Čarobni meč navduši predvsem z zvokom. Foto: EPA
Čarobni meč navduši predvsem z zvokom. Foto: EPA

Očitno so se tudi pri tem uglednem studiu končno odločili poseči na področje, na katerem je vse od Sneguljčice in sedem palčkov (1937) kraljeval Disney. Čeprav je bil njihov prvi podvig Space Jam - kombinacija animacije in pravih igralcev, je Čarobni meč prva celovečerna risanka Warner Bros.

Animacija v pravem pomenu besede. Tako je poleg studia Fox, ki so se nam predstavili z Anastazijo in prihajajočih celovečernih risank studia DreamWorks (Antz in Prince of Egypt), Warner drugi, ki se je podal v boj z Disneyem.

Prav iz teh razlogov se nam ponuja primerjava z Anastazijo in Disneyjevimi mojstrovinami zadnjih nekaj let. Tehnika je nedvomno napredovala in kot verjetno veste, dandanes računalniška orodja vidno nadgrajujejo klasičen slog animacije, saj so nepogrešljiv del ustvarjalnega procesa. Kar pa ne pomeni, da so animatorji kaj manj iznajdljivi in ustvarjalni.

Čarobni meč po tehnični plati animacije presega Anastazijo, vendar še vedno ne dosega Disneyeve ravni nežnih in brezhibnih gibov, naravno filmskih prehodov in vizualno nepozabnih prizorov. Dolgoletne izkušnje in visoki standardi pač prinesejo svoje. Vsekakor pa so Warnerjevi animatorji svoje delo več kot solidno opravili. Posebej moram pohvaliti zvočne učinke, ki niti za ped ne zaostajo za tistimi iz Disneyevih animiranih filmov.

Najbolj nepozabna pa je glasbena podlaga Patricka Doyla in besedila pesmi Davida Frosta in Carole Bayer Sager. Vse skupaj je z občutkom vtkano v zgodbo o požrtvovalnem iskanju čarobnega meča ekskaliburja, katerega ukrade zmaj hudobnega viteza in ga tudi izgubi. Ker je Camelot v nevarnosti se iskanja loti mlada hčerka preminulega viteza okrogle mize, ki bi tudi sama rada postala vitezinja. Med potjo se ji pridružita mlad puščavnik in dvoglavi zmaj, ki poskrbi za marsikatero komično prigodo.

Uroš Šetina