Michael Lewis, ki je, zanimivo, napisal tudi knjižni predlogi za Zmagovalca (Moneyball) in Zgodbo o prvaku (The Blind Side), je v svoji knjigi The Big Short ne samo popisal, kaj se je v resnici zgodilo z nepremičninskim balonom - in to na način, ki ga lahko razume bolj ali manj vsak laik -, ampak se je obesil na pete ljudem, ki so vnaprej predvideli, kdaj in kako bo šlo vse v franže. Foto: Karantanija Cinemas
Michael Lewis, ki je, zanimivo, napisal tudi knjižni predlogi za Zmagovalca (Moneyball) in Zgodbo o prvaku (The Blind Side), je v svoji knjigi The Big Short ne samo popisal, kaj se je v resnici zgodilo z nepremičninskim balonom - in to na način, ki ga lahko razume bolj ali manj vsak laik -, ampak se je obesil na pete ljudem, ki so vnaprej predvideli, kdaj in kako bo šlo vse v franže. Foto: Karantanija Cinemas
V žarišču
Drama V žarišču pripoveduje o resničnih dogodkih v mesecih, ko so novinarji časopisa Boston Globe raziskovali pedofilski škandal v vrstah Rimskokatoliške cerkve. V filmu med drugim igrajo Mark Ruffalo, Rachel McAdams in Michael Keaton. Foto: Reuters

Josh Singer in Tom McCarthy sta nagrado za najboljši izvirni scenarij dobila za film V žarišču, temelječem na resnični reportaži o spolnih zlorabah v RKC-ju, ki jo je objavil časnik Boston Globe in tako razkril, kako je Cerkev sistematično prikrivala grehe posameznih duhovnikov.

Charles Randolph in Adam McKay sta nagrado scenarističnega ceha (Writers Guild of America) dobila za prirejeni scenarij filma Velika poteza, ki je nastal po predlogi knjige Michaela Lewisa o nepremičninskem balonu in posledičnem zlomu borze leta 2008.

Oba nagrajena filma sta nominirana tudi za oskarja za najboljši film in za najboljši izvirni oz. prirejeni scenarij; zlate kipce bodo v Hollywoodu podelili 28. februarja.

Najboljši scenarij v kategoriji dokumentarcev ima po presoji stroke raziskovalni film o scientološki veri Going Clear: Scientology and the Prison of Belief.

V televizijskih kategorijah so scenaristi nagradili zadnjo sezono Oglaševalcev, ki so se od malih zaslonov medtem že poslovili, in pa Veep v kategoriji humorističnih serij. Najboljša nova serija v scenarističnem pogledu je Mr. Robot.

Vsak ceh ima svojega "malarja"
Scenaristični ceh je osrednje telo v filmski industriji, ki zastopa filmske, televizijske, radijske in druge medijske pisce; so tudi ena od zadnjih organizacij, ki svoje cehovske nagrade podeljuje v času odštevanju do oskarjev. Letošnja razporejenost nagrad posameznih filmskih cehov je osvežujoče razgibana. Igralski ceh je nagradil zasedbo filma V žarišču, producenti so izbrali Veliko potezo, režiserji pa so prejšnji teden svojo podporo izrekli Povratniku - kar pomeni, da oskarjevska bitka za najboljši film še niti pod razno ni končana.

Filmi v senci širše problematike
Sicer pa je ugibanje o oskarjih, kar je po navadi osrednja tema hollywoodske sezone nagrad, letos zasenčila javna razprava o premajhni raznolikosti v naboru nominiranih filmov; ogorčenje je namreč sprožilo dejstvo, da že drugo leto zapored v nobeni igralski kategoriji ni bilo nobenega temnopoltega nominiranca. V poplavi mnenj, ki je sledila, je nekaj prominentnih temnopoltih predstavnikov industrije - med njimi Spike Lee in Will Smith - napovedalo, da se letos podelitve ne nameravajo udeležiti.

Kmalu po kontroverzni razglasitvi nominacij je Akademija v svoja pravila vnesla vrsto popravkov glasovanja, s čimer naj bi pripomogla k večji raznolikosti v prihodnosti.