Slabih 120 let od postavitve je ob staro stavbo ljubljanske opere stopila sodobna arhitektura. Rešitev, ob kateri so se številni mrgodili, spet drugi jo toplo pozdravili. Foto: Arhiv RTV SLO
Slabih 120 let od postavitve je ob staro stavbo ljubljanske opere stopila sodobna arhitektura. Rešitev, ob kateri so se številni mrgodili, spet drugi jo toplo pozdravili. Foto: Arhiv RTV SLO
Obnova in dozidava po načrtih arhitektov Jurija Kobeta in Marjana Zupanca naj bi trajali dve leti, toda zaradi nepredvidenih del sta se zavlekli in zahtevali tudi veliko več proračunskih sredstev - v Simonitijevem mandatu je sicer veljalo, da naj stroški ne bi presegli 30 milijonov evrov. Med drugim se je zapletlo tudi zaradi vode, ki je dvakrat zalila objekt in ga poškodovala, povrhu pa se je zgodila še kriza v gradbeništvu, zato so dela po stečaju Vegrada in prisilni poravnavi SCT-ja morali dokončati podizvajalci. Foto: Arhiv RTV SLO

Leta 2006, ko se še zdi, da je Slovenija zgodba o uspehu, zaposleni v SNG-ju Opera in balet Ljubljana delajo v nemogočih razmerah. Težko čakajo obljubljeno obnovo in dozidavo operne hiše. Film intimno dokumentira njihove osebne zgodbe in predanost umetnosti v nepričakovanih šestih letih prenove, v obdobju, ko se sesuvajo nacionalno gospodarstvo, prosperiteta in sanje o lepši prihodnosti.

Ustvarjalci dokumentarnega filma Duh opere, za katerega je koncept pripravila scenaristka Tina Šrot in ga razvijala skupaj s scenaristko Barbaro B. Stegeman, so prenovo opere doživljali kot simbol nečesa, kar umira in se znova rojeva. Film lahko danes ob 18.15 ujamete na drugem programu TV Slovenija.

Filmska ekipa ni zgolj sledila prenovi opere z arhitekturnega oziroma gradbenega vidika, temveč so dokumentirali razmišljanja in čustva ljudi, ki so v operi delovali in z njo dihali skozi desetletja. Zgodba spremlja protagoniste, ki so v operi delovali bodisi na odru bodisi v zakulisju, in stopnjuje pričakovanje novega.

Dokumentarni film v režiji Blaža Šventa izstopa iz pogosto uporabljene vizualne govorice televizijskih dokumentarcev. S svojevrstnim snemalnim in montažnim pristopom ustvarja poglobljeno umetniško vrednost in podaja kritiko družbe. Film sledi dinamiki dogajanja, kot ga narekuje življenje in tako avtentično prikaže duh opere.