Strokovnjaki in ustvarjalci kot gostje so ključnega pomena za format nove oddaje. Foto: RTV SLO
Strokovnjaki in ustvarjalci kot gostje so ključnega pomena za format nove oddaje. Foto: RTV SLO

Ko bo Kino fokus daljši, bi si želela več sodelavcev, vendar ob upoštevanju pravila, da filmskih prispevkov ne bo delal nihče, ki ne bo prej tudi pogledal teh filmov, o katerih bomo poročali, ker – kot sem že rekla – ne bomo zgolj poročali, ampak jih bomo postavljali v različne kontekste.

false
"Veliko potujem tudi po festivalih, srečujem zelo zanimive ljudi, in vse to bomo vključevali v Kino fokus, pa čeprav na kratko." Foto: RTV Slovenija
false
Ta teden nekaj več o najnovejšem velikem "filmu katastrofe", Prelomnica sv. Andreja. Foto: Cineplexx

Sicer bomo sledili tudi slovenski produkciji in se jeseni, če bomo štartali v novem terminu, navezovali na filme tedna na TVS, poročali pa ne bomo le o filmih, temveč tudi o TV-serijah ipd. Ker je oddaja praktično brez proračuna, so gostje ključnega pomena, saj lahko z njimi kreiramo lastno vsebino, in to pred drugimi.

Ob torkih lahko od prejšnjega tedna dalje na Prvem programu TV Slovenija ob 20.45 ujamete novo filmsko oddajo Kino fokus. Na sporedu bo sicer samo še do 16. junija (torej še trikrat), a se nato jeseni, po izteku letošnje Poletne scene, vrača v novem terminu (verjetno se bo s torka preselil na sredo po Filmu tedna in pred Odmeve). V nocojšnji oddaji vas čaka predstavitev novega filma Prelomnica svetega Andreja in žanra film katastrofe malo širše, z režiserjem Igorjem Šterkom se bo voditeljica pogovarjala o njegovem novem dokumentarnem filmu o predvojni alpinistki in lastnici kinematografov Pavli Jesih, kritiška ocena bo pripadla filmu Phoenix, z napovedjo pa bo uveden tudi festival Kino Otok v Izoli.

Kino fokus je Valentinčičeva zastavila, kot temu pravi sama, kot "zelo pragmatično oddajo". "Termina v prime timu smo zelo veseli, a seveda prinaša tudi določene obveznosti do najširšega kroga gledalcev. Prepričana sem, da je lahko popkultura, kar film zagotovo je, na televiziji predstavljena na inteligenten, zabaven, intriganten način, ne zgolj šablonsko in rutinirano kot kino napovednik, ki si ga ljudje danes lahko pogledajo tudi na spletu ali v časopisih oziroma v vsakem trenutku na vseh digitalnih napravah."

"Dramaturški izziv" spremenljive dolžine oddaje
Avtorica oddaje se torej zavezuje k sledečemu: "Predstavljali bomo domačo in tujo filmsko sceno, uporabljali agencijske novice, vedno bomo imeli goste v oddaji, filme bomo nedvomno ocenjevali, ker pač ne bi hoteli biti - kako naj se izrazim - še ena promocijska TV-smet, zakrinkana v filmsko oddajo. No, morda edina slaba stran tega termina v najbolj gledanem času, je, da niha minutaža: enkrat bo Kino fokus dolg 15 min, drugič 10, včasih pa pet minut, ampak tudi to je svojevrsten dramaturški izziv."


Po poletnem predahu bi Valentinčičeva ob sebi rada videla tudi sovoditelja. "Ne vem, kaj bo jeseni, ampak vsekakor bi si želela sovoditelja, ne nekoga, ki je profesionalni voditelj/-ica, ampak nekoga, ki nekaj ve o filmu in bo s svojo prezenco, tako kot jaz, dajal oddaji kredibilnost - čeprav gre zaradi dolžine oziroma kratkosti termina v bistvu bolj za informativno kot tematsko poglobljeno filmsko oddajo. Ampak naša prednost je tedenska frekvenca, ki nam omogoča, da smo lahko aktualni. Ko bo Kino fokus daljši, bi si želela več sodelavcev, vendar ob upoštevanju pravila, da filmskih prispevkov ne bo delal nihče, ki ne bo prej tudi pogledal teh filmov, o katerih bomo poročali, ker - kot sem že rekla - ne bomo zgolj poročali, ampak jih bomo postavljali v različne kontekste."

Pregled aktualnosti in spominjanje filmske zgodovine
Prvi Kino fokus - ogledate si ga lahko v posnetku pod to novico - je bil seveda posvečen letošnjemu canskemu festivalu; obenem je bil kritiško izpostavljen najnovejši film iz franšize Pobesneli Max, v goste je prišel Miha Čelar z novim dokumentarcem Mama je ena sama, film Takšna pač je veterana Petra Bogdanovicha pa je bil iztočnica za spomin na screwball komedije iz zlatih časov Hollywooda. Oddaja bo torej kombinacija aktualnega filmskega dogajanja in filmske zgodovine: "V nocojšnjem Kino fokusu se na primer spominjamo Johna Wayna, kajti njegov sin Ethan je prejšnji teden razstavil očetove osebne predmete, tudi oskarjevske kipce, kar verjetno zanima vsaj tiste bolj nostalgične gledalce. Brez preteklosti pač ni prihodnosti, kot vemo, kar velja tudi za film. Sicer bomo sledili tudi slovenski produkciji in se jeseni, če bomo štartali v novem terminu, navezovali na filme tedna na TVS, poročali pa ne bomo le o filmih, temveč tudi o TV-serijah ipd. Ker je oddaja praktično brez proračuna, so gostje ključnega pomena, saj lahko z njimi kreiramo lastno vsebino, in to pred drugimi."

Ko bo Kino fokus daljši, bi si želela več sodelavcev, vendar ob upoštevanju pravila, da filmskih prispevkov ne bo delal nihče, ki ne bo prej tudi pogledal teh filmov, o katerih bomo poročali, ker – kot sem že rekla – ne bomo zgolj poročali, ampak jih bomo postavljali v različne kontekste.

Sicer bomo sledili tudi slovenski produkciji in se jeseni, če bomo štartali v novem terminu, navezovali na filme tedna na TVS, poročali pa ne bomo le o filmih, temveč tudi o TV-serijah ipd. Ker je oddaja praktično brez proračuna, so gostje ključnega pomena, saj lahko z njimi kreiramo lastno vsebino, in to pred drugimi.