Preden mu je uspelo v glasbenih vodah, je Percy Sledge kot strežnik delal v bolnišnici. Foto: Reuters
Preden mu je uspelo v glasbenih vodah, je Percy Sledge kot strežnik delal v bolnišnici. Foto: Reuters
Avtorske pravice za svojo najbolj znano pesem si je Sledge delil še z dvema kolegoma iz benda Esquires, ki sta mu jo pomagala napisati. Foto: Reuters

V Alabami rojeni soulovski pevec balad se je s koncertnih odrov umaknil lani - davek, ki ga je od njega terjal rak na jetrih. Sledge, ki je bil v Dvorano slavnih rokenrola sprejet leta 2005 (takrat kot na primer U2), je imel enega najprepoznavnejših tenorjev v žanru južnjaškega soula, glas, ki je v celo najbanalnejša besedila vnesel globoko občutenje življenja in smrti. Pel in ustvarjal glasbo je pol stoletja, do leta 2013, ko je izšel album The Gospel of Percy Sledge.

Njegova prva uspešnica, When a Man Loves a Woman, je bila na vrhu R & B lestvic več tednov - in tudi po tako eksplozivnem začetku se je izkazalo, da se zna obdržati na glasbeni sceni. Za založbo Atlantic je ustvaril cel kup uspešnic, denimo Warm and Tender Love, It Tears Me Up, Out of Left Field in Take Time to Know Her.

Zasluge za uspeh je imelo strto srce
Ampak tisto pesem, ki jo res poznamo vsi, so navdahnili resnični dogodki. Pesem When a Man Loves a Woman namreč posredno pripoveduje o dekletu, ki je Percyja pustilo, da bi se lažje posvetila svoji manekenski karieri (on pa je takrat ravno izgubil službo na nekem gradbišču).

To je bila prva velika uspešnica z vzhajajočega glasbenega področja v Alabami, kamor so pozneje hodili snemat vsi: od Rolling Stonesov do Arethe Franklin. Pesem je bila nato večkrat uporabljena v filmih, denimo v The Big Chill in v Igri solz ter seveda v ljubezenski drami z Meg Ryan v glavni vlogi, ki je imela celo isti naslov (1994).

Pesem je še enkrat izšla, ko jo je Oliver Stone uporabil v vojnem filmu Platoon (1987), v devetdesetih pa je uspeh kot priredba prinesla še Michaelu Boltonu. Revija Rolling Stone jo je uvrstila na 53. mesto svojega seznama najboljših pesmi vseh časov.

Leta 1994 se je moral Sledge pred sodiščem zagovarjati zaradi utaje davkov od denarja, ki ga je v osemdesetih zaslužil z nastopi. Odnesel jo je s šestimi meseci v popravnem domu, petimi leti pogojne kazni in 96 tisočaki. "Vedel sem, da sem bil dolžan še več," je menda priznal sodniku.