Elvis Homan je končal magisterij programa Live Electronics for Instrumentalists na konservatoriju v Amsterdamu, vodi pa tudi cikel koncertov v rotterdamskem Wormu. Foto: Sound Explicit
Elvis Homan je končal magisterij programa Live Electronics for Instrumentalists na konservatoriju v Amsterdamu, vodi pa tudi cikel koncertov v rotterdamskem Wormu. Foto: Sound Explicit
Raphael Vanoli se je za eno leto umaknil v star francoski samostan, kjer je raziskoval nove načine igranja električne kitare. Foto: Sound Explicit
Raphael Vanoli se je za eno leto umaknil v star francoski samostan, kjer je raziskoval nove načine igranja električne kitare. Foto: Sound Explicit

Rdeča nit festivala so zvočne teksture, ki se gibljejo med razširjenimi tehnikami na inštrumentih in njihovimi odvodi v elektroniki, napovedujejo organizatorji, Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. ter Center in Galerija P74 (v sodelovanju z Muzeji in galerije mesta Ljubljana).

Danes od 20.00 so se v Cukrarni zvrstili nastopi Elvisa Homana (bobni in elektronika), Josa Zwannenburga (flavta in elektronika), vokalistke Isabelle Duthoit in saksofonista Johna Dikemana.

Za torkov večer festival obljublja nastope Raphaela Vanolija (kitara in efekti), Shaste Ellenbogen (viola) in Alberta Novella (modularni sintetizator in laser).

Kdo so gostujoči pionirji elektronike?
Elvis Homan
, v Rotterdamu živeči bobnar, je ustanovitelj džezovskega kvarteta Quartzite in rotterdamskega orkestra elektrofonskih improvizatorjev REIO. Osredotoča se na povezavo akustičnih bobnov z modularnim sistemom sintetizatorjev. Jos Zwannenburg je znan po raziskavah razširjenih tehnik igranja na flavto, ki združujejo njegovo zanimanje za performans, gledališče, kompozicijo in uporabo elektronike v živo. V osemdesetih je začel razvijati altovsko flavto z odprtimi luknjami, ki jo uporablja za prikaz svojega znanja teh razširjenih tehnik in zanimanja za mikrotonalnost.

Isabelle Duthoit je francoska klarinetistka in vokalistka, ki se je profilirala kot improvizatorka s poudarkom na posebni vokalni tehniki, ki jo je razvijala 20 let. Kot samoukinja je razvila poseben slog, ki sledi primordialnemu zvoku, pred artikulacijo besed.

Ameriški saksofonist John Dikeman ustvarja v polju med improvizirano glasbo in razširjeno tehniko. Kritik Guy Peters je o njem zapisal: "Saksofonist ... prižge ogenj s starozavezno vnemo, ki jo Charles Gayle kaže na svojih najboljših trio ploščah. Bolj kot improvizacijo ali free jazz slišite übergospel: prekipevajoč od verskega prepričanja in mučne dinamike, z rjovečimi udarci v nizkem registru, razcepljenimi toni in barvo, ki je skoraj raztrgana na koščke."

Isabelle Duthoit. Foto: Sound Explicit
Isabelle Duthoit. Foto: Sound Explicit

Raphael Vanoli je francosko-nemški kitarist, ki se požvižga na utečene konvencije igranja na kitaro. Njegov pristop k igranju je fizičen; zvoke ustvarja s svojim telesom, pri čemer zvoka ne oblikuje le s kožo, mišicami in prsti, temveč tudi s pihanjem in obraznimi dlakami. S tem spodkopava običajen odnos med igralcem in instrumentom.

Delo Kanadčanke Shaste Ellenbogen se vrti okoli vzpostavljanja sodobne tradicije klasične glasbe, tako s povezovanjem te glasbe z družbo zunaj koncertnih dvoran kot z omogočanjem glasbenikom več prostora za odprtost in ranljivost pri njihovih nastopih. Njene skladbe se osredotočajo na ustvarjanje univerzalnega glasbenega jezika s pomočjo uporabe podob iz tarot kart in drugih starodavnih vedeževalskih praks.

Alberto Novelllo je italijanski jedrski fizik, skladatelj in profesor multimedije in glasbene informatike na fakulteti v Padovi. Njegovi dve glavni področji delovanja, znanost in glasba, sta združeni v projektu JesterN, pri katerem Novello uporablja sistem modularnih sintetizatorjev in laser. Ta dva inštrumenta sta povezana v analogno avdiovizualno celoto, pri čemer zvok analognih sintetizatorjev določa obliko in gibanje laserja.