Do Sharon Stone so leta prijazna, kritiki pa malo manj - nad filmom When a Man Falls in the Forest ni nihče preveč navdušen. Foto: Reuters
Do Sharon Stone so leta prijazna, kritiki pa malo manj - nad filmom When a Man Falls in the Forest ni nihče preveč navdušen. Foto: Reuters
La Vie En Rose
Marion Cotillard po besedah kritikov ne le da dobro igra Edith Piaf, ampak kar JE Edith Piaf. Foto: EPA
Sienna Miller
Sienna Miller v svojem novem filmu igra zvezdnico poceni krvavih grozljivk. Foto: EPA
Marianne Faithfull
Leta 1964 se je na vrh britanske lestvice popularnih zavihtela pesmica As Tears Go By, prva, ki sta jo skupaj napisala Mick Jagger in Keith Richards. Skladbo je zapela takrat popolnoma neznana Marianne Faithfull. Foto: EPA

Večina tujih novinarjev, ki se te dni zgrinja v nemško prestolnico, se strinja, da se letošnja filmska ponudba Berlinala v zgodovino ne bo zapisala kot kaka zbirka presežkov filmske umetnosti, ampak kot leto, ko so filmu zavladale ženske. Od 22 filmov glavnega tekmovalnega programa so jih do včeraj zvečer zavrteli že 15 in odziv kritikov nanje je bil mlačen. Niso pa ostale neopažene številne (znane in manj znane) igralke, ki so v teh menda povprečnih filmih naravnost cvetele.

Začelo se je že z uvodnim filmom, biografskim La Vie en Rose, v katerem je Edith Piaf odigrala Marion Cotillard. V Hollywood Reporterju so zapisali, da je bila njena upodobitev "pariškega slavčka" neverjetno pogumna vloga, po zaslugi katere bodo francosko glasbeno ikono odkrile tudi mlajše generacije, še posebej ženske.

Žgečkljiva zgodbica na platnu
Še ena Francozija, ki je Američani ne morejo prehvaliti, je Marina Hands v naslovni vlogi Lady Chatterley, filmski priredbi legendarnega romana D. H. Lawrencea o spolni emancipaciji viktorijanske ženske.

Film, ki je ušel škarjam kitajskih cenzorjev
Kitajski film Tujina poroka, je kljub mešanemu odzivu strokovne javnosti eden izmed favoritov v boju za zlatega medveda, po mnenju mnogih prav zaradi odlične igre Ju Nan. Kot pastirica skuša preživeti v neprijaznih stepah severne Kitajske – pa čeprav se mora ločiti od hromega moža, da lahko zagotovi varnejšo prihodnost za svoja otroka. Režiser Čuanan Vang je v Berlinu razložil, da sama zgodba še daleč ni znanstvena fantastika: "Na Kitajskem se mora ženska spopasti z najtežjimi stvarmi. Ko je družina v denarnih težavah, se mora žena velikokrat spet poročiti. A vse ženske, ki se tako žrtvujejo, na Kitajskem zelo spoštujemo." Za Ju Nan vloga ni bila le čustveno, ampak tudi telesno naporna: med pripravami in nato med snemanjem je več mesecev preživela v puščavski stepi in se učila ježe na kameli.

Pravi hipiji se ne vdajo
Daleč najbolj pa je obiskovalce do zdaj navdušila stara znanka žarometov, britanska pevka Marianne Faithfull. Nekdaj "maskota" divjih šestdesetih (ki je medtem tudi sama zakorakala v 60. leto) v filmu Irina Palm igra obupano babico, ki skuša zbrati denar za zdravljenje svojega bolnega vnuka. In se zaposli v striptizklubu. Izraz groze, ki si ga nadene med vajo seksi gibov ob kovinskem drogu, je občinstvo na premieri pripravil do glasnega smeha. (O okusih se seveda ne gre prepirati: v Variety so zapisali, da nekdanje dekle Micka Jaggerja igra, "kot da bi po inekciji botoksa vzela preveč tablet proti bolečinam".)

Zapuščina Thea van Gogha živi
Sienna Miller je tik pred tem, da ji bodo časopisi začeli pozornost namenjati tudi zaradi njenih vlog, in ne le zaradi menda neoporečnega občutka za modo in prigod z Judom Lawom. V filmu Interview je odigrala mlado starleto, katere pot se križa s prevetrenim vojnim poročevalcem (Steve Buscemi). Film, ki sicer ni del tekmovalnega sporeda, je angleška priredba filma leta 2004 umorjenega nizozemskega režiserja Thea van Gogha. (Interview je bil prvi iz trilogije filmov o hollywoodskih zvezdah, ki jo je nameraval posneti van Gogh.)

A. J.