Berlinale bo v letu 2020 pod umetniškim vodstvom Carla Chatriana, siceršnjega direktorja filmskega festivala v Locarnu, na mesto poslovne direktorice pa je bila imenovana Mariette Rissenbeek, siceršnja vodja nemške pisarne za promocijo filma. Foto: EPA
Berlinale bo v letu 2020 pod umetniškim vodstvom Carla Chatriana, siceršnjega direktorja filmskega festivala v Locarnu, na mesto poslovne direktorice pa je bila imenovana Mariette Rissenbeek, siceršnja vodja nemške pisarne za promocijo filma. Foto: EPA

"V Berlin ne prihajam, da bi zgolj govoril, ampak predvsem prisluhnil," je povedal Chatrian.

Najti želita prave ključe
Chatrian in Mariette Rissenbeek bosta delati pri Berlinalu začela prihodnje leto. Na tem mestu bosta nasledila dolgoletnega direktorja Dietra Kosslicka. Chatrian je povedal, da morata s kolegico "najti prave ključe, s katerimi bosta odprla prava vrata, le tako bosta lahko uspešno vodila festival".

Oba poudarjata, da za zdaj ne moreta z javnostjo deliti natančnih načrtov za vodenje Berlinala, vsekakor pa stavita na čim večjo ustvarjalnost.

Petletna pogodba prvega dvojnega vodstva
Kosslick se bo od festivala poslovil februarja, na 69. izdaji Berlinala. Prvič v zgodovini festivala bo imel ta nato dvojno vodstvo - Carlo Chatrian in Mariette Rissenbeek sta podpisala petletno pogodbo.

Pri festivalu so prepričani, da bo Chatrian kot umetniški vodja s seboj prinesel dragocene izkušnje, ki si jih je pridobil z vodenjem neodvisnega filmskega festivala, medtem ko ima Mariette Rissenbeek vzpostavljeno močno mrežo povezav v filmskem sektorju. Prav tako bo postala prva direktorica na čelu enega najpomembnejših evropskih filmskih festivalov.

Poziv k spremembam
Kosslick, ki je festival vodil od leta 2001, je bil zadnja leta deležen več kritik. Številni v stroki so mu očitali neprimeren izbor filmov, ki naj bi bili veliko slabši kot na primerljivih velikih festivalih. Ena od kritik je letela tudi na vse večji obseg festivala.

Lani je tako več deset priznanih nemških režiserjev v skupni izjavi pozvalo k spremembi umetniške usmeritve festivala. Zavzeli so se tudi za oblikovanje mednarodne komisije, ki bi zastavila nove smernice za prihodnost festivala in v kateri bi bili moški in ženske enakovredno zastopani.