Prizor s španskih ulic, ujet v filmu. Foto: Slovenska kinoteka
Prizor s španskih ulic, ujet v filmu. Foto: Slovenska kinoteka
Sylvain George
Na projekcijah filmov bo tudi George. Foto: EPA

George, francoski pesnik, filozof, aktivist in filmar, je na pravkar končanem festivalu Kino Otok nastopil z dvema dokumentarcema: K Madridu! - skeleča svetloba in Okruški (moja usta, moj upor, moje ime). Kot pravi, verjame v moč protestov, ki potekajo po Evropi, toda treba jim je dati čas.

V skoraj 150-minutnem dokumentarcu K Madridu! je s kamero spremljal proteste, ki so se v Španiji začeli 15. maja leta 2011 in se nato razširili po vsej Evropi, kot Occupy pa tudi v ZDA. Njihov cilj je po besedah Georgea sprememba političnega in družbenega sistema, ki zdaj temelji na prepletenosti političnih in finančnih elit.

Kot je še povedal po projekciji, se je na madridskem trgu Puerta del Sol v zelo kratkem času vzpostavila vsa potrebna infrastruktura, ki so jo gradili predstavniki kar najrazličnejših družbenih sistemov. Številne debate in skupščine so postale vzorec, ki se je preselil še v druge evropske države, tudi Slovenijo. Georgeu se zdi bistveno, da se je takrat Španija prebudila iz sicer udomačenega molka, da so se angažirali prej pregovorno apolitični mladi.

Filma K Madridu! - skeleča svetloba in Okruški (moja usta, moj upor, moje ime) si lahko danes ob 19.00 in ob 21.30 ogledate v Slovenski kinoteki. Projekcijama bo sledil še pogovor z avtorjem.

Tri leta z migranti v Calaisu
George je poleg tega posebej raziskoval življenjske pogoje migrantov v Calaisu na severu Francije. Mesto je obiskoval tri leta in posnel film Naj počivajo v uporu. Film Okruški medtem sestavlja še neuporabljen material, ki ga je sestavil v lirično celoto, brez velikih besed, a s povednimi posnetki. Posameznik je obravnavan kot kriminalec, oropan svojih elementarnih pravic, reduciran na svoje golo telo oziroma golo življenje. Po Calaisu ves čas drvijo policijski avtomobili, aretacija sledi aretaciji, zločin beguncev pa je le ta, da v njihovi matični deželi ni mogoče živeti.

Kot pravi George, je kritičen do medijev, ki želijo instantne zgodbe, nato pa "oddrvijo" dalje. Sam verjame, da vse stoji in pade na zaupanju, na neštetih urah, ki jih človek preživi v pogovoru in ga ne snema.