Carmine Amoroso, avtor uPORNikov, je podpisan tudi pod Come Mi Vuoi (Embrasse-moi Pasqualino), prvi italijanski film, ki se je osredotočil na transseksualen lik. V filmu sta sredi devetdesetih nastopila Monica Bellucci in Vincent Cassel. Foto: Aksioma
Carmine Amoroso, avtor uPORNikov, je podpisan tudi pod Come Mi Vuoi (Embrasse-moi Pasqualino), prvi italijanski film, ki se je osredotočil na transseksualen lik. V filmu sta sredi devetdesetih nastopila Monica Bellucci in Vincent Cassel. Foto: Aksioma

Če pogledamo normalizirano pornografsko industrijo danes, se zdi, da smo se vrnili v čas, ko so se mnenjska gibanja in gibanja za pravice rahlo okrepila, a niso mogla nadvladati moralizma. Skoraj bi lahko rekli, da nam manjka novi Riccardo Schicchi ali nova Ilona Staller z bistroumnostjo in pristnostjo, z abstrakcijo in nespametjo, da predreta v vedno bolj monolitno družbo.

Carmine Amoroso

Nocoj ob 20.00 lahko v CUK-u Kino Šiška še ujamete slovensko premiero italijanskega dokumentarca uPORNiki (slovenski naslov je duhovit prevod izvirnega Porno & Libertà). Carmine Amoroso v njem sledi skupini upornikov z vseh koncev sveta (od Italije, Danske in Francije do Kalifornije), ki so prek pornografije začeli boj proti cenzuri. Skupaj so pretresli Cerkev, politiko in institucije.

Z necenzuriranimi ekskluzivnimi posnetki in arhivskim gradivom film razkriva zgodbo in borbe skupine pionirjev, od režiserja in prelomnega pornoustvarjalca Lasseja Brauna do Riccarda Schicchija, mojstra transgresij, kot je izvolitev pornozvezde Ciccioline v italijanski parlament. Dokumentarec prikazuje tudi številne druge protagoniste, kot sta feministična pornorežiserka Giuliana Gamba in pisateljica Lidia Ravera, ter vključuje kratko animacijo Sinéja, enega od avtorjev satirične revije Charlie Hebdo. Vsi ti "provokatorji" so namreč utirali pot današnjim progresivnim razpravam, kot sta neofeminizem in gibanje za pravice LGBT.

Larry Flynt bi se lahko česa naučil od Italijanov
uPORNiki so v prvi vrsti freska zgodovinskega obdobja velikih sprememb in preobrazb, v katerem je pornografija postala sredstvo boja in osvoboditve v najrazličnejših medijih - od književnosti do filma, od stripa do vizualnih umetnosti. Književniki, intelektualci, filozofi, feministke, pornografi in pornozvezde nam razkrivajo, kako je bila pornografija sredstvo za dosego sprememb, orožje v družbenem in političnem boju. Italijo je postavila na čelo enega najpomembnejših in najbolj razširjenih pojavov sodobne kulture, čemur bi lahko zavidali tudi Larry Flynt, Linda Lovelace in drugi akterji, ki se jim je popkultura že poklonila s številnimi biografijami.

Ne zgolj bežna domislica
Film, ki je nastal kot sad dveh let in pol raziskovalnega dela, je posnet v različnih formatih – od iPhona do Canona C300. V njem je zbranih na ducate intervjujev ter še neobjavljenega arhivskega gradiva iz različnih obdobij, posnetega z različnimi tehnologijami, na stotine fotografij ter zvočnih posnetkov.

Če pogledamo normalizirano pornografsko industrijo danes, se zdi, da smo se vrnili v čas, ko so se mnenjska gibanja in gibanja za pravice rahlo okrepila, a niso mogla nadvladati moralizma. Skoraj bi lahko rekli, da nam manjka novi Riccardo Schicchi ali nova Ilona Staller z bistroumnostjo in pristnostjo, z abstrakcijo in nespametjo, da predreta v vedno bolj monolitno družbo.

Carmine Amoroso