Glasba
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.2 od 52 glasov Ocenite to novico!
false
Laibach je vse od nastanka leta 1980 v Trbovljah dosledno nasprotoval vsakemu etiketiranju ter še vedno zavrača žanrske glasbene oznake. Do danes so nastopili že na več kot 1000 koncertih po vsem svetu in prodali milijon albumov. O njih je bilo posnetih več dokumentarnih filmov in napisanih več knjig, med njimi tudi dva celovečerna filma (Predictions of Fire režiserja Michaela Bensona ter Victory Under The Sun režiserja Gorana Gajiča). Lanskega avgusta je koncert v Severni Koreji njihovo ime ponesel po vsem svetu. Foto: EPA
VIDEO
Koncert zasedbe Laibach v...

Dodaj v

Koncert Laibachov s simfoniki ni smel biti del razglasitve Ljubljane za zeleno prestolnico

V dvorani Beaux Arts se je zbralo 1.200 poslušalcev
10. februar 2016 ob 08:46,
zadnji poseg: 10. februar 2016 ob 08:55
Bruselj - MMC RTV SLO, STA

V počastitev naziva zelena prestolnica Evrope, ki ga je dobila Ljubljana, so v Bruslju koncertirali skupina Laibach s simfoničnim orkestrom RTV Slovenija. A brez zapletov ni šlo.

Ideja koncerta, ki ga je pripravil Festival Ljubljana, je bila, da bi na njem Ljubljani podelili zveneči naslov zelene prestolnice, toda v Evropski komisiji so temu nasprotovali.

"Naša najaktualnejša izkušnja z Brusljem je zanimiva cenzura, ki se je zgodila v kontekstu tega koncerta, ki naj bi se originalno zgodil v kontekstu predaje naziva evropske zelene prestolnice Ljubljani," je povedal član kontroverzne skupine Ivan Novak pred koncertom. "Ampak po protestu Evropske komisije, direktorata za okolje, kjer podeljujejo to nagrado, Laibach ni smel biti uvrščen v ta kontekst," je nadaljeval.

Kaj je bil vzrok nasprotovanja, Novak ne ve. "Mi smo s tem (op. cenzuro) precej dobro seznanjeni v vseh možnih kontekstih. Seveda pa je treba njih vprašati, zakaj imajo probleme z Laibachom oziroma zakaj ščitijo svoje občinstvo, ki naj ne bi razumelo, kaj se gremo," je dejal.

V kulturnem središču Bozar/Beaux Arts se je zbralo okoli 1.200 poslušalcev, med njimi tudi evropska komisarka za promet Violeta Bulc in nekdanji evropski komisar za okolje Janez Potočnik, ki so prisluhnili novim interpretacijam že priznanih skladb iz projektov Sound of Music in Spectre ter iz albuma WAT iz leta 2003, ki obravnava trenutno izjemno aktualno begunsko oziroma migracijsko krizo.

K. T.
Prijavi napako
Komentarji
hefe
# 10.02.2016 ob 09:02
...je povedal član kontroverzne skupine...

Kaj, a smo leta 1981?
gesan
# 10.02.2016 ob 09:04
Čer daš na en kup 10 Slovencev, ki niso iz iste bande, ki je pod strogo taktirko enega in nenadomestljivega..., brez zapletov itak in ziher ne more it!

Pri nas si čisto vsak in čisto vse, razlaga čisto in povsem po svoje.
95% ljudi v tej državi nihče ne more dopovedat čisto nič
Saj tudi razumejo v bistvu en velik "čisto nič"!

Najbolj pa je smešno, da prav takšni druge ozmerjajo, da so takšni.

