Režiser in scenarist Metod Pevec se v najnovejšem filmu Vaje v objemu loteva vloge dotikanja in plesa v partnerskem odnosu. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Režiser in scenarist Metod Pevec se v najnovejšem filmu Vaje v objemu loteva vloge dotikanja in plesa v partnerskem odnosu. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Vaje v objemu
Film Vaje v objemu, ki je nastal v koprodukciji RTV Slovenija, bo zvečer prikazan premierno, na velika platna pa prihaja 16. maja. Foto: Emotionfilm
Uroš Fürst v filmu igra znanstvenika, ki se sprva obotavljaje odpravi na plesni tečaj, kmalu pa ga tango tako prevzame, da zapleše tudi v pisarni.
Uroš Fürst v filmu igra znanstvenika, ki se sprva obotavljaje odpravi na plesni tečaj, kmalu pa ga tango tako prevzame, da zapleše tudi v pisarni. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Jana Zupančič, ki v filmu upodablja sodnico za prekrške Tjašo, je povedala, da je imela na začetku snemanja kar nekaj težav z objemanjem neznancev.
Jana Zupančič, ki v filmu upodablja sodnico za prekrške Tjašo, je povedala, da je imela na začetku snemanja kar nekaj težav z objemanjem neznancev. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Po projekciji filma je Pevec vodil zanimiv pogovor o vlogi in pomenu objemov, v katerem so sodelovale tudi defektologinja Mateja Zagožen (prva z leve), dekanja Fakultete za socialno delo Gabi čačinovič Vogrinčič in pravnica Mateja Vraničar, ki se v prostem času ukvarja z različnimi pristopi iskanja notranjega ravnovesja.
Po projekciji filma je Pevec vodil zanimiv pogovor o vlogi in pomenu objemov, v katerem so sodelovale tudi defektologinja Mateja Zagožen (prva z leve), dekanja Fakultete za socialno delo Gabi čačinovič Vogrinčič in pravnica Mateja Vraničar, ki se v prostem času ukvarja z različnimi pristopi iskanja notranjega ravnovesja. Foto: MMC/Miloš Ojdanić

Poti Uroša in Tjaše (Uroš Fürst in Jana Zupančič) ter Lene in Leona (Pia Zemljič in Primož Pirnat) se prekrižajo na tečaju tanga. Uroš, rahlo zdolgočaseni znanstvenik, in Leon, ki z Leno vodi agencijo za organizacijo porok, se tečaja udeležita na ljubo svojima partnerkama in sta na začetku do plesa pričakovano zelo zadržana. Še z večjim nezaupanjem in nerganjem sprejemata učne metode, med katere spada tudi vaja objema, saj se morata na plesišču objeti z neznanci. Ta intimna gesta ne pomeni le fizičnega stika kot takega, temveč tudi prvi korak v intimo in občutenje drugega, kaj je pri tangu zelo pomembno. Lena in Uroš se na plesnem podiju izjemno ujameta, prav tako Tjaša in Leon, kar vnese nemir v oba partnerska odnosa.
Negotovost je iz vaje v vajo večja
Z vsako vajo, kjer se para v skladu s plesno prakso zamenjata, se kaže globlji vpogled v dinamiko obeh parov, ki razkrije naraščajočo negotovost in ljubosumje. "Ampak ona super pleše," očita Urošu v enem od pogovorov ljubosumna Tjaša, ki jo plaši kemija med njenim partnerjem in Leno. Na njegov odgovor, da gre zgolj za to, in nič več, torej, da dobro pleše, izreče eno ključih misli. "Ampak, a ni to bistvo?" Vsi štirje akterji si tako postavljajo vprašanje, ali je navzkrižno boljše ujemanje v plesu "znak" nečesa drugega. Vrhunec dogajanja se zgodi na praznovanju novega leta, ki ga para preživita v odmaknjeni koči. Pride jutro, ki postavi stvari v jasnejšo luč.
Objem - tako zelo naraven, a hkrati intimen
Režiser in scenarist filma se je tokrat subtilno lotil pomenov objemov, pri tangu in nasploh. O tem je po predpremierni projekciji filma, ki se je je udeležil tudi MMC, razpravljal z različnimi sogovorniki. "Drugače je, ko objameš nekoga, ki ga poznaš, zato sem imela na snemanju sama sprva kar nekaj težav z objemanjem neznancev," je priznala ena od glavnih igralk Jana Zupančič. Kot je poudaril učitelj tanga Uroš Andič, je čar tanga v tem, da poteka v intimnem objemu dveh zelo intenzivna komunikacija, in tesnejši, kot je njun objem, več občutkov pride na plano. "Pa če to želimo ali ne," se je navezal na notranji razkol filmskih akterjev. K temu je pritegnila tudi učiteljica tanga Janja Ugrin, ki je v filmu nastopila kot učiteljica tanga. "Živimo v zelo razosebljenem svetu, zato je še toliko bolj pomembno, da se objameš in dotikaš, kar je ena od osnovnih značilnosti tanga."

Slovenci smo do objemov zadržani
Objem je dejansko naša prva izkušnja, ko pridemo na svet, je poudarila dekanja Fakultete za socialno delo in družinska terapevtka Gabi Čačinovič Vogrinčič, pa vendar se Slovenci, kot je izpostavil Pevec, načeloma zelo neradi objemamo. To kaže na zaprtost za sprejemanje, ne le drugih, temveč tudi samega sebe. "Mislim, da slovenski otroci dobijo premalo potrditve, da so v redu točni takšni, kot so," odgovarja Čačinovičeva na vprašanje, zakaj smo Slovenci v primerjavi z drugimi narodi na Balkanu in sredozemskimi državami tako zadržani.
Premiera filma Vaje v objemu bo danes zvečer, pohod na velika platna pa začenja 16. maja. Film je na lanskem Festivalu slovenskega filma v Portorožu prejel tri nagrade - Pevec je bil nagrajen za najboljšo režijo, Zupančičeva za glavno žensko vlogo in Fürst za glavno moško vlogo. Kot glavni producent je pri snemanju sodeloval RTV Slovenija, film pa je realiziran v sodelovanju z izvršnim producentom in koproducentom Vertigo.
K. T.