Vsi s(m)o očitno hoteli videti, kako bo Peter Jackson nadaljeval Gospodarja prstanov - marsikdo pa je presodil, da ni vredno plačati za celotno izkušnjo ogleda v kinematografih. Foto: Blitz Film
Vsi s(m)o očitno hoteli videti, kako bo Peter Jackson nadaljeval Gospodarja prstanov - marsikdo pa je presodil, da ni vredno plačati za celotno izkušnjo ogleda v kinematografih. Foto: Blitz Film
Silver Linings Playbook
Samo tri filme na seznamu so posneli za manj kot 100 milijonov dolarjev.

Če smo že pisali, da sta bili v preteklem letu največji magnet za pirate med serijami krvava in mamilarska Kriva pota, je zdaj znana tudi filmska statistika: največ ljudi je - ne da bi se potrudili do kina - hotelo videti prvi del Hobita.

Spletni pirati so po podatkih strani TorrentFreak lani na svoje računalnike največkrat prenesli film Hobit: Nepričakovano potovanje. Filmu z 8,4 milijona ilegalnih prenosov sledita Django brez okovov z 8,1 milijona prenosi ter Hitri in drzni 6 s 7,9 milijona prenosi. (Resnične številke so seveda še precej višje, ker se ne da prešteti, koliko ljudi si je določen film ogledalo še prek pretočnega videa na spletu.)

Na lestvici sicer ni nekaterih filmov, ki so Hollywoodu letos prinesli precej denarja. Revija Variety ob tem izpostavlja film Igre lakote: Kruto maščevanje, ki ga na seznamu najverjetneje ni, ker je v kinematografe prišel šele 22. novembra, in filma Jaz, baraba 2 ter Pošasti z univerze.

Na seznamu TorrentFreaka so se do desetega mesta zvrstili še Iron Man 3 (7,6 milijona prenosov), Za dežjem posije sonce (7,5 milijona), Zvezdne steze: V temo (7,4 milijona) in Gangsterska enota (7,2 milijona), ki je (kot najmanj donosen in najbolj kritiško razcefran film od naštetih) morda največje presenečenje letošnjega seznama.

Prvo deseterico končujejo Mojstri iluzij (7 milijonov), Prekrokana noč 3 (6,9 milijona) in Svetovna vojna Z (6,7 milijona).

Dobro leto za industrijo
Obenem ni nobenih dokončnih podatkov, ki bi dokazovali, da spletno piratstvo filmov dejansko škodi njihovemu obisku v kinematografih (najverjetneje pa škodi DVD-prodaji in izposoji). Pravzaprav so imeli s prihodkom 11 milijard dolarjev ameriški kinematografi v letu 2013 enega najvišjih prihodkov v zgodovini.

Teorija napoveduje, da bodo najbolj piratizirani filmi tisti, na katere mora npr. neameriško občinstvo čakati dlje - če je premiera povsod po svetu skoraj istočasno, se bo več ljudi odločilo, da bodo raje šli v kino. A kaj, ko so letos na seznamu - z izjemo Djanga brez okovov - skoraj sami taki filmi, ki so v kinematografe po vsem svetu prišli z le nekajdnevnim zamikom.