PA smo tam! V Buthalah original!
Haso
# 10.02.2016 ob 08:58
Blamaža pač. Kar smo tudi pričakovali. Cesar je nag.
juk
# 10.02.2016 ob 09:14
Ja seveda, ful se Bruselj obremenjuje z nekimi Laibachi. Prej bi rekel da je tukaj problem, da žica in ne vem kakšna politična ideologija nima nič z zelena prestolnica Evrope.
misterij1234
# 10.02.2016 ob 09:06
Iz severne Koreje v zeleno Ljubljano in naprej v Bruselj.Zato nesporazum,ker Evropa ne razume komunizma v Sloveniji.
Lipoglav
# 10.02.2016 ob 09:06
Kot je razvidno iz kontaksta so verjetno želeli biti kritični do begunske krize. Po možnosti je satira na slovensko zaporo meje. Ni mi jasno zakaj gre slovenskim kulturnikom tako zelo v nos, da je slovenija reagirala proti begunski krizi. Oz tako se počutijo krive, da bi kr meje odpirali.
juk
# 10.02.2016 ob 09:18
Čak in sedaj berem da koncert je bil. Torej kaj ni nekomu jasno? populistično delanje iz muhe slona, levičarji jezdijo na valovih fake cenzure s katero so sami začeli.
infidel
# 10.02.2016 ob 09:23
Sorry KT, ampak s tega clanka se ne da razbrati ali je koncert bil oz. ni bil? Najprej se govori "Koncert Laibachov s simfoniki ni smel biti del razglasitve Ljubljane za zeleno prestolnico", nato na koncu pa. Zbralo se je okoli 1.200 poslušalcev, ..., ki so prisluhnili novim interpretacijam že priznanih skladb iz projektov... Kaj zdaj?
Nisem Robot
# 10.02.2016 ob 09:26
zdnje 3 dni mam na MMCju feeling, da so Laibachi še edini omembe vreden slovenski "ansambel"... skinte že te pozerje dol enkrat!!! XD
gesan
# 10.02.2016 ob 09:16
Žice imajo ljudje v glavi!
In to v kurcšlusu!
arhitektka
# 10.02.2016 ob 10:11
Čakte, tule gre za dve ločeni zadevi.
Ljubljani podelijo naziv.
Leibach koncertira v Bruslju.

Ker je to v istem kraju, se organizator koncerta spomni, da bi lahko to združili. In ker se podeljevalci naziva s tem ne strinjajo, je to cenzura?!?!?!?

Pa recimo, da dobi Jančar Nobelovo nagrado za literaturo. V tednu podelitve v Oslu koncertirajo Modrijani. Odbor za podeljevanje se ne strinja, da bi Nobelovo nagrado Jančarju podelili na koncertu Modrijanov. Cenzura?
gesan
# 10.02.2016 ob 09:09
Sploh pa, ne vem po čem to, bi morala LJ dobit ta naslov.
A to podeljujejo kar tako, danes tam jutri tu?
MiD
# 10.02.2016 ob 09:27
Mogoče pa je to kaj v zvezi z njihovim gostovanjem v Severni Koreji!

Je pa to še en dokaz, da pri nas očitno nekateri ne razumejo kaj sodi na katero vrsto slovesnosti, kot se je videlo tudi ob zadnji Prešernovi proslavi.
kocbek
# 10.02.2016 ob 09:06
Bruslju se od lizanja ameriške riti že kar meša.
KLIPAN
# 10.02.2016 ob 09:42
"Seveda, saj so Laibach anarhistični levičarji."

No, v Jugi v 90-ih so bili pa nazi desničarji.
Toliko o tem.

Najbolj smešno pa je to, da konec 90-ih v komunistični Jugoslaviji niso bili več cenzurirani, leta 2016 v "svobodni in demokratični" EU pa so.
Tragikomično.
mag.lepi
# 10.02.2016 ob 10:44
Še enkrat vprašam: Ker jih jih jaz nočem da mi igrajo za mojega abrahama jih tudi cenzuriram?
Captaindeath
# 10.02.2016 ob 10:51
Saj to so mislili muslimansko zeleno Ljubljano.
Joe Malkovich
# 10.02.2016 ob 10:03
Evropa očitno ne gleda ravno s simpatijami na poveličevalce severnokorejskega režima.
juk
# 10.02.2016 ob 09:55
Laibachi so očitno še eni v nizu ki ne razumejo pojma cenzura. Koncert je bil, v takšni obliki kakršnih so ga hoteli. To jasno piše. Nihče pa ni hotel anarhistične ideologije mešati s podelitvijo lepega priznanja zelene prestolnice Evrope. To pa res ni cenzura, samo zdrava pamet.
Lovec
# 10.02.2016 ob 09:35
Oni že vedo.
Ni vse umetniški preformans takšnega kova, kot ga nam podajajo naši mediji.
Ni Severna Koreja isto kot Evropa.

