. Bila je pedagoginja in ustanoviteljica katedre za kostumografijo na AGRFT-ju, ki je bila za svoje delo nagrajena tako doma kot v tujini. Kot profesorica na AGRFT-ju se je upokojila in danes sestavlja spomine, kompletira sezname stvaritev, pripravlja razstave, kataloge in si ogleduje delo svojih učencev in naslednikov.

Badjurovo nagrado, ki jo bo Bartlova dobila na letošnjem Festivalu slovenskega filma v Portorožu, podeljujejo za življenjsko delo na filmskem področju in je najvišja slovenska strokovna nagrada na področju filmske ustvarjalnosti in filmske kulture. Priznanje, posvečeno spominu na filmarja Metoda Badjuro, podeljujeta Društvo slovenskih filmskih ustvarjalcev in Slovenski filmski center.

Sodelovanje s Klopčičem in Möderndorferjem
Scenarist in režiser Slavko Hren jo je lani, tik pred postavitvijo velike, izjemno uspešne razstave kostumografije v Narodni galeriji v Ljubljani portretiral v filmu Gospa, ki z oblačenjem slači, ki bo predstavljen tudi na FSF-ju v Portorožu. Tokrat pa se v seriji Legende posveča njenemu delu pri filmu in na TV. Malo znano je, da je prav Bartlova avtorica stotine kostumov za eno najboljših serij v zgodovini slovenske televizije - 14-delni Dekameron iz let 1970 in 1971. Serijo, ki jo je režiral gostujoči režiser, Čeh Vaclav Hudeček, in katere edina hiba je, da je niso posneli z barvnim filmom.

Tako bi razkošni kostumi prišli še bolj do izraza. Danes to dokazujejo samo barvne skice in fotografije, ki so nastale ob snemanju serije. Druga gostovanja Bartlove na TV-ju so bila vedno povezana s sodelovanjem v ekipah, ki sta ju vodila "njena priljubljena režiserja" Matjaž Klopčič (Nori malar, Zadnja šolska naloga, Gospodična Mary) in Vinko Möderndorfer (Rož'ce s Kranjskega). S Klopčičem je ustvarila tudi izjemno kakovosten opus filmskih del (Strah, Sedmina, Vdovstvo Karoline Žašler, Iskanja, Moj ata, socialistični kulak, Dediščina), z Möderndorferjem pa opus v operi in v gledališčih.