Je iskanje svobode možno tudi prek nogometa? Foto: Liffe
Je iskanje svobode možno tudi prek nogometa? Foto: Liffe
Aleksej German ml.
Žanrsko režiser film opredeljuje kot zgodovinski. Foto: Liffe

German, ki se letos na Liffu predstavlja že drugič zapored, saj je lani v Ljubljani gostoval s filmom Zadnji vlak, je povedal, da film ne prikazuje resničnih dogodkov, da pa bi bili ti možni. Dogajanje je postavljeno v čas ob začetku 1. svetovne vojne, ko je bil nogomet v Rusiji med mladimi zelo priljubljen, vendar pa ti niso imeli pravih igrišč, na katerih bi lahko vadili.

Kljub temu mladi v filmu prav dobro brcajo žogo, saj je režiser na avdiciji zahteval, da znajo tako igrati pred kamero kot igrati nogomet, je zaupal zbranim po predvajanju filma.

Američani mu niso za zgled
Za to potezo se je German, čigar oče je prav tako režiser in čigar film so prav tako že vrteli na Liffu, odločil, ker ni želel posneti filma, kot to delajo Američani. "Nisem hotel posnetkov, v katerih bi kazal le noge ali le glavo, ne pa celotnega telesa," je namignil na montaže in dvojnike pri snemanju ruski gost.

Prav nogometno znanje je spodbudilo vprašanje iz občinstva, in sicer o profesionalnih ali amaterskih igralcih. V filmu, ki so ga posneli za tri milijone dolarjev, kar je nekako povprečje sodobne ruske produkcije, nastopajo le štirje profesionalni igralci. Med njimi je tudi Čulpan Hamatova kot Anica, ki je sodelovala tudi pri filmu Zbogom, Lenin.

Raje ima bolj oddaljeno zgodovino
Scenarij za film sta ob režiserju pomagala sooblikovati še Oleg Antonov in Aleksander Vajnštejn, ustvarili pa so film z oznako zgodovinski. Čeprav German rad snema tovrstne izdelke, pa se še ni pripravljen spoprijeti z obdelavo sodobne zgodovine. Razlog za to je njena nedodelanost in neopredelitev tega, kakšna je. Kljub temu pa je režiser prepričan, da je tema po eni strani sodobna in blizu tudi slovenskemu gledalcu - glavni protagonisti filma so rojeni v eni državi, v carski Rusiji, a se država nato spremeni. Prav tako je bilo z režiserjem, ki je odraščal v Sovjetski zvezi, zdaj pa živi v Rusiji, medtem ko so se Slovenci rodili v Jugoslaviji, zdaj pa je njihova država samostojna, je na precej začudene poglede občinstva o podobnosti odgovoril režiser.

Pogovori o režiji, producentstvu in fotografiji
Ob Alekseju Germanu so bili sobotni gostje Liffa še Nedžad Begović, režiser dokumentarno-igranega filma Povsem osebno, znameniti producent iz francoske produkcijske hiše Noe Productions Čedomir Kolar in direktor fotografije pri filmu Prikoličar Simmonds Michael.