Je pa važno, da so se izbranci Najlepšega lahko peljali zastonj v Bruselj. Plača pa MOL, oprostite, LjubLjančani.
Mindmaster
# 10.02.2016 ob 09:16
Ce je bil koncert izveden v neokrnjeni obliki, to pac ni cenzura. Saj podelitev priznanja ni bila del koncerta.
mrblack
# 10.02.2016 ob 11:27
Mislim kakšna politika neki. Kaj ima ekologija / zelena prestolnica in industrijski darkerski stil Laibacha skupaj?
fafaron
# 10.02.2016 ob 09:36
Kje so v zadnje pol leta cenzurirali Laibach?

Včeraj v središču EU, pred pol leta v Severni Koreji. Alles klar!

To pa je jasen znak, da demokracije v EU res šepa. Če se ob žici lahko naši ljubljeni vodje zgovarjajo na begunce (no ja, ekstremno slab izgovor), se ob Laibachih pa res ne morejo in nekaj je jasno. Evropska unija razpada. Se lahko to razpadanje sploh še ustavi? Da! Ampak se noče! Vsi se veselijo razpada EU-ja.
zzivanov
# 10.02.2016 ob 13:15
in ta beseda kontroverzni..
kaj to sploh pomeni...
kontroverzni kdo ali kaj,o kom ali o cem....
Sklonjen
# 10.02.2016 ob 10:54
Če si neprebavljiv še ne pomeni, da si disident!
Vektra
# 10.02.2016 ob 10:16
Se trudim, ampak res ne razumem, kaj točno so cenzurirali, kaj je Laibah delal na podelitvi?
Kaj je bilo s tistim čarterjem in kdo hudiča jih je vtaknil k podelitvi priznanj za zeleno mesto?
Kaj točno ima organizator podelitve z Laibahi?
Hvala za pojasnilo.
juk
# 10.02.2016 ob 10:03
Torej Bruselj je organiziral proslavo na kateri je Ljubljana od Bristola dobila priznanje za zeleno prestolnico. Naši so kljub temu, da niso organizirali proslave mislili da bodo kar Laibache vpeljali zraven. Organizatorji tega pač niso hoteli. Laibach je kljub temu imel koncert in sedaj jokcajo kot mali otroci da so jih cenzurirali? pa vi niste normalni, tako sramoto nam delate po Bruslju da glava peče. Pa kje na svetu si še vidu da bo nekdo ki ni organizator proslave pametoval o nastopajočih.
zvit kot presta
# 10.02.2016 ob 09:53
Meni je pa to povsem normalno. Kdo pameten pa si želi na uradnem dogodku EU skupino s nacistično ikonografijo. Tale "cenzura" EU samo kaže na kakšnem moralnem dnu smo Slovenci. Sploh nimamo več občitka za to kaj je prav in kaj ne, kaj je dobro in kaj ne.
Hokaido
# 10.02.2016 ob 09:24
Seveda, saj so Laibach anarhistični levičarji.
Haloo
# 10.02.2016 ob 10:52
Z Laibachi ni nič narobe, samo ne vidim nič zelenega v črnem in grozečem. Tudi sam izbor glasbe verjetno ni imel nič skupnega z žvrgolenjem ptičkov na cvetoči češnji v zelenem sadovnjaku.
Visoki krogi bi sprejeli le visoke tone kakšne violine in recitale otožnih pesnikov.
juk
# 10.02.2016 ob 10:31
Laibachi so že v redu, ampak ne vem zakaj iščejo reklamo z lažmi kot je tale, ki ne more biti dlje od resnice. Nisem si mislil da so se sposobni na tako nizek nivo spustit. Če te nekdo ni povabil na proslavo še ne pomeni da te je cenzuriral.
mag.lepi
# 10.02.2016 ob 10:30
A ker jih jih jaz nočem da mi igrajo za mojega abrahama jih tudi cenzuriram?
jk11
# 10.02.2016 ob 10:19
Saj zadnje čase organizatorji nimajo sreče s koordiniranjem pomena dogodka z primernostjo izvajalcev. Bomo še vidli, da bodo na dan samostojnosti jugoslovansko zastavo izobesili.
Mindmaster
# 10.02.2016 ob 09:56
Zopet se potrjuje funkcionalna nepismenost Slovencev. Cenzure ni bilo!
ZeK
# 10.02.2016 ob 09:32
Laibache sem nekoč izredno spoštoval.
od lanskega koncerta v Kurtzslusu pa imam nek slab občutek glede njih. prodane duše bi lahko rekel.
zzivanov
# 10.02.2016 ob 13:09
tist ki enaci laibach z nacisti,nima pojma o cem govori,se manj pa ima pojma o laibach!
ZeK
# 10.02.2016 ob 12:43
nobene cenzure ni bilo, organizator pač ni želel Laibachov na prireditvi. ne vem zakaj bi to štelo za cenzuro.
Sklonjen
# 10.02.2016 ob 11:20
@carlos_carlos

