Pesmi, ki so postale simbol ameriškega mirovniškega gibanja proti vietnamski vojni v 60. in na začetku 70. let, niso slišali niti obiskovalci koncertov v Hošiminhu niti v Pekingu. Foto: EPA
Pesmi, ki so postale simbol ameriškega mirovniškega gibanja proti vietnamski vojni v 60. in na začetku 70. let, niso slišali niti obiskovalci koncertov v Hošiminhu niti v Pekingu. Foto: EPA
Bob Dylan
Tudi v Vietnamu je bil pogoj za koncert vnaprejšnja predložitev seznama skladb oblastem. Foto: EPA
Bob Dylan
Za plagiatorja in 'pozerja' je enega izmed obrazov mirovniških gibanj 60. let pred časom v intervjuju označila tudi Joni Mitchell. Foto: Barry Feinstein

69-letni izvajalec, čigar glasbeni opus se razteza čez 34 studijskih albumov, je privolil, da je pred nastopi v Šanghaju in v Pekingu predložil seznam skladb, ki jih je nameraval izvajati na koncertih. Po končanih nastopih so se na legendarnega ameriškega glasbenika usule kritike, ker v program ni vključil ključnih protestnih skladb iz šestdesetih let, sinonim katerih so prav nekatere njegove pesmi, kot sta The Times They Are a-Changin' in Like a Rolling Stone.
Vendar pevec na svoji spletni strani vztraja, da ni šlo cenzuro, ampak so igrali skladbe, ki so jih tudi prvotno nameravali, poroča BBC.
Večne turneje neumornega pevca
Bob Dylan, ki je po šestdesetih letih posnel še zavidljiv niz skladb in plošč, je znan po svojih 'večnih turnejah', v okviru katerih naniza tudi po 100 nastopov leto za letom. Ob tem redno spreminja 'setlisto', trmasti glasbenik pa rad preseneti svoje poslušalce, ki si obetajo prav uspešnice iz tistega 'uporniškega desetletja'.
Na prošnjo kitajske vlade, da predložijo seznam skladb, ki jih bodo izvajali, je Dylanova ekipa poslala naslove skladb, ki so jih igrali na koncertih v preteklih treh mesecih. "Če so kakšno pesem, verz ali kitico cenzurirali, meni tega nihče ni povedal. Igrali smo skladbe, ki smo jih tudi nameravali."
"Odpel, pobral denar in odšel"
Drugačnega mnenja pa je kolumnistka New York Timesa Maureen Dowd, ki pravi, da je nastop drznega trubadurja himen svobode šestdesetih let v diktatorski državi brez izvajanja prav teh skladb posebna vrsta lastne 'prodaje'. Prav tako kritizira pevca, ker na koncertih niti omenil ni zaprtega umetnika Ai Veiveija. "Odpel je cenzuriran sklop skladb, pobral kupček komunističnega denarja in odšel," je zapisala.
Eden izmed obrazov uporniških šestdesetih
"Kitajski tisk me je vendarle označil za ikono šestdesetih in me postavil ob slike Joan Baez, Cheja Guevare, Jacka Kerouaca in Allena Ginsberga," pa piše pevec in dodaja, da obiskovalci koncerta verjetno ne poznajo teh ljudi. "Ne glede na to se je občinstvo navdušeno odzvalo na skladbe mojih zadnjih štirih ali petih albumov. Vprašajte kogar koli, ki je bil tam," je še zapisal in dodal, da so bili oboževalci zelo mladi in verjetno ne bi poznali starejših skladb.