Dokumentarni film 400 let iskanja predstavlja redko, a cenjeno obrt, zgodbo izjemno predanega Vilima Demšarja, prisluhniti pa je mogoče tudi nekaj najboljšim slovenskim glasbenikom. Foto: Promocijsko gradivo
Dokumentarni film 400 let iskanja predstavlja redko, a cenjeno obrt, zgodbo izjemno predanega Vilima Demšarja, prisluhniti pa je mogoče tudi nekaj najboljšim slovenskim glasbenikom. Foto: Promocijsko gradivo

Žirija, ki so jo sestavljali Uli Shoeppel, Ivan Gergolet in Antonio Nuić, je med drugim s posebno omembo nagradila tudi slovenski film 400 let iskanja v režiji Haidy Kancler. Film je nastal v produkciji Studia Virc za Televizijo Slovenija.

V pestri konkurenci je film 400 let iskanje od žirije prejel lovoriko 'special mention' (posebna omemba). Slovenski dokumentarec sledi zgodbi, v kateri znani ljubljanski goslar Vilim Demšar odkrije stoletja iskano cremonsko skrivnost izdelovanja violin. 63 let je posvetil ustvarjanju, raziskovanju frekvenčnih razponov, valovanj in barv zvoka, da bi ustvaril violino s starim cremonsko-italijanskim zvokom. Ko se je vdal v usodo in se sprijaznil, da otroške želje ne bo izpolnil, je med zapuščanjem ateljeja odkril pomembno podrobnost, ki je za vedno spremenila njegovo življenje.

Najboljši film festivala je postal The Possibilities are Endless britanskih režiserjev Edwarda Lowelacea in Jamesa Halla; spremljala sta okrevanje in novo življenje kantavtorja Edwyna Collinsa, ki je pred leti prestal možgansko kap in se le za las izognil smrti.

Nagrado za najboljšo režijo je prejel Ognjen Glavonić, režiser filma Živan priredi pank festival, ki ni toliko film o panku, ampak prej parabola o nemogočem boju z mlini na veter, o nepragmatičnosti kakršnega koli kulturnega ustvarjanja v Srbiji (in seveda tudi širše).


Nagrado za najboljši scenarij je dobil film Orion: The Man Who Would be King režiserke Jeanie Finley, nagrada za najboljšo fotografijo pa je šla v roke režiserke Viviane Blumenshein s filmom Midsummer Night's Tango.