Že, že... a umetnost tole pač ni... kot bi Verner protestiral pred milansko Scalo češ, da ga ne spustijo noter!
Epafrodit
# 10.02.2016 ob 10:59
... ki so prisluhnili novim interpretacijam že priznanih skladb iz projektov Sound of Music in Spectre ter iz albuma WAT iz leta 2003...

A je bila v programu slučajno tudi kakšna slovenska skladba?
dingdong
# 10.02.2016 ob 10:57
Še enkrat vprašam: Ker jih jih jaz nočem da mi igrajo za mojega abrahama jih tudi cenzuriram?

Pa kaj se sekiraš. Vesele Štajerke bodo prišle z veseljem...
Mancica
# 10.02.2016 ob 10:30
Ja sigurno se jim da ukvarjati z Laibach. Itak to ni več s od skupine. Samo preseravanje in elitizem. Sem štejem tudi S. Korejo.
Ko se je v Sloveniji začel pank leta 77, (meni muzikalno i ndružbenostoletja pred njimi), so oni še v mladinskih brigadah lopate vrteli zdej so pa kao neki največji uporniki.

Sej so ok, ampak tako mistificiranje je pa že malo too much. Ko se uredniki in novinarji ne znajo spomniti nič drugega.

V končni fazi je že zaradi takih favoriziranj RTV pošteno, da so kvote, niso v Sloveniji samo Mi2, Laibach, Dan D, Tabu...
Sklonjen
# 10.02.2016 ob 10:16
Ta druščina je še ob prisotnosti filharmonikov slabo poslušljiva. Filozofija s katero tavajo po planetu pa je tudi kot eksperiment že dolgo preživeta in lahko navdušuje le na relacijah, kot so Ljubljana - S. Koreja ter podobne.
mat
# 10.02.2016 ob 10:05
Vsaka podobnost s S. Korejo je zgolj naključna.
mb128
# 10.02.2016 ob 09:52
Mislim, a ni zanimivo, Leibach kot persona non grata (uradnega) Beograda in Leibach kot persona non grata (uradnega) Bruslja? Mislim MMC kaj dogaja dejansko, kje je kakšen direkten članek glede cenzure v demokraciji?
alcatraz
# 10.02.2016 ob 09:18
hlapci
sami hlapci
hlapci bankirjev in kapitala.
ZeK
# 10.02.2016 ob 13:15
če bi Hostnik videl, kako so se Laibachi prodali, bi se še enkrat ritualno obesil na kozolec.
ABADON
# 10.02.2016 ob 13:12
Kdo je zdaj hlapec Bruslja?
seb123
# 10.02.2016 ob 12:40
Bumbarji! Niti sami ne vejo, kaj se grejo!
Sklonjen
# 10.02.2016 ob 12:14
@svabo
"...vendar jih cenzurirajo, bojkotirajo, so "neprimerni". So preveč odkriti in iritirajo s svojim pogledom na svet in Evropo. "

Nihče jih ne cenzurira, nihče pa se tudi ne ukvarja kaj dosti z njimi. Iritirajo pa res in to kar dva organa... slušnega in prebavnega!
oliva
# 10.02.2016 ob 11:30
Zakaj Laibach v Ljubljani?
(tudi) zaradi imena.
Zakaj ne v Bruslju?
Imajo svoj koncept in Laibach ne paše notri - zelena prestolnica itd.
Preprosto.

Jaz tega ne vidim kot cenzuro in naslov je butast in otročji, sam članek pa pomanjkljiv in slab.

(je pa zabavna percepcija Laibachov, ki v bistvu pokaže na to, kako tanke so meje: namreč jih percepirajo kot orto naci desničarje in orto anarho levičarje ;))

@Mancica:
"Ko se je v Sloveniji začel pank leta 77, (meni muzikalno i ndružbenostoletja pred njimi), so oni še v mladinskih brigadah lopate vrteli zdej so pa kao neki največji uporniki."

Laž.
Kazalo