Hanro Smithsman, Manuel Schapira in Arvin Chen - trije režiserji, ki ne dolgovezijo. Foto: EPA
Hanro Smithsman, Manuel Schapira in Arvin Chen - trije režiserji, ki ne dolgovezijo. Foto: EPA
Srebrni medved
Kratki film je dolgometražnim produkcijam tudi v Berlinu nekoliko podrejen. Glavni dokaz za to je podelitev medvedov za najboljše kratke filme, ki se ne zgodi na sklepni slovesnosti, pač pa nekaj dni pred koncem festivala. Foto: EPA

In podelitev nagrad v kategoriji kratkih filmov je tako na Berlinalu ena izmed pomembnih postaj na poti, ki vodijo do bleščeče sklepne slovesnosti. Vsi, ki letos te postaje niso preskočili, so spoznali Nizozemca Hanra Smithsmana, čigar filmu Raak je tričlanska mednarodna žirija - Peace Anyjam-Fiberesima (Nigerija), Riina Sildos (Estonija) in Ning Jing (Kitajska) - namenila zlatega medveda za najboljši kratki film. Nagrajenca sta še dva. Francoski film Decroche Manuela Schapira in ameriško-tajvansko-kitajska koprodukcija Mei Arvina Chena sta prejela srebrnega medveda.

Tri analize v nekaj minutah
"Ker čudovito pristopa k temam ljubezni, jeze in obupa. ne smemo pa pozabiti omeniti tudi humorja v filmu. Izražamo občudovanje režiserja, ki mu je uspelo v strnjeni obliki prikazati tri poglede na isto zgodbo."
To so besede, s katerimi so žiranti utemeljili svoj poklon filmu, ki nas še enkrat opozarja, da lahko tudi na videz povsem majhni dogodki odigrajo vlogo kretničarja, ki našo pot skzi življenje usmeri na drugi tir. Hanro Smithsman je namreč v Berlin pripotoval s filmom o treh drobnih dogodkih v življenju treh ljudi, katerih skupna posledica je odločitev dečka, da z mosta na avto "zabriše" kamen.

Glas, ki ni podrejen telesu
"Kratka in sladka komedija, ki priča o pomanjkanju sposobnosti za komunikacijo in govori o tem, da moške in ženske digitalnega obdobja glas po telefonu zlaha zavede."
Zavajanje, ki ga je žirija izpostavila v pojasnilu svoje odločitev, v filmu Decroche odigra dve vlogi. Gre namreč za zavajanje z besedami in za zavajanje s "sladkim" glasom. Slednji je tokrat še posebej v ospredju. V središču komedije je namreč "fatalka", o kateri pa njeni fanatični oboževalci vedo sila malo. Poznajo namreč le njen glas, ki se razlega skozi slušalko javnega telefona na avtobusni postaji, ki vsake toliko časa nenadoma zazvoni in naključne čakajoče na avtobus zvabi v pogovor z neznanko.

Družina ali fant ali denar?
"Za stvarjenje lepe in nežne urbane zgodbe o brezpogojni ljubezni."
Razpetost med visokoletečimi kariernimi aspiracijami ter ljubeznijo do doma in moškega je v ospredju kratkega filma Mei. Srebrni medved je pripadel zgodi o kitajskemu dekletu, ki prodaja na očeti stojnici s hrano in kot edina v družini z znanjem angleškega jezika skrbi za to, da so turisti stalne stranke družinskega posla. Ravno ta njena ključna vloga v družinskem podjetju Mei zadržuje doma. Sama si želi v v njenih sanjah čudovito Ameriko, vendar pa je edini, ki bi jo lahko kot uspešno prodajalko zamenjal na stojnici, njen fant.

Polona Balantič