Nemški film Anna Saula je v vodstvu že od prvih dni festivala. Foto: Liffe
Nemški film Anna Saula je v vodstvu že od prvih dni festivala. Foto: Liffe
Marc Rothemund
Nemški režiser je nadaljeval delo Michaela Verhoevna. Foto: Liffe

Prehiti jo lahko še 14 filmov. Od 2. do 5. mesta so gledalci razvrstili filme Tapas, Manderlay, Deveti dan in Kitajec. Prvi trije imajo povprečno oceno višjo od 4,5. Festival se bo z razglasitvijo štirih zamgovalcev končal v četrtek, ko se bo pokazalo, ali bo tudi letos padel rekord v številu prodanih vstopnic. Lani so prvič presegli magično mejo 50.000, letos pa so jih gledalci do nedelje pokupili 45.700.



Kaj so imeli povedati očividci?
Marc Rothemund je eden izmed dveh režiserjev, katerima je na 16. Liffu posvečena še posebna pozornost, saj Rothemundove in Wendersove izdelke vrtijo v sekciji Posvečeno. Mladi režiser se je z gledalci srečal po projekciji filma Zadnji dnevi Sophie Scholl, ki je tudi med nominiranci za evropske filmske nagrade. Rothemund je pripovedoval o pripravah na snemanje, ko se je pogovarjal s še danes živimi pričami procesa proti Sophie Scholl in raziskoval dokumente, s katerimi je bolje razumel dogajanje v sodni dvorani, v kateri so 21-letno Nemko nacisti obsodili na smrt.

Zadnji dnevi Sophie Scholl so nadaljevanje filma Bela vrtnica, ki ga je leta 1982 posnel Michael Verhoeven. Bela vrtnica se konča z izrečeno obtožnico, Rothemund pa je v svojem filmu obdelal štiri dneve, ki so potekli od aretacije do usmrtitve iste protagonistke. Ob Zadnjih dnevih sta na Liffe uvrščena še Rothemundova filma Ljubezenski prizori s planeta Zemlja iz leta 1998 in Upanje umre zadnje izpred treh let.

Rekonstrukcija bombnega napada
Nič kaj vesela ni niti zgodba, ki jo je obiskovalcem povedal Micheal Gallagher. V bombnem napadu disidentske frakcije Ire je bil leta 1998 ubit njegov 21-letni sin in še 28 drugih ljudi, medtem ko je bilo 200 ranjenih. Režiserja Peta Travisa pa je zanimalo, kako se je z dogodkom spoprijela skupina za samopomoč v Omaghu, kraju nesrečnega dogodka. Film je tako konstrukcija resničnosti bombnega napada, posneli pa so ga v mestu Navan blizu Dublina.